کد خبر: 896726
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، معتقد است: ترامپ توانايي اجراي شروط اصلاح برجام را ندارد اما براي اعلام قدرت به فضاي تهديدآميز دامن مي‌زند.
حشمت الله فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه‌ملت، در خصوص شروط ترامپ براي اصلاح برجام و تأكيد بر تحقق امكان بازرسي از سايت‌هاي هسته‌اي و محدوديت برنامه‌هاي موشكي ايران، گفت: ترامپ شروطي را در مورد برجام مقرر كرده كه توانايي اجراي آنها را ندارد، وي همان شروط محدودكننده اوليه درباره برجام را نتوانست اجرا سازد ضمن آنكه اروپايي‌ها هم همراهي لازم را با ترامپ نداشتند. نماينده مردم اسلام‌آباد و گيلانغرب در مجلس، تصريح كرد: امريكايي‌ها به دنبال تثبيت شرايط تهديد و تحريم عليه جمهوري اسلامي هستند اما توان اجرايي شروط را ندارند. از سوي ديگر هم ايران اجازه اصلاح برجام به عنوان يك برنامه جامع را نخواهد داد. وي افزود: بحث اصلاح برجام همچون زخم‌هاي كهنه ديگري است كه ترامپ آن را باز كرده اما هيچ كدام از آنها را نتوانسته به نتيجه برساند. ترامپ در شرايط كنوني نيز فضاي رواني را ايجاد كرده تا در اين ميان بتواند اعلام قدرت كند.

فلاحت‌پيشه يادآور شد: سازمان‌ها و مجامع بين‌المللي شرايط و امكان عملياتي كردن شروط ترامپ را تعبيه نخواهند كرد، بنابراين همان شكستي كه بوش پسر متحمل شد، ترامپ با آن مواجه خواهد شد، زيرا نقش ايران به عنوان نقش مشاركت جويانه در اين سازمان‌ها پذيرفته شده است. ترامپ پيشتر توافق هسته‌اي را به «اصلاح بند‌هاي زوال‌پذير آن»، «امكان بازرسي از تمامي سايت‌ها از جمله سايت‌هاي نظامي» و «محدود كردن برنامه موشك‌هاي بالستيك ايران» مشروط كرده بود، اكنون «نقض حقوق بشر»، «تهديدات سايبري» و «فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه» را نيز به سه شرط قبلي خود اضافه كرده است. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار