کد خبر: 897016
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از برنامه‌ريزي براي ساماندهي سهميه‌هاي دكتري خبر داد و گفت: گزارش كار به وزارت علوم فرستاده شده و...
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از برنامه‌ريزي براي ساماندهي سهميه‌هاي دكتري خبر داد و گفت: گزارش كار به وزارت علوم فرستاده شده و منتظريم نتيجه در كارگروه بررسي شود.ابراهيم خدايي رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در حاشيه بازديد از آزمون دكتري در دانشگاه صنعتي شريف در جمع خبرنگاران گفت: آزمون ورودي دوره دكتري نيمه‌متمركز سال 97 با حضور 234 هزار و 454 داوطلب در 55 شهر و 117 حوزه امتحاني كشور برگزار شد كه از اين تعداد 100 هزار و 622 نفر زن و 133 هزار و 832 نفر مرد هستند؛ به عبارت ديگر 42/99 درصد داوطلبان را زنان و 57/08 درصد داوطلبان را مردان تشكيل مي‌دهند. وي افزود: آزمون ورودي دوره دكتري نيمه‌متمركز سال 97 در هفت گروه آموزشي و در 246 كد رشته امتحاني برگزار شده است و نتايج اوليه آزمون ورودي دوره دكتري نيمه‌متمركز سال 97 به صورت كارنامه تنظيم و هفته آخر فروردين ماه 97 از سوي سازمان سنجش آموزش كشور منتشر مي‌شود. خدايي گفت: سال گذشته ظرفيت پذيرش دولتي در دكتري 14 هزار و 500 نفر بود كه امسال حدود 14 هزار نفر ظرفيت پيش‌بيني شده است. 
وي گفت: دانشگاه آزاد نيز حدود 10 تا 12 هزار نفر ظرفيت براي دكتري تعيين كرده است. به عبارتي در مجموع دانشگاه‌هاي آزاد و دولتي پيش‌بيني مي‌كنيم حدود 24 تا 26 هزار نفر در اين دوره پذيرفته شوند. 
 
ثبت‌نام بيش از ۲۰ هزار زوج در بيست و يكمين مراسم ازدواج دانشجويي

مدير پذيرش ستاد ازدواج دانشجويي كشور از نام‌نويسي بيش از ۲۰ هزار زوج دانشجو در بيست و يكمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي (طرح ملي همسفر تا بهشت) خبر داد. سعيد رضايي با اشاره به پايان مهلت نام‌نويسي در بيست و يكمين دوره ازدواج دانشجويي گفت: طي حدود دو ماه، بيش از ۲۰ هزار و ۶۰۰ زوج براي شركت در اين مراسم نام‌نويسي كردند. وي با بيان اينكه روند تكميل مدارك، تأييد ثبت‌نام و انتخاب كاروان ۱۷هزار و ۱۰۰ زوج تاكنون نهايي شده است، افزود: از اين تعداد، تاكنون ۶ هزار و ۲۵۷ زوج در قالب ۹ كاروان به مشهدالرضا مشرف شده و در مراسم شركت كرده‌اند و حدود ۱۱ هزار زوج ديگر نيز تا پايان سال در مراسم حضور مي‌يابند. 
رضايي با اشاره به ادامه روند تكميل مدارك و تأييد ثبت‌نام دانشجويان متقاضي، خاطرنشان كرد: از ميان ۲۰هزار و ۶۰۰ زوج ثبت‌نام‌كننده در بيست و يكمين دوره ازدواج دانشجويي، بيش از ۲۰۰ زوج، اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها هستند. مدير پذيرش ستاد ازدواج دانشجويي كشور يادآور شد:  به گزارش روابط عمومي ستاد ازدواج دانشجويي كشور، بيست و يكمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي (طرح ملي همسفر تا بهشت) به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها از سوم بهمن ماه تا پايان سال جاري در مشهدالرضا(ع) برگزار مي‌شود. 
  
اسكان غيردانشجويان در خوابگاه‌هاي غيردولتي محدود شد

رئيس شوراي نظارت بر خوابگاه‌هاي غيردولتي در استان تهران از اعمال محدوديت اسكان غيردانشجويي در اين خوابگاه‌ها خبر داد.  حسن به‌نژاد درباره آخرين وضعيت صدور مجوز خوابگاه‌هاي غيردولتي گفت: شرايط خوابگاه‌هاي غيردولتي در حال حاضر بسيار نسبت به گذشته مطلوب‌تر شده است. وي ادامه داد: نيروي انتظامي در اين زمينه، بسيار هماهنگ و كمك‌حال صندوق رفاه دانشجويان و دانشگاه‌ها است و هر زمان كه نياز بوده كمك‌هاي لازم را انجام داده است. رئيس شوراي نظارت بر خوابگاه‌هاي غيردولتي در استان تهران گفت: صدور مجوز براي خوابگاه‌داران در حال انجام است، مجوزها صادر مي‌شود و خوابگاه‌داران نيز دنبال اخذ مجوز هستند. اين در حالي بود كه در گذشته بدون مجوز نيز كار مي‌كردند. 
وي ادامه داد: در حال حاضر محدوديت اسكان غيردانشجويي در خوابگاه‌هاي غيردولتي در حال اعمال است و هر خوابگاهي كه تقاضاي مجوز كرده، اگر شرايط لازم را داشته، مجوز فعاليت آن صادر شده است. 
  
آيين‌نامه حمايت‌هاي قضايي از دانشجويان ابلاغ شد

معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان از ابلاغ آيين‌نامه‌اي مبني بر حمايت‌هاي قضايي از دانشجويان به همه دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: حمايت از حقوق شهروندي دانشجويان جزو وظايف سازمان امور دانشجويان به حساب مي‌آيد. 
ابوالحسن رياضي درباره اينكه آيا تشكيل پرونده قضايي در آينده براي دانشجوياني كه در اعتراضات اخير بازداشت شده‌اند، مشكل ايجاد مي‌كند يا خير، اظهار كرد: آيين‌نامه‌اي مبني بر حمايت‌هاي قضايي از دانشجويان به همه دانشگاه‌ها ابلاغ شده است كه در صورت بروز مشكل، دانشجويان از معاضدت‌هاي قضايي مانند داشتن وكيل و... برخوردار شوند. وي ادامه داد: حمايت از حقوق شهروندي دانشجويان جزو وظايف سازمان امور دانشجويان به حساب مي‌آيد، دانشگاه‌ها و وزارت علوم مسئوليت پيگيري آزادي دانشجويان از مراجع ذي‌ربط را برعهده داشتند و دارند. 
معاون امور دانشجويان داخل سازمان امور دانشجويان تصريح كرد: دانشگاه‌ها به‌خصوص وزير علوم تلاش‌هاي فراواني را براي آزادي دانشجويان انجام دادند. شايد يك يا دو مورد از دانشجوياني كه در اعتراضات اخير شركت كرده بودند هنوز در زندان باشند.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار