کد خبر: 896737
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
ذوب آهن قهرماني پرسپوليس را عقب انداخت
هفته بيست و چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال عصر ديروز با انجام چهار بازي در حالي به پايان رسيد كه...
هفته بيست و چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال عصر ديروز با انجام چهار بازي در حالي به پايان رسيد كه پرسپوليس با برتري مقابل استقلال خوزستان با 57 امتياز تنها سه امتياز تا تثبيت قهرماني در شش‌ هفته پاياني ليگ فاصله دارد. ديروز ذوب آهن با پيروزي مقابل پديده علاوه بر اينكه قهرماني پرسپوليس را به تعويق انداخت، شانس خود را براي كسب رتبه دوم جدول افزايش داد. اصفهاني‌ها حالا با 41 امتياز پشت سر پرسپوليس صدرنشين قرار دارند. استقلال هم در يك بازي تماشايي 4 بر يك فولاد، ديگر مدعي را برد تا با روحيه اي مضاعف آماده دربي شود. 
عصر ديروز سرخ‌ها در هواي باراني تهران رو در روي استقلال خوزستان قرار گرفتند؛ تيمي كه طي هفته‌هاي اخير اينقدر حاشيه داشته كه كمتر به فوتبال فكر كرده، با اين حال مردان ويسي بازي را در زمين ليز ورزشگاه آزادي پا به پاي شاگردان برانكو آغاز كردند و به‌رغم حملات گسترده سرخ‌ها تا دقيقه 37 مقاومت كردند اما در اين دقيقه حريف فرار سيامك نعمتي نشدند تا پرسپوليس مزد برتري خود در نيمه اول بازي را بگيرد. 
پرسپوليس كه با تشخيص برانكو به تعدادي از بازيكنان ثابتش مثل سيد جلال و اميري استراحت داده بود نيمه دوم راهم سرتر آغاز كرد، هرچند كه لغزندگي زمين امكان حركت هر دو تيم را با مشكل روبه‌رو كرده بود. دقيقه 52 پرسپوليس مي‌توانست گل دوم را بزند اما مدافع استقلال توپ را از روي خط دروازه برگرداند. در ادامه با به ميدان آمدن اميري و منشا پرسپوليس سعي در افزايش اندوخته‌هاي خود كرد، اتفاقي كه رخ نداد تا سرخ‌ها با همان برتري يك گل به استقبال دربي برود.
 
فولاد، كيسه گل استقلال

فولاد خوزستان زير باران شديد اهواز تقريباً هيچ حرفي براي گفتن مقابل آبي‌پوشان استقلال نداشت. شاگردان پورموسوي هنوز به خودشان نيامده بودند كه تيام گل اول را زد. آنها هنوز در شوك گل خورده بودند كه روزبه چشمي دومين توپ را هم وارد دروازه خوزستاني‌ها كرد، هرچند كه دقيقه 13 زهيوي اختلاف را به يك گل رساند اما روز، روز استقلال بود و داريوش شجاعيان  در دقيقه 17 كار را 3 بر يك كرد.
پنج دقيقه بعد هم استقلال از نفس افتاد و هم فولاد رمقي براي جبران نداشت. با اين حال اشتباهات سلسله‌وار فولادي‌ها بارها استقلالي‌ها را صاحب موقعيت كرد. فولاد ديروز مركز ميدان را به استقلال سپرده بود و هافبك‌هاي آبي‌پوشان هر كاري كه دلشان مي‌‌خواست انجام دادند. البته در اين ميان نبايد از بارش باران و تأثير آن به خصوص روي بازي فولادي‌ها گذشت. فولادي‌ها در دقيقه 93 گل چهارم را هم دريافت كردند تا جايگاه خود را با استقلال در جدول عوض كنند. آنها حالا ششم و استقلال سوم است و هر دو تيم 38 امتيازي هستند.
در اصفهان و در ديگر بازي هفته بيست و چهارم ذوب‌آهن 2 بر يك از سد پديده گذشت. مردان قلعه‌نويي كه كم‌كم به خودباوري رسيده‌‌اند با اين پيروزي 41 امتيازي شدند و به عنوان نزديك‌ترين رقيب پرسپوليس در رده دوم جدول جا خوش كردند.
پارس جنوبي ديگر مدعي بالاي جدولي نيز ديروز در زمين خود بهترين فرصت را براي تكيه زدن بر سكوي سوم از دست داد و با قبول تساوي يك- يك مقابل تراكتورسازي هم‌‌امتياز با استقلال، پيكان، فولاد و سايپا در رتبه چهارم جدول باقي ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار