کد خبر: 897063
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
اولین جلسه از پیش نشست‌های « همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان» ظهر امروز به میزبانی دانشگاه اسلامی «همدرد» هند در شهر دهلی‌نو برگزار شد.

در این جلسه موضوعات «گفت‌و‌گو و عقلانیت در ادیان با تأکید بر آموزه‌های حضرت رضا(ع)، تبیین جایگاه گفت‌وگو در ادیان، روش گفت‌وگوهای عقل محور در ادیان، عقلانیت در ادیان و ادب و اخلاق اختلاف» مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

این نشست با مشارکت دانشگاه‌های همدرد، جامعه ملیه اسلامیه، علیگره، کشمیر، جواهر لعل نهرو و جامعه المصطفی العالمیه نمایندگی دهلی نو در دانشگاه اسلامی همدرد هندوستان برگزار شد.

آیت‌الله دکتر محمدهادی عبدخدایی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بی آزار شیرازی و دکتر محمود واعظی به عنوان نمایندگان آستان قدس رضوی در این نشست، به ارائه مقاله و سخنرانی پرداختند.

شایان ذکر است، همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با مشارکت آستان قدس رضوی آذر ماه ۹۷ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد، قبل از برگزاری این همایش، سه پیش نشست با هدف آشنایی علمای ادیان با یکدیگر و انجام جلسات هم‌اندیشی در کشورهای هندوستان، روسیه و لبنان برگزار می‌شود.

روسیه میزبان دومین پیش نشست همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان است، در این نشست که اردیبهشت ماه سال ۹۷ در دانشگاه و موزه ادیان سن‌پترزبورگ تدارک دیده شده است اندیشمندان و علمای ادیان در مورد مسیحیت به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

سومین پیش نشست این همایش نیز در تابستان سال آینده با موضوع یهودیت در کشور لبنان و شهر بیروت برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار