کد خبر: 896790
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ظرفیت نمایشگاه‌ها در خدمت توسعه همه جانبه کردستان باشد، گفت: در همین راستای بحث نظام‌مند کردن نمایشگاه‌ها در استان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش جوان از کردستان، محمد دره‌وزمی در چهارمین جلسه کمیته بررسی و صدور مجوز نمایشگاهی استان اظهار کرد: اولویت اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه برگزاری نمایشگاه، جمع‌کردن رویه ناصواب نمایشگاه‌های بدون مجوز، تمرکز برتمام نمایشگاه‌های برپا شده در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کردستان و ساماندهی مجوز برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و عمومی بود.

وی تصریح کرد: در هر جامعه برای مقابله با فساد لاجرم باید به نظم و انضباط روی آورد، لذا ما برای بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌ها در راستای توسعه اقتصادی در کردستان، بحث نظام‌مند کردن نمایشگاه‌ها را در دستور کار قرار داده و هم‌اکنون شاهد قانونمند بودن آن در استان هستیم.
وی عنوان کرد: رسالت اصلی نمایشگاه‌ها باید توسعه بنگاه‌های تولیدی و خدماتی، توسعه صادرات محصولات استان و کشور، معرفی تکنولوژی‌های جدید و برتر، جذب گردشگران مختلف و در نهایت گام نهادن در توسعه همه جانبه در استان باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان ساخت: اگر شرکت‌های مجری در برگزاری نمایشگاه تنها به انتفاع خود اکتفا کنند و به کارکردهای نمایشگاه و نقش این صنعت در توسعه کردستان بی توجه باشند، این روند مد نظر این سازمان نیست و برای جلوگیری از بی‌راهه رفتن ظرفیت نمایشگاهی اقدامات قانونی را بعمل خواهیم آورد.
دره‌وزمی گفت: برگزاری نمایشگاه در کردستان باید منطبق بر واقعیات استان باشد، لذا نباید در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اقدام به تغییر گروه کالایی، اقدام به فروش کالا، برگزاری بی‌کیفیت نمایشگاه و اقدامات خارج از عرف و قانون بعمل آید.
وی تاکید کرد: شرکت‌های مجری برگزاری نمایشگاه باید با اقدام درست و حرکت در راستای بازاریابی برای خدمات و کالاهای تولیدی استان، جذب شرکت‌های قوی و مطرح کشور و استفاده از علم روز در راستای هرچه پربارتر برگزار کردن نمایشگاه‌ها اقدام نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر