کد خبر: 896621
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
مدیر کل بهزیستی استان البرز خبر داد
مدیر کل بهزیستی استان البرز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 168 کودک کار و خیابان از خدمات مراکز کودکان خیابانی بهزیستی بهره مند شده اند که 93 درصد از این کودکان کودک کار و 17 درصد آنها کودکان خیابانی بودند.
مدیر کل بهزیستی استان البرز درباره خدمات ارائه شده به کودکان کار و خیابان در سال جاری گفت: در حال حاضر یک مرکز کودکان خیابانی شبانه روزی دولتی در استان با ظرفیت 15 نفر فعال شده و کودکان کار و خیابان بدسرپرست یا بی سرپرست به صورت موقت در این مرکز ساماندهی می شوند و پس از توانمندسازی کودک و خانواده، کودک به خانواده باز خواهد گشت.

داریوش بیات نژاد با اشاره به اینکه در صورت عدم صلاحیت خانواده یا نداشتن شرایط جهت بازگشت کودک به مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی تحویل داده خواهد شد افزود: با افتتاح این مرکز سه مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده (ارائه خدمات حمایتی، آموزشی) روزانه به کودکان خیابانی و توانمندی کودک و خانواده در استان فعال می باشند.

وی با تاکید بر اینکه این مراکز با همکاری بخش غیر دولتی در مناطق مهرشهر، پیشاهنگی و چهار راه مصباح فعالیت دارند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 168 کودک کار و خیابان از خدمات مراکز کودکان خیابانی بهزیستی بهره مند شده اند که 93 درصد از این کودکان کودک کار و 17 درصد آنها کودکان خیابانی بودند.

بیات نژاد با اشاره به اینکه کودکان خیابانی بدین معناست که آنها در کنار خانواده زندگی می کنند و برای کمک به معیشت خانواده ساعاتی را در خیابان سپری می کنند تصریح کرد: 64 درصد از این کودکان اتباع و 36 درصد آنها ایرانی هستند و این مهم نشان دهنده اهمیت توجه به ساماندهی اتباع در استان می باشد.

وی گفت: 14 درصد از کودکان مذکور دختر و 86 درصد آنها پسر بوده اند و و بیشترین تعداد این کودکان در دامنه سنی 6 تا 11 سال قرار دارند و تحصیلات 43 درصد از آنها در مقطع ابتدایی می باشد که از ابتدای سال جاری تا کنون یک میلیارد ریال بایت توانمندسازی کودکان و خانواده آنها هزینه شده و به صورت پرداخت مستقیم به خانواده ها صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه 330 میلیون ریال در سال جاری به مراکز غیر دولتی به واسطه ارائه خدمات به کودکان پرداخت شده است خاطرنشان داشت: از اهم برنامه های این مراکز تاکید بر اشتغال والدین کودکان، بازگشت به تحصیل کودکان، برگزاری کلاس های فوق برنامه درسی و غیر درسی، پیگیری مسائل درمانی کودکان و رفع مشکلات معیشتی خانواده می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار