کد خبر: 896536
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
برگزاري اولين جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني
نخستين فستيوال پويانمايي تلويزيوني در سال آينده به ميزباني همدان برگزار خواهد شد.
محمد صادقي

همدان كه مدتي ميزباني جشنواره فيلم كودك و نوجوان را بر عهده داشت، دوباره صاحب يك جشنواره فرهنگي و هنري شد و اين بار قرار است با برگزاري جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني، دانشكده انيميشن نيز در اين استان راه‌اندازي شود.
 
پايتخت تاريخي قوم ماد، در سال جاري ميلادي عنوان پايتخت گردشگري كشورهاي آسيايي را دارد و از اين جهت مسئولان استاني همدان تلاش كرده‌اند برنامه‌هاي جانبي فرهنگي و هنري را در اين استان برپا كنند. بر اين اساس و با توافق صورت گرفته با معاونت امور استان‌هاي سازمان صداوسيما، جشنواره ملي پويانمايي تلويزيوني در اين استان برگزار خواهد شد. 
علي دارابي معاون امور استان‌هاي رسانه ملي درباره اين تصميم مي‌گويد: مراكز استاني صدا و سيما مهد توانمندي و استعدادهاي حوزه پويانمايي به شمار مي‌روند، در سال‌هاي گذشته به دليل كم‌توجهي و مشكلات مالي، بسياري از توليدكنندگان بخش خصوصي دچار مشكلاتي شده‌اند اما در برخي استان‌ها شاهد انعقاد قراردادهاي توليد انيميشن با كمپاني‌هاي بزرگ بين‌المللي هستيم كه نشان‌دهنده ظرفيت و توانمندي‌هاي گسترده در مراكز است. دارابي مي‌افزايد: مأموريت جشنواره ملي پويانمايي راه‌اندازي جريان گسترده توليد و ساخت انيميشن در كشور است.

اين جشنواره جريان گسترده‌اي در حوزه توليد و ساخت انيميشن و پويانمايي در كشور ايجاد مي‌كند، البته ايجاد رقابت سالم و سازنده ميان برنامه‌سازان و توليدكنندگان انيميشن در كنار اشتغال‌زايي براي آنها از ديگر اهدافي است كه اين جشنواره دنبال مي‌كند. عباس فاطمي رئيس مركز سيماي استان‌ها در خصوص دليل انتخاب استان همدان براي ميزباني اين رويداد بزرگ فرهنگي و هنري مي‌گويد: اين استان در حوزه انيميشن پيشينه خوبي دارد و استعداد بالاي جوانان همدان را در اين حوزه شاهد بوده‌ايم. بيش از 100 ساعت توليد سالانه اين مركز در حوزه پويانمايي است. محمدناصر نيكبخت استاندار همدان نيز با بيان اينكه اين استان قطب پويانمايي كشور است از آمادگي استان همدان براي برگزاري اين جشنواره خبر مي‌دهد و خاطرنشان مي‌كند: جشنواره انيميشن مي‌تواند در رشد و استعداد اين حرفه تأثيرگذار باشد به خصوص اينكه اين رشته مي‌تواند سبك زندگي ايراني اسلامي، اميد و سرزندگي را به كودكان و جوانان منتقل ‌كند. نيكبخت تصريح مي‌كند: به دنبال اين هستيم كه در آينده نزديك، دانشكده انيميشن را با كمك رسانه ملي در اين خطه هنرپرور راه‌اندازي كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار