کد خبر: 897064
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
همزمان با سراسر کشور؛
ششمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۴ موضوع با ۲۶ رشته برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت:این آزمون در ۲۶ رشته  در رشته های  حفظ ترتیبی،   حفظ موضوعی، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن و معارف اهل بیت (ع) برگزار می شود.


جعفر حسینی با بیان اینکه تا کنون ۱۴ هزار و ۴۳ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند؛ افزود: شهر مشهد با ۵ هزارو ۴۲ نفر، سبزوار با یک هزارو ۲۶۳ نفر، کاشمر با یک هزار و ۲۳۳ نفر، نیشابور با ۸۸۹ نفر، گناباد با ۷۴۰ نفر و قوچان با ۶۳۳ نفر بیشترین ثبت نام را داشته اند.


وی با اشاره به ۲۶ پایگاه آزمون کتبی و ۷۷ پایگاه آزمون شفاهی در خراسان رضوی گفت: آزمون کتبی در تمام رشته‌ها پنجشنبه ۱۰ اسفند ۹۶، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن، شنبه ۱۲ اسفند ماه از ساعت ۸ تا ۲۰، آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی، شنبه ۱۲ تا ۱۸ اسفند ماه و آزمون شفاهی حفظ قرآن ویژه بزرگسالان حافظ کل، شنبه ۱۲ تا ۱۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد.


رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه حد نصاب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و الکترونیکی ۷۰ به بالا و در آزمون شفاهی ۷۵ به بالا است؛ افزود: به ۳۰۰۰ نفر از منتخبین این آزمون سراسری در کل کشور جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.


حسینی گفت: کارت ورود به جلسه آزمون تا ۹ اسفند از طریق سایت ثبت نام به نشانی
quranedu.ir صادر می‌شود و هر داوطلب می‌تواند با مراجعه به این سایت کارت خود را دریافت کند.


وی با بیان اینکه این آزمون در مشهد، در میدان شهید کاوه، دانشکده شهید منتظری برگزار می‌شود؛ عنوان کرد: روز شنبه، ۱۲ اسفند نتایج بزرگترین رویداد حفظ و مفاهیم قران کریم در همین سایت اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار