کد خبر: 896584
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
فرمانداری تهران برخی ایرادات را به مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷ شهرداری وارد دانسته و این ایرادات باید از سوی شورای شهر برطرف شود.
میزان: فرمانداری تهران برخی ایرادات را به مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷ شهرداری وارد دانسته و این ایرادات باید از سوی شورای شهر برطرف شود.
شورای اسلامی شهر تهران مصوبه افزایش نرخ طرح ترافیک در سال ۹۷ را به تصویب رساند.

پس از آن، این مصوبه برای تایید به فرمانداری تهران ارسال شد، اما فرمانداری برخی مغایرت‌های طرح ترافیک سال ۹۷ با قانون را اعلام و طرح مجدد به شورای شهر عودت داده شد. برای اصلاح مغایرت ها، شورای شهر تهران ۱۰ روز فرصت داشت تا نسبت به برطرف کردن ایراد‌های فرمانداری اقدام کند.

به همین خاطر مقرر شده در جلسه امروز شنبه ۵ اسفندماه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران موضوع ایراد‌های وارده فرمانداری در دستور بررسی قرار گرفته تا در نهایت در روز یکشنبه ۶ اسفندماه ایرادات در صحن علنی شورای شهر مطرح شود.

در صورتی که ایراد‌های وارد شده از سوی فرمانداری اصلاح شده و به فرمانداری بازگشت داده شود، طرح ترافیک با این اصلاحات نهایی و از ۱۵ فروردین ۹۷ قابل اجرا خواهد بود در غیر این صورت، موضوع به شورای حل اختلاف کشیده شده تا مغایرت‌ها در این شورا مورد بررسی قرار گیرد. در حال حاضر فرمانداری تهران، ایراد‌هایی را به طرح اولیه شورای شهر پایتخت وارد کرده است.

یکی از ایرادت شورای تطبیق فرمانداری، تعیین عوارض تردد در محدوده زوج و فرد است.

در مصوبه شورای شهر ذکر شده در صورتی که خودرویی با پلاک زوج بخواهد روز فرد در محدوده زوج و فرد تردد کند، می‌تواند با پرداخت عوارض وارد محوده شود. این نوع ورود مورد تایید هیئت تطبیق فرمانداری تهران نبوده است.

در کنار این موضوع فرمانداری تهران به یکی از تبصره‌های بندی که در رابطه با ارائه مجوز طرح ترافیک به جانبازان بالای ۷۵ درصد و جانبازان ۲۵ درصد اعصاب و روان بوده، ایراد وارد کرده است.

ایراد بعدی که فرمانداری تهران به آن اشاره کرده، موضوع ارائه سهمیه به آژانس ها، سرویس مدارس، وانت بار‌ها و ... بوده است.

در اعتراض فرمانداری آمده است که با وجود سهمیه در نظر گرفته شده، سرویس مدارس، آژانس ها، وانت بار‌ها و ... باید سهم قابل توجهی را پرداخت کنند و مبلغ در نظر گرفته شده برای این خودرو‌ها جهت پرداخت بسیار بیشتر از حد تعادل است.

غلامحسین آرام، معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص ایرادات هیئت تطبیق به مصوبه شورای شهر در رابطه با طرح ترافیک سال ۹۷ می‌گوید: فرمانداری تهران موظف است مصوبات شورای شهر را مورد بررسی قرار داده تا این مصوبات مغایرتی با قانون نداشته باشند.

وی می‌افزاید: در مصوبه اخیر شورای شهر در رابطه با طرح ترافیک ایراداتی مطرح شده که این ایرادات باید از سوی شورای شهر برطرف شود.

در همین رابطه، افشین حبیب زاده، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید: مقرر شده ابتدا در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ایرادات فرمانداری به مصوبه شورا مورد بازنگری قرار گیرد.

وی می‌افزاید: پس از بررسی‌های صورت گرفته در نهایت موضوع در صحن علنی شورای شهر مطرح و اشکالات به رای گذاشته شود.

در حال حاضر باید دید آیا در جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران ایرادات فرمانداری به مصوبه شورای برطرف می‌شود یا خیر.

در صورتی که ایرادت برطرف نشده و موضوع به هیئت حل اختلاف کشیده شود بدون شک مدت زمان زیادی تا اجرایی شدن طرح ترافیک جدید صرف خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار