کد خبر: 896876
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
خطبه‌هاي نماز جمعه ايلام اين هفته محل اعتراض امام جمعه به منتقدان شد. حجت الاسلام لطفي، امام جمعه ايلام عصباني بود از کساني که نسبت به ماشين او معترض شده بودند. او در خطبه‌هاي نماز جمعه جملات تندي عليه معترضان به ماشين شاسي بلندش گفت. اينکه «از بچه‌بازي‌هايتان دست برداريد»، «اهانت به جايگاه نماز جمعه، اهانت به رهبري و قابل پيگيري است» و «توصيه مي‌کنم به اين جايگاه که مين‌گذاري است، نزديک نشويد و چنانچه نزديک شويد، با مين به هلاکت خواهيد رسيد!» همه اين اعتراضات از اين جهت است که جرياني در استان ايلام نسبت به آنچه زندگي اشرافي اين امام جمعه ناميده، معترض شده است. اين اعتراضات هم به مراسم مفصل وليمه تولد نوه امام جمعه ايلام برمي‌گردد که با حضور تعدادي از فوتباليست‌ها و بازيگران سينما و تلويزيون برگزار شده و هم به ماشين شاسي بلندي که مورد استفاده امام جمعه است. حاميان امام جمعه البته انتقادات اين گروه را وارد ندانسته و آنان را پيروان عرفان‌هاي کاذب خطاب کردند! اما پسر امام جمعه ايلام که از فعالان شبکه اينستاگرام محسوب مي‌شود، استفاده از چنين ماشيني را براي حفظ امنيت پدرش لازم دانسته است. 

اصلاح‌طلبان به دنبال رابط جديد با رهبري
عبدالله ناصري، فعال سياسي اصلاح‌طلب در مصاحبه با يک سايت خبري گفته که «اصلاح‌طلبان از محمد صدر، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و محمد موسوي خوئيني‌ها، دبير مجمع روحانيون مبارز درخواست کرده‌اند که با رهبري تقاضاي ملاقات کنند.»
پيش از اينها رابط اصلاح‌طلبان و رهبري آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني بود. با فوت او اين مسئوليت از سوي اصلاح‌طلبان بر عهده اسحاق جهانگيري گذاشته شد. اما اخيراً با مصاحبه‌اي که اسحاق جهانگيري داشت، روشن شد از انتخابات ارديبهشت 96 تاکنون، او ديداري با رهبر انقلاب نداشته است. خود جهانگيري در مورد اينکه چرا از زمان انتخابات تاکنون ديداري با رهبري نداشته، مي‌گويد: «من رابطه خوبي با رهبر دارم، اما زمان انتخابات کمي زياده‌روي کردم. اميدوارم که به زودي ايشان را ملاقات کنم.» در جريان زلزله استان کرمانشاه و موضع‌گيري سياسي جهانگيري در مورد زلزله هم، او مورد انتقاد تند وحيد حقانيان از مسئولان بيت رهبري قرار گرفت. به نظر مي‌رسد تندروي‌هاي سياسي جهانگيري باعث شد او جايگاهش به عنوان رابط اصلاح‌طلبان و رهبري را از دست بدهد. 
ناصري مي‌گويد: «همانطوري که آقاي جهانگيري گفته‌اند بعد از انتخابات ۹۶ هنوز ملاقاتي بين ايشان و رهبري صورت نگرفته است. بنابراين اصلاح‌طلبان از هر اصلاح‌طلبي که بتواند فضاي گفت‌و‌گو و آشتي ملي را رقم بزند استقبال مي‌کنند و در بند اين نيستند که به فرد، حزب يا جريان خاصي تعلق پيدا کند. جبهه اصلاحات چه از ملاقات‌هاي آقاي جهانگيري و چه از ملاقات‌هاي آقاي موسوي‌خوئيني‌ها استقبال مي‌کند. حتي اخيراً هم توصيه شده است که دکتر محمد صدر با توجه به انتصاب‌شان از سوي رهبري در مجمع تشخيص مصلحت تقاضاي ملاقات و گفت‌و‌گو با رهبري داشته باشند.»

اگر اصلاحات نباشد، براندازي خواهد بود!
هادي خانيکي در مصاحبه با روزنامه اعتماد که با تيتر «آلترناتيو اصلاحات، براندازي است» منتشر شده است، گفته که «در اين مدت به خصوص از سوي رسانه‌هاي خارج از كشور تلاش شد كه جهت اعتراضات را به سمت شخصيت‌ها، احزاب و تشكل‌هاي اصلاح‌طلب بكشانند و به گونه‌اي اصلاحات را بي‌‌ثمر نشان دهند، زيرا آلترناتيو اصلاحات براندازي است و مي‌خواستند كه براندازي را ترويج كنند.»
پيش از اين حميدرضا جلايي‌پور در مصاحبه با همين روزنامه گفته بود: «براي حل ابرچالش‌هاي ايران چند راه بيشتر متصور نيست: يکي انقلاب کلاسيک ديگر، يا انقلاب آرام، يا فروپاشي ناشي از ناکارآمدي حاکميت يا تقاضاي دخالت خارجي و بالاخره راه اصلاحات.»
اصلاح‌طلبان هميشه با تعريف خود به عنوان تنها مصداق اصلاح و تغيير در جمهوري اسلامي تلاش کرده‌اند راه غير از راه خود را سقوط نظام جمهوري اسلامي عنوان کنند. اين موضع را نمي‌توان يک پيش بيني سياسي دانست؛ چه آنکه تجربه نشان داده اصلاح‌طلبان اگر در قدرت نباشند، ابايي از ايستادن مقابل نظام هم ندارند. سال 88 مصداق بارز اين رويکرد بود؛ وقتي رأي نياوردند و با دروغ بزرگ تقلب مقابل نظام و رأي مردم ايستادند. همان دروغي که ابطحي بعدها اعتراف کرد که «تقلب، اسم رمز آشوب بود». 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار