کد خبر: 897055
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
بیانات رهبر انقلاب در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۱۴ هزار شهيد جامعه كارگري كشور دیروز منتشر شد
بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار دست‌اندركاران كنگره ۱۴ هزار شهيد جامعه كارگري كشور كه در تاريخ ۱۶ بهمن ۹۶ برگزار شده بود، صبح ديروز در محل اين همايش منتشر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، بزرگداشت شهدا در سراسر كشور را نشانه لطف و اراده الهي مبني بر مستدام ماندن سايه شهيدان بر سر ايران دانستند و گفتند: تكريم شهداي برخي اقشار از جمله شهداي كارگري ارزش مضاعف دارد زيرا در همه حوادث دوران انقلاب، مقابله با گروهك‌ها و دفاع مقدس، كارگران با غيرت و بصيرت در صحنه حاضر شدند. ايشان با اشاره به ناكام ماندن ضدانقلاب در تحريك كارگران عليه جمهوري اسلامي، افزودند: يكي از كارهاي اساسي دشمنان، تحريك و وادار كردن كارگران به ايجاد ركود در كارخانه‌ها بود اما كارگران در طول اين سال‌ها همواره با بصيرت و همت و تدين ايستادند و دست دشمن را رد كردند. 

رهبر انقلاب اسلامي حضور برجسته كارگران در دفاع مقدس را عرصه ديگري از غيرت و حميت ديني آنان برشمردند و خاطرنشان كردند: هر گاه امام بزرگوار فراخوان مي‌دادند، بسياري از كارگران جوان و مؤمن كه حتي نان شب و زندگي آنها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود، به‌عنوان بسيجي به جبهه‌ها مي‌رفتند و با منطق و استدلال مي‌گفتند «بايد برويم از كشور و مرز اسلامي دفاع كنيم زيرا اگر دشمن مسلط شود، نه نان، بلكه هيچ‌چيز نخواهيم داشت.» ايشان همچنين دست‌اندركاران كنگره شهدا را به انجام كارهاي اثرگذار و پرهيز از كارهاي تشريفاتي توصيه كردند. 
‌‌ ‌ 
دشمن كمر به براندازي نظام بسته است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در گراميداشت ياد و خاطره 14 هزار شهيد جامعه كارگري ضمن درود به روح پاك شهدا و گراميداشت ياد و خاطره شهداي جامعه كارگري كشور اظهار داشت: دهها هزار شهيد جان شيرين خود را تقديم كردند تا اسلام باقي بماند. 
به گزارش خبرگزاري بسيج، سردار غلامحسين غيب‌پرور ادامه داد: در دوران دفاع مقدس آن چيزي كه عامل اصلي براي دفاع جانانه در برابر دشمنان شد پايبندي به دين خدا بود منتها اين دينداري مبتني بر اسلامي بود كه رهبر كبير انقلاب آن را اسلام ناب ناميد. وي ولايتمداري را اصل اساسي اسلام ناب خواند و گفت: اگر ولايت در دينمداري مدنظر نباشد آن اسلام ديگر اسلام ناب نيست و شهداي ما نيز در دفاع از اسلام ناب به شهادت رسيدند. سردار غيب‌پرور با بيان اينكه انقلاب اسلامي با خون شهدا به درختي تنومند تبديل شد، افزود: اين درخت از همان روز اول مورد هجمه‌هاي فراوان قرار گرفت و طوفان‌هاي متعددي در جهت شكستن اين درخت تنومند وزيدند اما چرا اين درخت در برابر اين هجمه‌ها ايستادگي كرد؟
وي تصريح كرد: علت ايستادگي اين درخت تنومند در ريشه آن است؛ ريشه انقلاب اسلامي را بايد در واقعه غدير جست. انقلاب اسلامي از واقعه عاشورا ارتزاق مي‌كند، در واقع واقعه عاشورا منبع تغذيه‌اي براي انقلاب اسلامي ايران است. وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي بر سه ركن مستقر است، افزود: ركن اول غدير است كه اگر غدير را پاس مي‌داشتند اساساً واقعه عاشورا رخ نمي‌داد؛ در غدير پايه‌هاي دين خدا مستحكم شد. بر همين اساس از اصول اسلام ناب واقعه غدير است. سردار غيب پرور عاشورا را ركن دوم انقلاب اسلامي خواند و گفت: عاشورا تابلويي چند وجهي است كه هر زيبايي در اين واقعه وجود دارد و مي‌توان انقلاب اسلامي و تمام شهيدان عزيز را مينياتوري از صحنه عاشورا دانست. وي ادامه داد: ركن سوم انقلاب اسلامي نيز اصل انتظار و مهدويت است كه قمربني هاشم(ع) نماد اين وفاداري در پيشگاه حضرت حق قرار گرفته است، چراكه همگان تصور مي‌كنند حضرت اباالفضل العباس به دليل جنگ‌آوري و يا ايثارگري كه در راه عشق نموده، سرآمد اهل بيت است، در صورتي كه شناخت امام زمان خويش و وفاداري به او از خصوصيات خاص علمدار كربلا است. 
 
قدرت بلامنازع ایران با اقتصاد مقاومتي ‌رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه دشمن همواره در صدد نااميد كردن مردم در جامعه است، افزود: متأسفانه در كشور مسئولان، مردم و رسانه‌ها با زبان اميد صحبت نمي‌كنند و يك مشكل كوچك را بزرگ مي‌شمارند. چندين برابر مشكلات اقتصادي كه در كشور وجود دارد، در كشورهاي ديگر دنيا هست اما همواره كوك نااميدي در ميان مردم حاكم است. در جبهه‌هاي حق عليه باطل هشت سال دفاع مقدس، هيچ يك از سربازان نا اميدي در فكر و وجودشان راه نداشت و همه بر اين باور بودند كه در هر عملياتي پيروز هستند و آزاد سازي خرمشهر با انجام عمليات بيت المقدس يكي از همين تفكرات است. سردار غيب‌پرور با بيان اينكه نگاه دشمن به برجام است اظهار داشت: دشمن كمر همت براندازي انقلاب اسلامي را بسته است و همواره در صدد آن است كه ضربه‌اي به نظام و اسلام بزند. آنها تصور غلطي دارند كه تنها توانمندي ما روي تسلیحات نظامي و موشكي است اما باور مردم ايران روحيه شهادت‌طلبي و ايثارگري بود كه انقلاب اسلامي را زنده نگه داشته است. رئيس سازمان بسيج مستضعفين در خصوص عملياتي كردن تفكر اقتصاد مقاومتي عنوان كرد: آيا زمان آن نرسيده تا اقتصاد مقاومتي را باور كنيم؟ اقتصاد مقاومتي كه مي‌خواهيم در ايران پياده كنيم، مي‌تواند يك قدرت اقتصادي بلامنازع در دنيا تلقي شود با نگاه به آنكه ايران يك كشور مملو از نعمات گوناگون است. وي با اشاره به آشوب‌هايي كه قبل از گراميداشت سالگرد 22 بهمن اتفاق افتاد گفت: سلام و درود خدا بر آن مردمي كه در 22 بهمن مشتي بر دهان دشمن بودند و با حضور همه جانبه خود نشان دادند كه انقلاب اسلامي همواره مستحكم به راه خود ادامه مي‌دهد. آنها با حضور خود بار ديگر با امام و شهدا و تفكر انقلاب اسلامي بيعت كردند. 
‌‌ ‌  ‌ 
كليد حل مشكلات اقتصادي

دبير كنگره 14هزار شهيد جامعه كارگري نيز در اين كنگره گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مشكل اقتصادي كشور جز با حركت انقلابي و جهادي حل نمي‌شود، بر همين اساس ما ادامه دهنده فرهنگ جهادي با برگزاري اين كنگره هستيم.  سردار محمد ابراهيم كريمي، مسئول سازمان بسيج كارگري كشور با اشاره به علت عزتمندي شهدا و نگاه ويژه رهبر انقلاب به آنها، گفت: بزرگ‌ترين سرمايه انساني كه از سوي خداوند متعال به انسان هديه شده، جانش است و شهدا جانشان را تقديم نظام و انقلاب كردند، از همين رو است كه آنان در چشم مردم ايران، عزتمند هستند. وي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند مشكل اقتصادي كشور جز با حركت انقلابي و جهادي حل نمي‌شود بر همين اساس ما ادامه دهنده فرهنگ جهادي با برگزاري اين كنگره هستيم. بنابراين يقيناً مشكلات اقتصاد مقاومتي جز با ترويج فرهنگ جهاد و شهادت حل نمي‌شود. اين روزها صحبت‌هاي زيادي از اقتصاد مقاومتي مي‌شود كه مسئولان در به ثمر رساندن و اهدافي كه مد نظر رهبر انقلاب است محقق نشد؛ بسيج كار گري انصافاً كارنامه خوبي از باب به ثمر رساندن سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي داشته است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار