کد خبر: 896827
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در سوریه، همه طرف‌های ذی‌نفع را به پایبندی به این قطعنامه فراخواند.
فارس: اتحادیه عرب امروز در بیانیه‌ای از قطعنامه شورای امنیت در خصوص برقراری آتش‌بس در سوریه استقبال کرد.

اتحادیه عرب امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در سوریه، همه طرف‌های ذی‌نفع را به پایبندی به این قطعنامه فراخواند.

در این بیانیه آمده است که دبیرکل اتحادیه عرب بر اهمیت محترم شمردن و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی شورای امنیت تأکید می‌کند.

در این بیانیه درباره پیآمد‌های هر گونه نقض توافقنامه‌های امضا شده برای کاهش تنش و عدم پایبندی به قطعنامه‌های آتش‌بس به خصوص قطعنامه‌های شورای امنیت هشدار داده شده است.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دبیرکل اتحادیه عرب همچنین ابراز امیدواری کرد که این قطعنامه گامی در جهت برقراری آتش‌بس دائمی در سوریه و دستیابی به حل‌وفصل سیاسی بحران این کشور باشد.

اتحادیه عرب در بیانیه خود همچنین آورده است که حل بحران سوریه تنها از طریق روند فراگیر سیاسی تحت نظارت سازمان ملل محقق می‌شود و راه‌حل‌های نظامی و افراط در استفاده از زور هرگز نتیجه‌ای نخواهد داشت بلکه وضعیت میدانی را پیچیده‌تر می‌سازد و فرصت‌های دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران را از بین می‌برد.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع اعمال آتش‌بس ۳۰ روزه در این کشور دیشب با رأی مثبت همه اعضای دائم و غیردائم تصویب شد.

بر اساس توافق بعمل آمده میان اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، مدت زمان اجرای آتش‌بس، ۳۰ روز خواهد بود و طی آن، دسترسی بشردوستانه به برخی مناطق تحت محاصره در سوریه بخصوص غوطه شرقی ایجاد خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار