کد خبر: 896686
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سه مرد فريبكار كه سوار بر خودروي امدادخودرو زنان راننده را فريب داده و به بهانه تعويض پمپ‌بنزين از آنها كلاهبرداري مي‌كردند بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، اين پرونده ششم آذرماه امسال به دستور بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه يك تهران با موضوع كلاهبرداري به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران ارجاع شد. شاكي كه زني جوان بود در شرح ماجرا به پليس گفت: با خودروي‌206 در حال عبور از بزرگراه صدر بودم كه راننده يك خودروي سواري پژو هنگام عبور به من گفت كه باك بنزين خودروي من نشتي دارد. من به حرف او توجه نكردم و به مسيرم ادامه دادم. لحظاتي بعد يك خودروي امداد خودرو در حالي كه چراغ گردان داشت هنگام عبور، كنار خودروي من قرار گرفت. راننده و سرنشين خودروي امداد هم به من گفتند كه باك ماشينم نشتي بنزين دارد. من كه احتمال مي‌دادم حرف امدادگران درست باشد كنار بزرگراه توقف كردم و خودروي امداد هم كمي جلوتر توقف كرد. بعد از آن بود كه دو سرنشين آن به سرعت پياده شده و خودشان را به ماشين من رساندند. آنها از من خواستند كه به سرعت از پشت فرمان پياده شوم و از ماشينم فاصله بگيرم. گفتند كه به علت نشت بنزين احتمال انفجار ماشينم وجود دارد. آنها صندلي عقب ماشين را بلند كرده و گفتند كه پمپ بنزين ماشينم ايراد دارد و نشتي بنزين هم به خاطر همين است. يكي از آنها مشغول حرف زدن با من شد و نفر دوم هم پمپ را عوض كرد. در قبال تعويض پمپ، 500‌هزار تومان به صورت اينترنت تلفن همراه به حساب يكي از آنها واريز كردم. بعد از آن بود كه پشت فرمان نشستم و به مسيرم ادامه دادم. فرداي آن روز وقتي به يك تعميرگاه رفتم متوجه شدم كه آنها پمپ خودرو را برداشته و به جاي آن يك پمپ معيوب نصب كرده‌اند. 
با طرح شكايت، كارآگاهان تنها سرنخ ماجرا يعني شماره حسابي كه شاكي به حساب متهمان پول را واريز كرده بود را بررسي كردند و متوجه شدند صاحب حساب مردي به نام اصغر.‌ع است. بررسي‌هاي بعدي حكايت از اين داشت كه نشاني‌هايي كه وي در اختيار بانك گذاشته است همگي ساختگي است. 
در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود شكايت‌هاي مشابه زيادي به كلانتري‌هاي شهر گزارش شد. تحقيقات پليس در اين باره نشان داد كه همه شاكيان زنان راننده هستند كه به همان شيوه در دام مردان كلاهبردار قرار گرفته بودند. كارآگاهان سرانجام با بررسي دوربين‌هاي مداربسته موفق شدند خودروي امداد با آرم خودروي امداد سراسر تهران را شناسايي كنند. بررسي پلاك خودرو نشان داد كه مالك خودرو مردي به نام سعيد.‌ش است كه در محله مشيريه زندگي مي‌كند. بنابراين محل را تحت نظر قرار داده و سعيد را در حالي كه قصد سوار شدن به خودروي خود داشت بازداشت كردند. 
سعيد در اولين بازجويي‌ها به كلاهبرداري از زنان راننده اعتراف كرد و گفت به جز پرونده‌هاي تشكيل شده، از رانندهاي زن ديگري به همين شيوه كلاهبرداري كرده است. او گفت: از مدتي قبل با همدستي دو نفر از دوستانش به نام‌هاي اصغر و بابك اين باند را تشكيل داده است. مطابق نقشه بابك با خودروي پژو حركت مي‌كرد و بعد از شناسايي راننده‌هاي زن كه به تنهايي با خودرو در حال عبور بودند به آنها هشدار نشت بنزين مي‌داد. سعيد ادامه داد: در مرحله بعد من و اصغر با خودروي امداد از كنار خودروي همان زن عبور كرده و دوباره به او هشدار مي‌داديم كه اعتماد مي‌كرد و در دام ما گرفتار مي‌شد. با اطلاعاتي كه سعيد در اختيار پليس گذاشت اصغر.‌ع و بابك بازداشت شدند. سرهنگ كارآگاه كاميار چهري، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: متهمان در بازجويي‌ها به كلاهبرداري‌هاي سريالي از زنان اعتراف كردند. وي گفت: آنها براي استفاده امداد خودرو سراسري تهران هيچگونه مجوزي قانوني نداشته‌اند. سرهنگ كاميار گفت: از مالباختگاني كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود براي شناسايي متهمان به پايگاه يكم پليس آگاهي تهران بزرگ در ميدان تجريش -‌خيابان باهنر- كوچه همايون فر مراجعه كنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار