کد خبر: 897325
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل:
رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: توسعه کشور در گرو توسعه روستاهاست و ترویج برنامه‌های فرهنگی با محتوای روستا از صدا و سیما ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حق‌وردی کریمی در دیدار اعضای هیات رییسه شورای اسلامی استان اردبیل با مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: تهیه برنامه‌هایی با محوریت روستاها از جمله برنامه «کند حیاتی» که فرهنگ غنی روستایی را ترویج می‌کند گامی اساسی در راستای توجه به این اصل است بنابراین تهیه برنامه‌ها و توجه بیش از پیش به روستاها باید در دستوار کار صدا و سیما قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل عدم فراهم نمودن امکانات و زیرساخت‌های لازم و ایجاد اشتغال در روستاها شاهد خالی شدن اکثر روستاها از سکنه و مهاجرت به شهرهای بزرگ هستیم که از پیامدهای آن گسترش حاشیه‌نشینی، بیکاری، مصرف‌گرایی و افزایش بیش از پیش مصرف موادمخدر است.

نماینده شورای شهرستان نمین در شورای اسلامی استان با یاداوری اصل 100 قانون اساسی، حوزه اختیارات و وظایف شوراها را یادآور شد و افزود: با توجه به اینکه شوراها در تمامی برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و فرهنگی می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشند بنابرین صدا سیما باید از ظرفیت شوراها در راستای اهداف و وظایف ذاتی سازمان بهره برده و ضمن تعامل و همکاری مستمر با شوراها در جلسات سازمان صداو سیما از شوراها دعوت به عمل آورد.

کریمی به نقش شوراها در توسعه و عمران شهرها و روستاها اشاره کرد و خواستار پخش اخبار و جلسات و برنامه‌های شوراهای استان از طریق صدا و سیما شد.

رییس شورای اسلامی استان اردبیل به پخش برنامه‌های زنده در ایام ویژه سال از جمله ماه محرم، دهه فجر، هفته دفاع مقدس و ... اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اکثر برنامه‌های تهیه شده در شهرهای استان در صدا و سیمای مرکز اردبیل انعکاس می‌یابد شایسته است تا نسبت به پوشش و پخش برنامه‌هایی با محتوای مناسبتی به ویژه در ایتم محرم به صورت زنده از روستاهای استان اقدام شود.

 

صدا و سیما با استفاده از توان شوراها در حل مشکلات اجتماعی تلاش کند

نایب رییس شورای اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: صدا و سیما با استفاده از توان شوراهای اسلامی باید در راستای حل مشکلات اجتماعی وارد عمل شود.

اکبر مینائی خاطرنشان کرد: نقش و جایگاه ترویجی رسانه‌های جمعی به ویژه تلویزیون و رادیو در ترویج فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی، حقوق شهروندی، حفظ محیط زیست، استفاده مناسب از امکانات عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی در بحث کاهش آلودگی و ترافیک بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مسولان صدا و سیما می‌توانند با تولید فیلم‌ها و برنامه و با همکاری و تعامل با شوراهای اسلامی استان نسبت به حل معضلات اجتماعی اقدام کنند، خاطرنشان کرد: صدا و سیما باید با استفاده از نظرات کارشناسان صاحب تجربه در حوزه شوراها در رفع مشکلات نقش اساسی و حیاتی داشته باشند. 

عضو شورای شهر سرعین به انعقاد تفاهمنامه بین شورای شهر سرعین و صدا و سیمای مرکز اردبیل اشاره کرد و گفت: اجرای این تفاهمنامه در راستای معرفی شهر توریستی سرعین و جاذبه‌های آن به منظور جذب گردشگران به این منطقه مثبت و سازنده است.

نایب رییس شورای اسلامی استان اردبیل ادامه داد: با عمل به مفاد این تفاهمنامه در راستای شناساندن پتانسیل‌ها و ظرفیت شهرسرعین و جذب توریست سلامت و به تبع آن رونق اقتصادی و درآمد پایدار برای شهر را شاهد خواهیم بود.

مینایی با بیان اینکه شهرهای دیگر استان نیز می‌توانند همانند این تفاهمنامه را داشته باشند، تصریح کرد: این امر به منظور شناساندن بیش از پیش زوایای مختلف و بکر استان اردبیل نقشی اساسی را ایفا کند.

عضو شورای شهر سرعین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شوراها به ویژه شورای فرادست یک نهاد نوپاست، افزود: شوراها در این پنج دوره اخیر فراز و فرودهای فراوانی داشته‌اند و آنگونه که شایسته است نتوانسند در حوزه اختیارات و وظایفشان موفق عمل کنند.

مینایی یکی از دلایل این امر را عدم آگاهی دقیق و عمیق مردم از صلاحیت و شایستگی نامزدهای شورا در زمان انتخابات اعلام کرد و گفت: صدا و سیما می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب افراد اصلح ایفا کند.

وی ادامه داد: ضروری است صدا و سیما قبل از انتخابات با تهیه برنامه‌ها و تشریح و تبیین قوانین شوراها و ویژگی و شرایط یک شورای اصلح یاریگر مردم در انتخابات شوراها باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان اردبیل افزود: هدف از تشکیل این جلسه ارتباط شورای استان و شورای شهرستان و ضرورت تعامل و همکاری و جمع‌بندی مسائل جاری شوراها و مشکلات شهرستان‌هاست.

مینایی بر همکاری و ارتباط بیشتر تاکید اعضای شوراها تاکید کرد و از برگزاری جلسه شوراها با حضور شورای استان، فرماندار و مسولان اجرایی و شوراهای تابعه شهرستان سرعین در ماه جاری خبر داد.

وی افزود این همایش به منظور بررسی مشکلات پیشرو شوراها برگزار خواهد شد تا ضمن ارتباط مستمر با شوراها مشکلات و نارسایی‌ها را احصا و به مراجع ذیربط انعکاس نمایند.

در ادامه این دیدار فریدون محمدی نماینده شورای اسلامی شهرستان مشگین‌شهر در شورای استان نیز با برشمردن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستان مشگین‌شهر از جمله وجود آب‌های گرم معدنی و مکان‌های باستانی، وجود کوه سبلان، چشمه‌های جوشان و پل معلق به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان مشگین‌شهر خواستار توجه ویژه صدا و سیما و تهیه برنامه‌های ویژه شهرستان‌ مشگین‌شهر به منظور شناساندن ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر