کد خبر: 896568
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
امروزه دشمنان داخلی از دشمنان خارجی خطرناکتر هستند و این افراد سعی می کنند تا با سست کردن ایمان نوجوانان و جوانان و ترویج بی نماز ایمان آنان را هدف بگیرند و آنان را از خط ولایت دور کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند و مبارزه با این امر برعهده همه ما است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی درمراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) با حضور کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه برگزار شد اظهار داشت: در قرآن کریم و در آیه ۳۱ سوره محمد(ص) درباره آزمایش مردم چنین آمده است« وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتَّى نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِينَ مِنْكُمْ وَالصَّابِرِينَ وَنَبْلُوَ أَخْبَارَكُمْ ما به حکم جهاد شما را در مقام امتحان می‌آوریم تا مقام آن را که در راه خدا جهاد و مجاهده و کوشش دارد وبر رنج آن صبر می‌کند معلوم سازیم و اخبار و اظهارات شما منافقان را نیز  به مقام عمل  بیازماییم.  همچنین در آیه ۱۵۴ سوره بقره نیز در ارتباط با مقام شهدا آمده است« وَ لاتَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لاتَشْعُرُونَ و به آنها که در راه خدا کشته مى شوند، مرده مگوئید! بلکه آنان زنده اند، ولى شما نمى فهمید .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بالاترین درجه مرگ شهادت در راه خداوند است و امیر المومنین علی(ع) درباره شهادت فرموده اند«به درستی که جهاد در راه خداوند درب های بهشت را برای شهیدان باز می کندو این افراد خاص در حالی که دیگران در قیامت در صف ایستاده اند وارد بهشت می شوند»

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: امروزه همچنان درب جهاد باز است و جهاد با نفس جهاد اکبر محسوب می شود و ما باید همواره در طول عمر خود با دنیا طلبی، کفر، شیطان و وسوسه های دنیا پرستی خود مبارزه کنیم که این جهاد کبیر کاری بسیار دشوار و سخت است و هر کسی نمی تواند که ان را انجام دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید امروز در کشور اسلامیان انجام دهیم ترویج و احیای فرهنگ ایثار، گذشت و شهادت طلبی در بین مردم و به خصوص در بین کارمندان در سراسر ادارات است زیرا که این امر مهم باعث توسعه اسلام و فرهنگ شیعه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری(حفظ الله) فرموده اند شهادت شهید حججی به موقع و به نگام بود زیرا که در هنگامی که بیشتر مردم و مسئولان به سمت دنیا چشم و حواس خود را معطوف کرده بودند شهادت شیهد حججی باعث بیداری مردم و مسئولان شد و حرکتی بزرگ در جامعه و جهان به پا کرد زیرا که این شهید در تمام زندگی خود پیرو ولایت و اهل بیت(ع) بود و همین امر نیز باعث شده تا پس از شهادتش در قلوب مردم سراسر جهان جایگاه ویژه ای پیدا کند و تاثیرگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: اگر رهبری امام راحل نبود و همچنین ولایت پذیری و ولایتمداری شهدا و پیروی آنان از اسلام و همچنین رهروی رزمندگان اسلام در راه اهل بیت(ع) نبود امروز نمی توانستیم شاهد بزرگی و عزت ایران اسلامی در منطقه و جهان باشیم.

وی افزود: امروز باید بیش از هر زمان دیگر فرهنگ مردانگی، ایثار، امر به معروف و نهی از منکر، شجاعت و روحیه شهادت طلبی در راه خداوند را در بین جوانان و مردم رواج داد زیرا که سعادت جامعه اسلامی در این امر خلاصه می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان عنوان کرد: پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با اخلاق اسلامی، رفتار اسلامی، کردار اسلامی و با تاسی از امام خمینی(ره) محقق می شد و امروز نیز برای اینکه بتوانیم همچنان در جنگ با دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) پیروز شویم باید ولایتمدار باشیم و از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطر نشان کرد: امروزه دشمنان داخلی از دشمنان خارجی خطرناکتر هستند و این افراد سعی می کنند تا با سست کردن ایمان نوجوانان و جوانان و ترویج بی نماز ایمان آنان را هدف بگیرند و آنان را از خط ولایت دور کنند تا به اهداف شوم خود دست یابند و مبارزه با این امر برعهده همه ما است.

وی در پایان گفت : اگر در این راستا کم کاری کنیم مدیون خون شهدا می شویم و باید در آخرت جوابگوی اهل بیت(ع) باشیم ما باید عزت مومنین، عزت شهدا و وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و در سایه ولایت از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار