کد خبر: 896547
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
در حالی که گروه‌های فلسطینی بعد از اعلام قدس به عنوان پایتختت رژیم جعلی صهیونیستی بر پایان نقش میانجی در روند سازش تأکید کرده‌اند اما دولت امریکا همچنان در حال پیشبرد طرح جایگزین قبلی است و حالا نماینده دائم امریکا در سازمان ملل از اتمام تقریبی تهیه و تدوین طرح پیشنهادی واشنگتن برای سازش میان اسرائیل و فلسطین خبر می‌دهد.
به گزارش فارس، «نیکی هیلی» نماینده دائم امریکا در سازمان ملل در یک سخنرانی در دانشگاه شیکاگو گفت که دولت ترامپ تدوین طرح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن را به پایان رسانده است و به زودی آن را منتشر خواهد کرد.  واشنگتن‌پست به نقل از هیلی نوشت: من فکر می‌کنم تهیه آن به پایان رسیده. جرد کوشنر و جیسون گرینبلت مذاکره‌کنندگان ما هنوز زمان خاصی برای انتشار آن تعیین نکرده‌اند اما آنها دارند با دست پر برمی‌گردند. من عاشق هیچ یک از طرفین نیستم همچنان که از هیچ طرفی هم متنفر نیستم.  هیلی در پاسخ به سؤالی راجع به اینکه آیا در این طرح دولت مستقل فلسطینی هم پیشنهاد شده است، گفت: این به تصمیم خود اسرائیلی‌‌‌‌ها و فلسطینی‌‌‌‌ها بستگی دارد. برای من سخت است که تصور کنم آنها به دنبال فقط یک دولت باشند و فکر می‌کنم آنها به سمت دو دولتی می‌روند.  
در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین‌» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود. بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفاً در مناطق «الف» و «ب» و بخش‌‌‌‌هایی از منطقه «ج» کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.  امریکا در حالی مشغول تهیه طرح صلح خاورمیانه برای سازش میان اسرائیل و فلسطین است که ترامپ روز چهار‌‌‌شنبه 15 آذرماه در یک سخنرانی در کاخ سفید، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار را برای انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس فراهم کنند‌ اما در شرایطی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دسامبر گذشته گفته است که فلسطینیان میانجیگری امریکا میان خود و اسرائیل را دیگر نمی‌پذیرند، نتانیاهو تأکید کرده، معامله قرن بهترین و مناسب‌‌‌‌ترین طرح برای اسرائیل است و انتشار آن، طرح‌های سابق باراک اوباما و جان کری و کلینتون را از بین می‌برد که مبتنی بر تخلیه شهرک‌های یهودی و عقب‌نشینی به مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ بود. 
  
پذیرایی از امریکایی‌‌‌ها با کفش و تخم‌مرغ

دهها شهروند فلسطینی روز پنج‌شنبه، به‌ سمت اعضای هیئتی از کنگره امریکا که به دعوت مرکز پژوهش‌های سیاسی و مسیحی فلسطین به رام‌الله در کرانه باختری آمده بودند، کفش و تخم‌مرغ پرتاب کردند.  شرکت‌کنندگان در این تجمع پرچم‌های فلسطین و بنر‌‌‌هایی در محکومیت سیاست‌های امریکا در قبال مسئله فلسطین همراه داشتند.  معترضان گفتند که آنها به تصمیم دونالد ترامپ در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل معترضند.  شهروندان فلسطینی همچنین شعار «قدس پایتخت دولت فلسطین» و «امریکایی باید برود» را سر می‌دادند.  جمال جمعه یکی از فعالان کمیته‌های ملی مقاومت در برابر اشغالگری، شهرک‌سازی و دیوار حائل در حاشیه این تجمع گفت: ما از هیچ هیئت امریکایی در سرزمین فلسطین استقبال نمی‌کنیم و استقبال از هیئت‌های امریکایی را خیانت می‌دانیم.  وی افزود: اقدام مرکز پژوهش‌های فلسطین در میزبانی از این هیئت امریکایی، به‌منزله خروج آن از صف ملی است و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار