کد خبر: 896561
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
دونالد ترامپ در كنگره محافظه‌كاران امريكا ضمن تكرار ادعاهاي ضد ايراني، دلخوري خودش را از اينكه ايراني‌ها «مرگ بر امريكا» مي‌گويند، ابراز كرد. يك مقام امريكايي هم گفت كه رئيس‌جمهور امريكا شش شرط را براي ماندن در برجام مطرح كرده است.
دو روز پس از اظهارات سيد عباس عراقچي، معاون وزير خارجه ايران مبني بر اينكه «ايران در برجامی که سودی ندارد، باقي نمي‌ماند»، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريكا جمعه شب در كنگره محافظه‌كاران سخنان تندي را عليه توافق هسته‌اي ايران و 1+5 ايراد كرد. ترامپ جمعه شب در سخنراني خود همچون دفعات گذشته از برجام انتقاد كرد و گفت: «ما توافق فاجعه‌بار و يكجانبه هسته‌اي با ايران را تأييد نكرديم. ايران مرگ بر امريكا مي‌گويد. چطور پايبندي آنها را (به برجام) تأييد كنم؟» او بار ديگر برجام را بدترين توافق اعلام كرد و مدعي شد: مدعي شد: «ما اين وضع در هم و برهم (درباره برجام) را تأييد نكرديم. آنها با ما رفتار بدي مي‌كنند».
 ترامپ تأكيد كرد: «(جان) كري شايد بدترين مذاكره كننده باشد و البته خود شخص اوباما». 
همزمان با سخنان ترامپ، يك مقام ارشد امريكايي در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اعلام كرد كه واشنگتن ماندن در برجام را به اصلاح شش حوزه در ايران منوط كرده است. رئيس‌جمهور امريكا اين شش حوزه اصلي را مشخص كرده كه كشورهاي اروپايي بايستي در آن حوزه‌ها با امريكا جهت تشكيل جبهه‌اي واحد و مطالبه براي تغيير رفتار ايران همكاري كنند. رئيس‌جمهور امريكا پيش‌تر توافق هسته‌اي را به سه شرط منوط كرده بود و از كنگره و كشورهاي اروپايي خواسته آنها را اصلاح كنند. او خواستار آن شده كه «بندهاي زوال‌پذير برجام تغيير يافته و دائمي شوند»، «تمامي سايت‌ها از جمله سايت‌هاي نظامي در معرض بازرسي‌هاي بين‌المللي قرار بگيرند» و «برنامه موشك‌هاي بالستيك ايران محدود شوند.» 
«حقوق بشر»، «تهديدهاي سايبري» و «فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه» سه حوزه ديگر علاوه بر درخواست‌هاي گذشته ترامپ است. 
پيش از ترامپ، مايك پنس، معاون رئيس‌جمهور امريكا در سخناني مدعي شده بود كه امريكا بار ديگر برجام را تأييد نخواهد كرد. ترامپ سه ماه (تا ماه مي) به كشورهاي اروپايي مهلت داده است تا نواقص مورد ادعاي ترامپ را رفع كنند، در غير اين صورت واشنگتن از اين توافق كه به ادعاي ترامپ بدترين توافق تاريخ است، خارج خواهد شد. دونالد ترامپ، برنامه موشكي ايران را تهديدي براي منافع عمال منطقه‌اي آن در خاورميانه مي‌داند و مدعي است كه بايد توافق ديگري براي محدود كردن برنامه موشك‌هاي بالستيك ايران انجام شود؛ درخواستي كه از سوي مقامات ايراني رد شده و مقامات ايراني گفته‌اند كه برنامه دفاعي ايران به هيچ وجه قابل مذاكره نيست. 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
ترامپ " به همین خیال باش " تا روزگار ریاست توهم به سر اید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار