کد خبر: 896660
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی قاتلان سریدار ساختمانی در منطقه الهیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما،‌ سرهنگ "کارآگاه حمید مکرم" گفت: در تاریخ 05. 09. 1396 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد که همسرش به نام یعقوب (36 ساله) از خانه خارج شده و دیگر مراجعتی به خانه نداشته است.

وی بیان داشت: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و همسر فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیسی در اظهاراتش عنوان کرد: " من و همسرم سرایه دار یک مجتمع مسکونی در منطقه الهیه هستیم؛ در مورخه 02. 09. 1396 برادرم به همراه مادرم برای میهمانی از شهرستان به خانه ما آمدند تا اینکه حدود ساعت 7 بعداز ظهر تصمیم به بازگشت به خانه شان را گرفتند؛ زمانی که برادر و مادرم قصد خارج شدن از خانه را داشتند، یعقوب از آنها خواهش کرد تا از آنجائی که موتورسیکلت وی خراب شده و روشن نمی شد، او را تا قسمتی از مسیر برسانند و پس از آن هر سه نفر از خانه خارج شدند. ساعتی از رفتن یعقوب گذشت اما از او خبری نشد تا اینکه با برادرم تماس گرفتم؛ برادرم عنوان کرد که یعقوب را در حوالی پارک وی پیاده کرده و دیگر خبری از وی ندارد؛ نهایتا پس از چند روز بی خبری تصمیم گرفتم تا موضوع را به پلیس خبر دهم".

کشف جنایت:

با آغاز تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که فقدانی اعتیاد به مصرف موادمخدر دارد و همین موضوع علت اصلی درگیری و اختلاف شدید وی با همسر و خانواده همسرش است.

با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده که نشان از احتمال وقوع جنایت داشت، کارآگاهان با هماهنگی بازپرس پرونده اقدام به دستگیری همسر فقدانی و همچنین مادر و برادر همسر فقدانی کرده و تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گفت.

در شرایطی که این سه نفر در اظهارات اولیه منکر هرگونه اطلاع از سرنوشت دامادشان بودند اما در ادامه، "م. " (برادر زن فقدانی) عنوان داشت که جسد یعقوب را مخفیانه و بدون آنکه اهالی مجتمع محل زندگی خواهرش از این موضوع اطلاع پیدا کنند به روستایی در شهرستان تاکستان منتقل و آنجا زیر خاک پنهان کرده اما علت مرگ یعقوب را مصرف موادمخدر عنوان داشت.

"م." در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " ساعت 09:00 صبح به بازار رفته بودم که خواهرم با من تماس گرفت و درخواست کرد تا هرچه سریع تر به خانه بازگردم؛ زمانی که وارد خانه شدم، با جسد یعقوب مواجه شدم؛ برای آنکه خواهرم از ساختمان اخراج نشود، تصمیم گرفتم تا جسد یعقوب را مخفیانه خارج و به بیابان منتقل کنم".

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مرگ فقدانی، تحقیقات برای مشخص شدن علت اصلی مرگ وی (علیرغم اظهارات اولیه ی "م." مبنی بر مرگ فقدانی) در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام مشخص شد که یعقوب با ضربات سنگ وارد شده از سوی مادر زنش به قتل رسیده است.

همسر فقدانی در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " من با فقدانی درگیر شده بودم؛ در حالی که او گلوی مرا گرفته و به شدت فشار می داد، مادرم در حمایت از من با تکه سنگی چند ضربه به سر یعقوب زد؛ یعقوب روی زمین افتاد؛ نفس نمی کشید؛ بلافاصله با برادرم تماس گرفته و او نیز پس از مدت کوتاهی به خانه آمد؛ آنها جسد را شبانه در صندوق عقب ماشین قرار داده و با خودشان بردند؛ من نیز چند روز پس از این ماجرا به کلانتری رفته و طرح شکایت کردم".

کشف جسد:

با توجه به اعتراف صریح متهمان پرونده مبنی بر ارتکاب جنایت و انتقال جسد دامادشان به روستایی در شهرستان تاکستان، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اخذ نیابت قضایی به شهرستان تاکستان اعزام شده و با راهنمایی "م." ( برادر زن مقتول )، در مورخه 05. 12. 1396 موفق به کشف جسد مقتول شدند.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم با اعلام این خبر گفت: " با توجه به اعتراف صریح هر کدام از متهمان به معاونت و مشارکت در جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند".

***

دستگیری دو مامور نما در بهارستان

رئیس کلانتری 109 بهارستان صبح امروز از دستگیری دو مامور نما در بهارستان خبر داد.

سرهنگ" کیومرث حسنوند" صبح امروز با اشاره به دستگیری دو نفر به اتهام سوء استفاده از کارت و عنوان پلیس بیان داشت: با اطلاعات به دست آمده مشخص شد که دو نفر با سوء استفاده از کارت جعلی ماموران انتظامی اقدام به اخاذی از برخی مغازه ها در محله بهارستان می کنند.

وی افزود: با مراجعه این افراد به یکی از مغازه ها، صاحب مغازه به برخورد آنها مشکوک و از آنها حکم ماموریت مطالبه می کند، که با توجه به اصرار صاحب مغازه متهمان از آنجا خارج و متواری میشوند.

سرهنگ حسنوند با اشاره به اینکه پس از این ماجرا صاحب مغازه مزبور به کلانتری مراجعه و شرح ماجرا را تشریح می کند، افزود:با اقدامات صورت گرفته یکی از متهمان دستگیر که در اعترافات خود به همدستی یکی از شاگردان مغازه هایی که از آنها اخاذی کرده بودند اشاره کرده بود.

رئیس کلانتری 109 بهارستان با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته شاکرد مغازه مورد نظر دستگیر شد، بیان داشت: با تلاش های صورت گرفته همدست متهم دستگیر شده شناسایی و بازداشت شد.

وی افزود: هر سه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.


***

دستگیری دو سارق زورگیر

صبح امروز رئیس کلانتری 161 خزانه از دستگیری دو سارق زورگیر هنگام زورگیری و تهدید اهالی محل با سلاح سرد خبر داد.

سرهنگ "جهانگیر نادری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی در خصوص زورگیری دو سارق با تهدید سلاح سرد در اطراف پارک آلاله، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران این کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با دریافت این خبر، تیمی از ماموران کلانتری به محل اعزام شدند؛ بیان داشت: ماموران به محض مراجعه مشاهده کردند که دو نفر با یک دستگاه موتورسیگلت بدون پلاک که صورت خود را پوشانده بودند در حال تهدید اهالی محل و افراد عبوری با یک قبضه سلاح سرد هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با اجرای طرح دستگیری سارقان متهمان شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: هر دو متهم به همراه موتورسیکلت بدون پلاک و یک قبضه سلاح سرد برای بازجویی به کلانتری منتقل و پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

***

کلاهبرداری از خانم ها در پوشش امداد خودرو

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح امروز از شناسایی کلاهبرداران در پوشش امداد خودرو از خانم های راننده خبر داد.

سرهنگ "کارآگاه کامیار چهری" گفت: در تاریخ 06. 08. 1396 پرونده ای با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه یک تهران به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و خانم جوانی با حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " با یک دستگاه خودرو پژو 206 در بزرگراه شهید صدر در حرکت بودم که راننده جوان یک دستگاه خودرو سواری پژو اعلام داشت از خودروی اینجانب بنزین نشت می کند؛ بدون توجه به این شخص، به مسیر خود ادامه دادم که ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودروی نیسان یدک کش دارای چراغ گردان و برچسب امداد خودرو مجددا به من اعلام داشتند که از خودروی اینجانب بنزین نشت می کند و درخواست کردند تا سریعا توقف نمایم. به محض توقف، دو جوان تنومند با عجله به سمت خودروی اینجانب آمده از من درخواست کردند تا هر چه سریع تر از خودرو پیاده شوم چرا که به گفته آنها هر لحظه امکان انفجار ماشین وجود داشت و بلافاصله هر دو نفرشان وارد ماشین شدند؛ آنها صندلی عقب را بلند کرده و اعلام نمودند که پمپ بنزین خودرو معیوب شده و بنزین از آن نشت می کند و در صورت ادامه ی حرکت امکان آتش سوزی و حتی انفجار ماشین وجود دارد ".

این خانم جوان در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: " در حالی که بسیار ترسیده بودم با پیشنهاد آنها مبنی بر تعویض پمپ بنزین ماشین موافقت کرده و در حالی که یکی از آنها با صحبت کردن سعی داشت تا حواس مرا پرت کند، نفر دوم به ظاهر اقدام به نصب یک پمپ بنزین جدید بر روی ماشین کرد؛ در پایان، بابت این کار مبلغ 500 هزار تومان از من گرفته و محل را ترک کردند. فردای آن روز به یک مکانیکی مراجعه کرده تا موضوع شب گذشته، توسط یک مکانیک بررسی شود که در آنجا به من اعلام شد که پمپ بنزین نصب شده بر روی ماشین در واقع یک پمپ بنزین مستهلک می باشد و در واقع به این شیوه و شگرد از من کلاهبرداری شده است " .

شناسایی و دستگیری متهمان:

با توجه به شیوه و شگرد متهمان، کارآگاهان با بررسی تراکنش مالی حساب متعلق به مالباخته اقدام به شناسایی فردی به نام "ا . ع" کرده اما در ادامه مشخص شد که مشخصات ارائه شده به بانک واهی و دروغین است.

در ادامه ی رسیدگی به پرونده و طرح شکایت های مشابه از سوی تعدادی از خانم های راننده که تمامی آنها به شیوه ای مشابه توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو نیسان یدک کش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته محل تردد خودرو نیسان یدک کش، موفق به شناسایی خودرو نیسان یدک کش مذکور و در ادامه شناسایی مالک آن به نام "س. ش" در منطقه مشیریه شدند.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به شهرک مشیریه، ضمن شناسایی خودرو مذکور ( یک دستکاه خودرو نیسان یدک کش با چراغ گردان و برچسب امداد خودرو سراسری تهران ) محل را تحت مراقبت نامحسوس پلیسی قرار داده و سرانجام"س . ش" را در هنگام سوار شدن به خودرو نیسان دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم بلافاصله پس از دستگیری و در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از شاکی پرونده و تعداد دیگری از خانم های راننده اعتراف و همدست خود به نام "الف . ع" را نیز معرفی کرد که در ادامه مخفیگاه "الف. ع" در همان شهرک مشیریه شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهمان در اعترافات خود با بیان این مطلب که سوژه های خود را از میان خانم های راننده انتخاب کردند، علت این انتخاب را عدم آشنایی خانم ها با مسائل فنی خودرو بیان کرده و در ادامه هویت سومین متهم پرونده ( راننده خودرو سواری پژو ) نیز به نام "ب. " شناسایی؛ او نیز در مورخه 23. 09. 1396 دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به اینکه متهمان پرونده برای استفاده از خودروی یدک کش با عنوان امداد خودرو سراسری تهران هیچگونه مجوزی از مبادی قانونی نداشته اند، با اعلام این خبر گفت: "در بررسی اسناد و مدارک بدست آمده مشخص گردید که متهمان اقدام به ده ها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق نمودند که تاکنون تعدادی از این افراد شناسایی و برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند".

سرهنگ کامیار چهری، در پایان این خبر گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی به ویژه خانم هایی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدا تجریش – خیابان باهنر – کوچه همایون فر مراجعه کنند ".


هشدار پلیسی : جعل عناوین دولتی و دادن وعده ارائه خدمات خارج از سیستم قانونی ، شیوه و شگردی رایج در کلاهبرداری است

***

کلاهبرداری در پوشش مأمور اداره برق

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی جاعل و کلاهبردار تحت پوشش اداره برق خبر داد و گفت: جعل عناوین دولتی و دادن وعده ارائه خدمات خارج از سیستم قانونی ، شیوه و شگردی رایج در کلاهبرداری است.

سرهنگ "کارآگاه فخرالدین افراسیابی" گفت: با طرح شکایت تعدادی از شهروندان در کلانتری های 120 سیدخندان و 102 پاسداران و تشکیل پرونده ای با موضوع "کلاهبرداری به شیوه جعل عنوان کارکنان دولت و استفاده از اسناد مجعول" ، پرونده به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 4 تهران و برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شکات و مالباختگان در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان عنوان داشتند که فردی با اسامی مختلف رضایی، جلیلی فر و ... و تحت عنوان مأمور اداره برق به درب منازل و محل کسب آنها مراجعه کرده و با طرح این موضوع که میزان برق مصرفی ایشان بیش از حد مجاز بوده و بایستی جریمه پرداخت نمایند. ابتدا آنها را تحت فشار قرار داده و در ادامه با وعده اخذ کنتور سه فاز و ارائه اوراق مجعول، اقدام به کلاهبرداری و دریافت پول از آنها کرده است.

مالباختگان در ادامه اظهارات خود عنوان داشتند که با به همراه داشتن اسناد و مدارک برای دریافت کنتور سه فاز به اداره برق منطقه مراجعه، در اداره برق به آنها اعلام شده است که افرادی به اسامی رضایی، جلیلی فر و ... در اداره برق منطقه ی مربوطه فعالیت ندارند و مدارک ارائه شده به آنها نیز تماما مجعول است.

شناسایی و دستگیری متهم:

با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری از مالباختگان، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که متهم پرونده می بایست اطلاعاتی کامل از چرخه ی کاری اداره برق داشته باشد به ویژه آنکه در چندین مورد نیز، این شخص ( متهم ) نسبت به نصب کنتور برق در چندین ساختمان اقدام کرده بود.

با توجه به دلایل بدست آمده، هماهنگی های لازم با حراست اداره برق انجام؛ با بررسی سوابق پرسنل اخراجی این اداره و بهره گیری از چهره نگاری صورت گرفته از مالباختگان، یکی از پرسنل اخراجی اداره برق به نام "ر . الف" ( 28 ساله ) شناسایی و تصویر وی نیز پس از رؤیت شکات به عنوان متهم پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی "ر . الف"، محل سکونت وی در منطقه کیانشهر شناسایی، دستگیر و پس از ارائه مستندات، دلایل ، مدارک و نهایتا مواجه حضوری با شکات لب به اعتراف گشود و عنوان داشت که کارمند اخراجی شرکت برق بوده و با سیستم کاری این اداره آشنایی کامل دارد و با استفاده از همین موضوع به مشترکین مراجعه و با ارائه اوراق جعلی از آنان کلاهبردای نموده است.

شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان:

در ادامه رسیدگی به پرونده و اعترافات صریح متهم، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شدند. از جمله این شکات فردی با هویت مشخص شناسایی، به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و بلافاصله پس از مواجه حضوری با متهم، صراحتا او را مورد شناسایی قرار داد . این شخص در اظهاراتش بیان داشت که سازنده ساختمانی چند طبقه در خیابان کارگر شمالی است که متهم ضمن معرفی خود به نام احسان جلیلی پور و مأمور شرکت برق، با وعده دریافت چندین دستگاه کنتور برق خارج از نوبت از وی مبلغ 50 میلیون تومان دریافت نموده است.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی با اعلام این خبر گفت: "با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از تعدادی از مشترکین اداره برق در مناطق مختلف تهران و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار قانونی از سوی دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 4 تهران صادر و تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند" .


***

کشف بیش از 15 هزار کالای مواد محترقه در جنوب غرب تهران

رئیس کلانتری 152 خانی آباد صبح امروز از کشف 15 هزارو 700 عدد مواد محترقه غیر مجاز از مخفیگاه یکی از فروشندگان مواد محترقه در محدوده عبدل آباد خبر داد.

سرهنگ "رضا قاسمی"، ، ضمن اشاره به این خبر، گفت: طی تحقیقات انجام شده از سوی ماموران این کلانتری مشخص شد یکی از فروشندکان مواد محترقه، در مخفیگاه خود در حوالی محدوه عبدل آباد اقدام به دپوی تعدادی زیادی مواد محترقه کرده است.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی، تیمی از ماموران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند که طی بررسی و بازرسی های انجام شده تعداد 15 هزار و 700 عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.

رئیس کلانتری 152 ، عنوان داشت: شناسایی و دستگیری فروشندگان مواد محترقه غیر مجاز و قاچاق در دستور کار و اولویت های ماموریتی این کلانتری می باشد.


***

کشف دو انبار بزرگ ترقه در تهران بزرگ

رئیس پلیس امنیت پایتخت از کشف دو انبار بزرگ ترقه در تهران با بیش از 50 میلیون ترقه خبر داد.

سردار علیرضا لطفی در تشریح این خبر، ببان داشت: با دستگیری فردی در روستای خانلق فشافویه ۲۴ میلیون ترقه پیازی کشف و با اطلاعاتی که در بازجویی ها به دست آمد، دو انبار دیگر در کهریزک شناسایی شد که در آنها ۳۰ میلیون ترقه پیازی و ۱۰ هزار و ۹۶۰ترقه آبشاری کشف شد.

وی افزود: :از این انبارها ۴۰ هزار دوک ترقه آبشار، ۶۰۰ کیلوگرم پودر آلومینیوم، ۴ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم ذغال چینی نیز کشف شد.

رئیس پلیس امنیت پایتخت عنوان داشت: متهمام جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.


***

باند 5 نفره سارقان منازل مسکونی با اقتدار پلیس خانی آباد متلاشی شد

رئیس کلانتری 152 خانی آباد از دستگيري باند 5 نفره سارقان منازل مسكوني و شناسایی مخفیگاهشان خبر داد.

سرهنگ "رضا قاسمی" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در محدوده کلانتری و نارضايتي اهالي محل از وقوع سرقت ها بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستورکار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وي افزود: طي بررسي هاي انجام شده توسط کارشناسان و متخصصان اداره مبارزه با وقوع سرقت، مشخص شد سرقت ها به یک شیوه انجام شده است و احتمال اینکه سارق یا سارقانِ سرقت های اخیر یکی باشند، محتمل است.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته و پس از بررسي شيوه و شگرد سرقت ها و نيز محل هاي جغرافياي وقوع جرم، اين فرضيه متصور بود که تمامي سرقت ها توسط يک باند صورت گرفته باشد.

اين مقام انتظامي گفت: پس از گسترش چتر اطلاعاتي و با استفاده از شيوه هاي پليسي، سرانجام مخفیگاه سارقان شناسايي و در يک اقدام پليسي هر 5 سارق دستگير شدند که در تحقيقات تخصصي صورت گرفته متهمان به همدستي در سرقت از منازل اعتراف كردند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چیزی که به عنوان فصل مشترک در سرقت های اخیر مشاهده می شود، سهل انگاری مالکان واحد های آپارتمان و یا منازل شخصی در رعایت نکات ایمنی است که می توان به بازکردن در ساختمان بر روی اشخاص ناشناس بدون احراز آنان، عدم استفاده از حفاظ ایمنی در طبقات اول، عدم استفاده از قفل با ضریب ایمنی بیشتر و همچنین عدم قفل نمودن درب ساختمان در هنگام شب اشاره کرد.


***

سارق منازل مسکونی نازی آباد، شناسایی شد

رئیس کلانتری 130 پایتخت از شناسایی و دستگیری سارق منازل مسکونی نازی آباد، خبر داد.

سرهنگ "رسول جهانی اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل به دليل حساسيت اینموضوع، شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور کار، قرار گرفت.

وي افزود: تیمی از ماموران کلانتری با اقدامات اطلاعاتي و تجزيه و تحليل سرنخ هاي به دست آمده، با اين فرضيه که سرقت ها توسط یک سارق حرفه اي و با برنامه قبلي انجام شده موفق شدند چهره سارق را شناسايي کنند.

این مقام انتظامي با اشاره به اینکه ماموران با اقدامات اطلاعاتي و گشت زني هاي نامحسوس در تمامي مناطقي که احتمال حضور سارق متصور بود، وی را هنگام سرقت منزل شناسايي کردند، تصريح کرد: متهم بلافاصله پس از مشاهده ماموران اقدام به فرار کرده که ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را مهار و دستگیر کنند.

سرهنگ جهانی خاطر نشان كرد: متهم که در بازجويي فني در ابتدا منکر بزه انتسابی بود پس از مشاهده دلایل متقن و فیلم خود هنگام سرقت از منازل مسکونی، به بزه انتسابی اعتراف کرد.


***

با اقتدار پلیس پایتخت، 10 سارق لوازم داخل خودرو عباس آباد تهران دستگیر شد

رئیس کلانتری 104 عباس آباد با اشاره به دستگیری 10 سارق لوازم خودرو در 24 ساعت گذشته، گفت: هر 10 سارق به جرمشان اقرار و تحویل مرجع قضایی شدند.

سرگرد "محمد احمدی" گفت: شب گذشته ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه، متوجه رفتار مشکوک راننده وانت و سرنشین آن شدند که پس از تعقیب کوتاهی، راننده وانت که با سرعت پایینی در تاریکی هوا از کنار خودروها، مشغول حرکت بود، متوجه حضور پلیس شدند که در ابتدا سعی کردند با روشن کردن چراغ و افزایش سرعت خودور از محل متواری ولی با اقتدار پلیس مواجه و ماموران موفق شدند که هر دو متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

وی با بیان خبر دیگری مبنی بر دستگیری 7 سارق لوازم داخل خودرو در 24 ساعت گذشته، بیان داشت: سارقان لوازم خودرو که در حال پرسه زنی در اطراف خودروهای پارک شده بودند، در بازرسی بدنی از آنان تعدادی آلات و ادوات جرم کشف و پس از اینکه پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی دادند برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی با اشاره اقرار سارقان به جرم انتسابی به ادامه طرح دستگیری سارقان و پارک سازی نقاط آلوده، گفت: پلیس خدمتگزار در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگوئی به نیازمندی شهروندان در برقراری امنیت است و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با پلیس 110 تماس بگیرند.


***

دستگیری 4 سارق لوازم داخل خودرو در شب گذشته

رئیس کلانتری 171 شهید مصطفی خمینی صبح امروز از دستگیری 4 سارق لوازم داخل خودرو در سه عملیات جداگانه خبر داد.

سرگرد "محمدرضا ملکوتی" گفت: به منظور اجرای تدابیر سردار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مبنی بر دستگیری سارقان و ارتقاء امنیت عمومی شهروندان، تیم های مختلفی از ماموران کلانتری به سطح حوزه اعزام، که گشت های انتظامی در سه عملیات جداگانه موفق شدند تعداد 4 سارق لوازم داخل خودرو را که در حال پرسه زنی در اطراف خودروها بودند، دستگیر کنند.

وی با اظهار اینکه هر 4 سارق پاسخی درستی به سوالات پلیس نمی دادند؛ بیان داشت: متهمان به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده و بازجویی از آنان، هر 4 سارق برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.


***

رئيس كلانتري ١٦١ابوذر از متلاشی کردن باند مواد مخدر خبر داد و در شرح اين خبر افزود: اين افراد با جاسازي مواد مخدر از نوع شيره ترياك در ترمه هاي پارچه اي مواد مخدر را بين شهر هاي مختلف جابه جا مي كردند.

سرهنگ اردشير نادري در گفت و گو با پلیس پایتخت افزود: برابر اخبار واصله باندي از مجرمان سابقه دار بااستفاده از شگرد خاصي باجاسازي مواد مخدرازنوع شيره ترياك داخل ترمه هاي پارچه اي مقادير زيادي از مواد مخدر را ازطريق اتوبوسهاي بين شهري به شهرهاي مختلف كشور صادر ميكنند.

اين مقام انتظامي در ادامه افزود: اين افراد شناسايي شدند و بازداشت آنها در دستور كار عوامل عمليات وانتظامي اين يگان قرارگرفت.

سرهنگ نادري در تشريح بازداشت متهمان افزود: پس از انجام سلسله اقدامات اطلاعاتي وتعقيب ومراقبت شبانه روزي محل اختفا وفعاليت اين باند دريكي از خيابانهاي حوزه استحفاظي مورد شناسايي قرار گرفت. پس از هماهنگيهاي قضايي صورت گرفته، اين افراد در يك پاتك با وورود عوامل انتظامي اين يگان به مخفيگاه شان، شامل سه نفر از آنان دستگير شدند.

رئيس كلانتري 161 ابوذر ادامه داد: در بررسي و تفتيش محل ترمه هاي پارچه كه به صورت فوق العاده حرفه اي با محتواي 15 كيلوگرم مواد مخدر دوخته شده بودند كشف گرديد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار