کد خبر: 897094
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز :
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: رزمندگان ایرانی در سخت ترین شرایط از اسلام و ایران دفاع کردند و رزمندگان اسلام برای نیاز زیستی خود در جنگ کاری نمی‌کردند در حالیکه جنگیدن برای نیروهای عربی و آمریکایی شغل محسوب می‌شود.

سردار سیدیوسف مولایی در مراسم یادواره شهدا به نام "سوره‌های سرخ"  که با حضور جمعی از مسئولین شهری، استانی، دانشجویان، اساتید و خانواده‌های شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدا دفاع مقدس و مدافعان حرم، اظهار داشت: راز ماندگاری دفاع مقدس که  یک جنگ تمام عیار بود و پیروزی در دفاع مقدس روح ایمان است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه از نظر تجهیزات عراق در ابتدا و در اواخر جنگ از امکانات ایران بسیار بیشتر داشت، افزود: عراق در آخر جنگ چهار هزار و 500 تانک داشت ولی ایران تنها هزار تانک داشت و در اواخر جنگ عراق 500 هواپیمای جنگی داشت ولی ایران کمتر از 50 هواپیما جنگی داشت.

وی با تاکید بر اینکه در جنگ تحمیلی تجهیزات دشمن در مقایسه با ایران بسیار متفاوت بود، گفت: 36 هزار شهید دانش آموز و نزدیک به 4 هزار دانشجو در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و انگیزه اصلی این افراد رسیدن به تقرب الهی بود.

سردار مولایی با بیان اینکه سربازان آمریکایی برای جنگ تجهیزات 45 روزه خود را به همراه دارند، تصریح کرد: رزمندگان ایرانی در سخت ترین شرایط از اسلام و ایران دفاع کردند و رزمندگان اسلام برای نیاز زیستی خود در جنگ کاری نمی‌کردند و جنگیدن برای نیروهای عربی و آمریکایی شغل محسوب می‌شود ولی رزمندگان اسلام بر این مبنا کار نمی‌کردند.

این مقام عالی رتبه نظامی استان البرز با تاکید بر اینکه رزمندگان اسلام، امنیت را به ارمغان آوردند، اضافه کرد: شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس امنیت خود را برای مردم ایران به خطر انداختند و  پاسداران نیروی دریایی سپاه بدون جلیقه ضد گلوله تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس را دستگیر کردند که یک نمونه از ایجاد امنیت برای کشور است.

وی ادامه داد: آخرین جمله شهدا رضوان الهی بود و اصلی ترین موضوعی که رزمنده دفاع مقدس را به جبهه می‌کشاند رسیدن به قرب و رضوان الهی است و بیشترین فراوانی کلمه در وصیت نامه شهدا اعتقاد به خداوند است و همین اعتقاد است که 8 سال دفاع مقدس و 34 روز مقاومت در خرمشهر را رقم زد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز بیان کرد: رابطه امام خمینی(ره)  و رزمندگان مرید و مرادی بود و رابطه شهدا و رزمندگان با امام آسمانی است.

در مراسم یادواره شهدا "سوره‌های سرخ" ویژه شهدای مدافع حرم استان البرز که با سخنرانی سردار مولایی و مدیحه‌سرایی مهدی سلحشور برگزار شد از خانواده‌های چند شهید دانشجو استان البرز تجلیل شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار