کد خبر: 897193
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسايي 107 محدوده معدنی مستعد در استان و معرفي انها به بخش خصوصي خبر داد.

داوود شهرکی گفت: 107 محدوده معدنی مستعد در استان شناسایی شده که در نحوه واگذاری آن با وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال چانه ‌زنی هستیم تا برای بخش خصوصی فراخوان شود.

وی افزود: برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی می‌توان از سه روش استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی، انتخاب بانک توسط سرمایه‌ گذار و توافق و مشارکت با ایدرو بهره گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر حمایت از طرح‌ های خاص اما بر زمین مانده استان در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال پتاس طبس دارای ظرفیت بسیار خوبی است که می‌‌توان روزانه 6 میلیون تن استحصال پتاس داشت.

شهرکی تصریح کرد: 500 میلیارد ریال برای طرح توسعه ذغال طبس مصوب شد که در صورت اختصاص آن منتظر افتتاح کارخانه کک طبس خواهیم بود.

وی افزود: همچنین 2 طرح توسط شرکت ایمیدرو با سرمایه‌گذاری 220 میلیارد تومان پذیرفته شده که نباید بگذارید این طرح بر زمین بماند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حوزه طلا نیز طرح‌های عمرانی اعلام و چهار محدوده به سرمایه گذار واگذار شده است و در حوزه طلا هیچ راهی جز فراخوان نیست.

شهرکی سهم این سازمان در اشتغال روستایی را 10 درصد اعلام کرد و افزود: امسال 28 میلیارد تومان طرح اشتغالزایی روستایی در استان معرفی و زمینه اشتغال 433 نفر محقق شده است.

وي با بیان اینکه باید بر روی طرح ‌های نواحی صنعتی تمرکز شود گفت: در زمینه اشتغال فراگیر هفت طرح در دست بررسی است.

شهرکی یاداور شد: پیش بینی می‌شود سال آینده یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان انجام شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار