کد خبر: 896688
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مرد معتاد كه متهم است دوست معتادش را بر سر خوراكي در كمپ ترك اعتياد به قتل رسانده است، با جلب رضايت اولياي‌دم در جلسه دادگاه از چوبه‌دار فاصله گرفت.
به گزارش خبرنگار ما، هشتم مرداد‌سال‌۹۵، مأموران پليس تهران از قتل مرد جواني در يكي از كمپ‌هاي ترك اعتياد باخبر و راهي محل شدند. جسد متعلق به يزدان‌38 ساله بود كه بر اثر فشار بر عناصر حياتي گردن كشته شده بود. 
بعد از انتقال جسد به پزشكي قانوني در بررسي‌ها مشخص شد كه عامل قتل يكي از معتادان بستري در كمپ به نام حامد40ساله است كه از سوي مأموران بازداشت شد. مرد جوان با قبول جرمش در شرح ماجرا گفت: «من و يزدان چند سال قبل در زندان با هم آشنا شديم و بعد از آزادي از زندان دوستي‌مان همچنان ادامه داشت. در آن مدت دوستي هر دو به مواد مخدر اعتياد داشتيم تا اينكه تصميم گرفتيم در كمپ بستري شويم و براي هميشه مواد مخدر را ترك كنيم.‌» متهم در خصوص قتل گفت: «روز حادثه فرزندانم به ملاقاتم آمده بودند و هر كدام يك نوع خوراكي آورده بودند. بعد از رفتن آنها بود كه در حياط مشغول خوردن خوراكي‌ها بودم كه يزدان حمله كرد و مي‌خواست خوراكي‌ها را بگيرد. عصباني شدم و به رفتارش معترض شدم كه بهانه درگيري شد. او در آن درگيري شروع به فحاشي كرد و من كه عصباني بودم، نتوانستم خودم را كنترل كنم و او را خفه كردم.‌»
با اقرارهاي متهم پرونده كامل و به شعبه دهم دادگاه كيفري يك استان تهران فرستاده شد. در اولين جلسه محاكمه كه صبح ديروز در همان شعبه به رياست قاضي قربان‌زاده تشكيل شد، اولياي‌دم كه مادر مقتول بود در حاليكه اشك مي‌ريخت، گفت: «اين حادثه مرا به شدت غمگين كرد، اما حاضر به قصاص يك انسان نيستم و منصرف شده‌ام. حالا درخواست پرداخت ديه دارم.‌»
در ادامه متهم در جايگاه قرار گرفت و با شرح دوباره ماجرا در آخرين دفاعش گفت: «من و يزدان دوستي چندساله داشتيم. همه اين ماجراها به خاطر يك لحظه عصبانيت اتفاق افتاد و باور كنيد قصد كشتن او را نداشتم. حالا از مادر او به خاطر گذشتي كه كرد شرمنده‌ام.‌» متهم در آخر در حاليكه سرش را پايين انداخته بود به قضات دادگاه گفت دارايي چنداني ندارد و فقط توان پرداخت 60 ميليون تومان ديه را دارد كه در آخر مادر مقتول نيز قبول كرد. به اين ترتيب متهم بعد از قطعي شدن رضايت اولياي‌دم، از جنبه عمومي جرم محاكمه خواهد شد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار