کد خبر: 897314
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
ظریف:
وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به بلغارستان در جمع خبرنگاران گفت: شب گذشته شاهد یک نمایش زشت در حمایت از تجاوزگری توسط شورای امنیت سازمان ملل بودیم.
جوان آنلاین "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در بدو ورود به بلغارستان در جمع خبرنگاران گفت: دیشب شاهد یک نمایش زشت در حمایت از تجاوزگری توسط شورای امنیت بودیم.

وی افزود: تا چند هفته دیگر وارد چهارمین سال تجاوز و جنایت جنگی علیه یمن می‌شویم، جنگی که  در ابتدا گمان می‌کردند طی دو الی سه هفته به سرانجام برسد و می‌توانند مقاومت مردم یمن را سرکوب کنند اما یک گردابی برای خودشان ایجاد کردند و گرفتار شدند.

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای بحران یمن، همانند بحران سوریه اعلام کرده بود تنها راه‌حل این بحران، راه‌حل سیاسی است. ما یک طرح 4ماده‌ای را چند هفته بعد از شروع بمباران مردم یمن توسط سعودی‌ها اعلام کردیم که شامل آتش‌بس فوری، ارسال کمک‌های بشردوستانه، گفت‌وگوی یمنی ــ یمنی و تشکیل یک حکومت فراگیر که بتواند رابطه خوبی با همسایگان داشته باشد، بود. این پیشنهادی است که تقریباً 3 سال پیش مطرح کردیم و الآن بعد از کشتار هزاران انسان بی‌گناه و بعد از مبتلا شدن بیش از یک میلیون نفر به وبا، هیچ راه‌حلی به‌غیر از همان راه‌حل سیاسی که پیشنهاد دادیم، وجود ندارد.

ظریف گفت: دیشب شاهد یک نمایش زشت در شورای امنیت و نمایش حمایت از تجاوز که آبروی شورای امنیت را می‌برد، بودیم و نقش شورای امنیت به‌عنوان نهاد حافظ صلح و امنیت در سازمان ملل تبدیل به یک دستگاه حامی متجاوز و دستگاهی که از کودک‌کُش‌ها حمایت می‌کند شده و یک سابقه بد به دیگر سوابق بد شورای امنیت سازمان ملل اضافه کرد.

ظریف در ادامه سفرش به منطقه بالکان و شرق اروپا و پس از سفری 2روزه به صربستان و در دومین مقصد سفرش وارد صوفیا پایتخت بلغارستان شد.

ظریف قرار است در مدت حضورش در بلغارستان با مقامات این کشور دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کند.

وی که روز گذشته (دوشنبه) هفتم اسفند ماه به‌منظور انجام این سفر و در اولین مقصد سفرش وارد بلگراد شد، در مدت 2 روز حضورش در این شهر با رئیس جمهور، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس و وزیر تجارت صربستان ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی همچنین در مجمع تجاری ایران و صربستان نیز حضور یافت.

یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی و همچنین یک هیأت اقتصادی از تجار و بخش خصوصی ایران ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار است پس از بلغارستان به کرواسی و از آنجا به بوسنی و هرزگوین نیز سفر کند.

ظریف که دوم اسفند ماه در تهران میزبان وزرای خارجه اسپانیا و هلند بود، دوشنبه هفته آینده ١٤ اسفند میزبان ژان ایو لودریان همتای فرانسوی خود در تهران است.

لودریان که در جمع خبرنگاران در مسکو سخن می‌گفت درباره سفرش به تهران عنوان کرد: دوشنبه هفته آینده به تهران می‌روم تا با مقامات ایران دیدار و گفت‌و‌گو کنم. بحث با مقامات ایرانی درباره توافق هسته‌ای وین مهمترین محور سفر من به تهران است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
0
0
اقای ظریف " وضعیت سازمان ملل را ترامپ به وضوح مشخص کرد "
گفت: هر سازمان وکشوری که از ما پول دریافت می کند " حق مخالفت با ما را ندارد. بنابراین باید فاتحه شورای امنیت سارمان ملل را " خواند و انتظار تصمیم بر حق را " از این سازمان نداشت " وقتی
عربستان با پولش این سازمان را می خرد " امریکا که جای خود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار