کد خبر: 897235
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
منتشر شد
مجموعه ۱۲ جلدي «گام به گام با امام» با تلاش ۱۰ ساله مؤسسه فرهنگي- تحقيقاتي امام موسي صدر چاپ و منتشر شد.
به گزارش «جوان» اين مجموعه كتاب مرجع كه دربردارنده گفتارها ، مصاحبه‌ها و مقالاتِ امام صدر است، پس از ۱۰ سال كار مستمر در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت. 
«گام به گام با امام» كه ترجمه ‌فارسي مجموعه «مسيرةالامام السيد موسي صدر» است، اولين بار به زبان عربي در سال ۲هزارميلادي به همت جنبش أمل در لبنان منتشر شده‌است. 
  
مرجعي كامل از مقالات ، گفتارها و گفت‌وگوها

«گام به گام با امام» يا «مسيرةالامام السيد موسي صدر» گزارش و روزنگار ۱۹ سال طرح‌هاي خلاقانه و فعاليت خستگي‌ناپذير امام موسي صدر و مرجع كامل و دقيقي از مقالات، گفتارها و گفت‌وگوهاي ايشان است. اين مجموعه نخستين اثر كامل در اين حوزه است كه در اختيار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار مي‌گيرد. 
۹ جلد نخست «گام به گام با امام» از دو بخش تشكيل مي‌شود: بخش نخست هر مجلد روزنگار فعاليت‌هاي امام صدر به‌ترتيب تاريخي است و بخش دوم آن گفتارها، مصاحبه‌ها و مقالات متعلق به وقايع دسته‌بندي‌شده در بخش نخست است. جلد دهم مجموعه گزيده آياتي از قرآن كريم است كه امام بنا به مناسبت و موضوعِ روز، انتخاب و تفسير كرده است. جلد يازدهم مباحث اعتقادي و سيره معصومان و جلد دوازدهم مباحثي درباره جنبش أمل و زمينه‌هاي ظهور و ابعاد آن و نيز درس‌گفتارها و مباحث سياسي و اقتصادي امام در كلاس‌هاي اعضاي ارشد جنبش أمل است. 
 
روند ترجمه و تدوين مجموعه ۱۲ جلدي در ايران

ترجمه مجموعه «مسيرةالامام السيدموسي صدر» به زبان فارسي در سال ۱۳۸۷ پس از تشكيل گروه مترجمان و ويراستاران با نظارت استاد موسي اسوار، عضو پيوسته فرهنگستان ادبيات فارسي آغاز شد. ترجمه اين مجموعه پس از مقابله و بازبيني با متن عربي، در دو مرحله ويرايش شده است. 
در مجموعه گام به گام حدود ۱۰۰ متن و سند جديد كه در چاپ دوم مجموعه عربي «مسيرةالامام السيدموسي صدر» اضافه شده نيز قرار گرفته است. همچنين در اين مجموعه تازه منتشر شده، سخنراني‌ها و مصاحبه‌هاي امام موسي صدر به زبان فارسي نيز افزوده شده كه در مجموعه عربي موجود نيست. از ميان اين سخنراني‌ها مي‌توان به سخنراني امام در حسينيه عمادزاده در اصفهان در سال ۱۳۵۰ اشاره كرد كه در تحقيقات پروژه ‌تاريخ شفاهي مؤسسه در ايران به دست آمد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر