کد خبر: 896604
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
میانگین مصرف بنزین در سال ۹۶ حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز بود که هرچه به روز‌های پایانی سال جاری نزدیک می‌شویم، مصرف این فراورده نفتی افزایش و به اوج خود خواهد رسید.
فارس: در حالی متوسط مصرف بنزین در کشور به حدود ۸۰ میلیون لیتر در روز رسیده است که مصرف این فرآورده پر تقاضا در سال گذشته به طور میانگین ۷۴ میلیون لیتر در روز بوده است.

افزایش مصرف بنزین در کشور در حالی رخ می‌دهد که به گفته مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی هم اکنون در کشور ۷۴ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود که تنها با واردات بنزین و استفاده از ذخایر استراتژیک می‌توان جوابگوی مصرف بنزین در کشور بود.

براساس پیش بینی‌های صورت گرفته هرچه به روز‌های پایانی سال نزدیک می‌شویم مصرف بنزین نیز افزایش می‌یابد و انتظار می‌رود شاهد رکورد شکنی در مصرف این حامل انرژی باشیم.

مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نیز مدعی هستند، در روز‌های انتهای سال شاهد مصرف بنزین بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر خواهیم بود که تنها در صورتی می‌توان این حجم از تقاضا را جوابگو بود که وضعیت ذخیره سازی بنزین در کشور مطلوب باشد.

خوشبختانه از حدود دو ماه قبل ذخیره سازی بنزین توسط شرکت ملی پالایش و پخش به منظور آماده بودن برای سوخت رسانی در تعطیلات نوروز آغاز شده است.

فارغ از تولید و واردات بنزین نکته‌ای که نباید از آن غافل بود عدم برنامه دولت به منظور کنترل مصرف این فراورده است، هرچند که دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ تصمیم به افزایش قیمت بنزین داشت، اما این تصمیم با عدم رای نمایندگان مجلس منتفی شد و ظاهرا دولت تصمیم جایگزینی هم در این باره ندارد و با این شرایط ظاهرا باید منتظر افزایش مصرف بنزین در سال ۹۷ نیز باشیم، زیرا به طور طبیعی سالانه مصرف بنزین بین ۷ تا ۸ درصد رشد می‌کند و با این شرایط باید منتظر میانگین مصرف حدود ۸۷ میلیون لیتری بنزین در سال ۹۷ باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار