کد خبر: 896672
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
كارگر اخراجي شركت برق كه با فريب مشتركان برق از آنها كلاهبرداري مي‌كرد، بازداشت شد.
به گزارش خبرنگار ما، چندي قبل شكايت‌هاي مشابهي درباره كلاهبرداري مأمور قلابي شركت برق به كلانتري‌هاي 120‌سيدخندان و 102‌پاسداران گزارش شد. بررسي‌ها حكايت از اين داشت كه مرد جواني با مراجعه به منازل مسكوني يا تجاري با معرفي خودش به عنوان مأمور برق مدعي شده بود كه مصرف برق آنها زياد است و بايد جريمه آن را پرداخت كنند. مأمور قلابي سپس با وعده گرفتن كنتور برق سه‌فاز خارج از نوبت مشتركان را فريب داده و از آن‌ها كلاهبرداري مي‌كرد. يكي از شاكيان گفت: من سازنده ساختماني چند طبقه در خيابان كارگر شمالي هستم. مدتي قبل متهم وارد ساختمان من شد و خودش را احسان جليلي‌پور، مأمور شركت برق معرفي كرد. او به من وعده داد مي‌تواند برايم چند دستگاه كنتور برق خارج از نوبت بگيرد و براي اين كار 50‌ميليون تومان پول گرفت، اما بعد متوجه شدم كه او مأمور قلابي است.

در حالي كه مدام بر شكايت‌ها مطرح شده اضافه مي‌شد پرونده به دستور داديار شعبه چهارم دادسراي ناحيه‌4 تهران به پايگاه چهارم پليس‌آگاهي تهران بزرگ فرستاده شد. وقتي كارآگاهان براي تحقيق راهي اداره برق منطقه شدند معلوم شد كه كسي با آن مشخصات در آن جا كار نمي‌كند. بررسي‌ها اما حكايت از اين داشت كه مأمور قلابي از رويه‌كاري شركت برق به خوبي آشنا بوده و در مواردي هم خودش اقدام به نصب كنتور كرده بود. كارآگاهان كه احتمال مي‌دادند متهم از كاركنان اخراجي شركت برق باشد سوابق افراد اخراج شده را بررسي و متهم را بين كاركنان اخراجي شناسايي كردند. وقتي شاكيان با ديدن عكس متهم28‌ساله كه رحيم.‌الف نام داشت او را شناسايي كردند، كارآگاهان راهي محل زندگي او در كيانشهر شده و رحيم را بازداشت كردند. متهم در بازجويي‌ها به كلاهبرداري‌هاي سريالي از مشتركان برق اعتراف كرد و گفت: مدتي قبل به خاطر تخلف‌هايي كه داشتم از شركت برق اخراج شدم. از آنجا كه با سيستم اداره برق آشنايي كامل داشتم به مشتركان مراجعه و با ارائه اوراق جعلي از آنان كلاهبرداري مي‌كردم.

سرهنگ كارآگاه فخرالدين افراسيابي، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات از متهم در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران در سيدخندان، خيابان ابوذر غفاري، بالاتر از بيمارستان رسالت، جنب كلانتري120‌سيدخندان در جريان است و كساني كه به اين شيوه هدف كلاهبرداري قرار گرفته‌اند، مي‌تواند به اين پايگاه مراجعه كنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار