کد خبر: 896912
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
امام جمعه اصفهان :
ابتدای انقلاب، به مردم کمک شد تا زمین های غیربایر را احیا کنند و مردم قصد دارند برای زمین ها سند دریافت کنند که از آنها پول زیادی مطالبه می شود، این کار حرام است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش عقیدتی، سیاسی و فرهنگی کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) با اشاره به ویژگی های والای آن حضرت اظهار داشت: خداوند متعال برای اینکه به بشریت بفهماند زن می تواند به مقام های بالای انسانی برسد در کنار هر ابرمردی تقریباً یک زن بزرگ قرار داده است؛ در کنار حضرت ابراهیم(ع)، حضرت هاجر و حضرت سارا که قبر مطهر حضرت هاجر زیر ناودان طلای کعبه قرار دارد و محل استجابت دعا است، آسیه زن فرعون در زمان حضرت موسی(ع)، حضرت مریم در زمان حضرت عیسی(ع)، حضرت خدیجه در کنار پیامبر اکرم(ص) و در کنار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضرت زینب(س) را قرار داده است.

وی تصریح کرد: ویژگی های حضرت فاطمه زهرا(س) نشان می دهد که یک انسان در سن پایین، به مقامی  والا می رسد و نمونه ای از انسان کامل می شود؛ در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که «لَولَا أنَّ الله سُبحَانَه و تَعَالَی خَلَقَ امیرَالمؤمنین(ع) مَا کَان لفاطمه کُفوً عَلی وَجه الارض مِن آدم و مِن دُونه: اگر خداوند امام علی(ع) را خلق نمی کرد در روی کره زمین از آدم و ما دون آدم، همتایی برای فاطمه(س) نبود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: هم کفو بودن امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به معنای کفویت در ازدواج نیست، در کفویت ازدواج، یعنی زن و مردم در دین و اعتقادات نزدیک به یکدیگر باشند، اما درباره حضرت زهرا و علی(ع) بدین معنا است که هیچ کس لیاقت حضرت فاطمه و علی(ع) را نداشت.

وی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در شام خطبه ای خواندند که هنگام معرفی خود در این خطبه، حدود ۷۲ صفت درباره امام علی(ع) بیان می کنند که یکی از این صفت ها، اصبر الصابرین است، افزود: حضرت علی (ع) هنگامی که حضرت زهرا (س) را از دست دادند می فرمایند که صبرم لبریز شد، یعنی شهادت حضرت زهرا (س) برای حضرت علی (ع) که صبورترین افرد است، سنگین بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سایر ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: مقام والای ایشان به گونه ای است که در روایتی می خوانیم که اگر فاطمه (س) مرد بود، پیامبر می شد؛ در روایت دیگری آمده است که اگر فاطمه (س) مرد بود، همتای پیامبر بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام راحل فرمودند نباید کسی بدون سرپناه باشد و شما این وظیفه را انجام می دهید.

امام جمعه اصفهان افزود: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، به مردم کمک شد تا زمین های غیربایر که شن و ماسه بود، را احیا کنند، امروز مردم قصد دارند برای زمین ها سند دریافت کنند که از آنان پول زیادی مطالبه می شود، این کار حرام و نوعی دزدی شرعی است؛ زمینی که به این افراد داده شده، ارزش نداشت، آنان، این زمین ها را آباد کردند، درخت کاشتند و امروز تبدیل به باغ و ملک شده است؛ در واقع ارزش افزوده مردم را می خواهند بگیرند.

وی با بیان اینکه در روایت صحیحی آمده است که هر کس زمینی را احیا کند، آن زمین مال آن فرد می شود، عنوان کرد: در نظر بگیرید فردی قصد دارد تا پمپ بنزینی را در کنار شهری احداث کند، منابع طبیعی زمینی را برای این کار به وی واگذار می کند، می گویند پمپ بنزین را بسازید و پس از ساخت، بر روی زمین، قیمت می گذارند در حقیقت زمینی که آن زمان ارزش نداشت را بر اساس ارزش کنونی آن، محاسبه می کنند که حرام است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه دریافت پول جهت بیمه ساختمانی، «سُحت» و باطل است، خاطرنشان کرد: پرداخت بیمه ساختمانی در برابر حوادث و یا صدمات ناشی از کار برای کارگران اشکال شرعی ندارد اما دریافت پول از سازنده ساختمان با عنوان بیمه ساختمان و با هدف تأمین هزینه های بیمه کارگران کشور، «سحت» و باطل است چراکه در برابر دریافت پول، به سازنده هیچ خدمات یا چیز دیگری داده نمی شود.

وی با بیان اینکه سحت یعنی پولی دریافت شود و در مقابل آن چیزی داده نشود، اضافه کرد: در گذشته، رانندگان بیمه نبودند که در جمهوری اسلامی، بیمه شدند و قسمتی از هزینه بیمه آنان توسط دولت از محل بودجه عمومی و قسمتی توسط خود رانندگان پرداخت می شود؛ برای بیمه کارگران کشور نیز همین طرح در نظر گرفته شده اما پرداخت سهم دولت از محل درآمدهای حاصل از پرداخت بیمه ساختمان که توسط سازندگان پرداخت می شود، در نظر گرفته شده که دریافت این پول، سحت و باطل است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر