کد خبر: 896528
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عمليات امداد براي كشف اجساد مسافران پرواز آسمان از قله كوه دنا به علت شرايط دشوار جوي همچنان متوقف مانده‌است و ادامه آن تا اواسط هفته امكان‌پذير نيست.
عمليات امداد براي كشف اجساد مسافران پرواز آسمان از قله كوه دنا به علت شرايط دشوار جوي همچنان متوقف مانده‌است و ادامه آن تا اواسط هفته امكان‌پذير نيست. به دليل برف و كولاك شديد جان امدادگران به خطر افتاده و امكان پرواز و هلي‌برن نيرو به منطقه سقوط وجود ندارد، انتقال زميني پيكرها هم غيرممكن شده است. 

به گزارش خبرنگار ما،‌عمليات امداد از ظهر روز چهارشنبه و در چهارمين روز از وقوع حادثه به دليل شرايط دشوار جوي متوقف شد. امدادگران در آن روز توانستند 32 قطعه از اجساد كشف‌شده را با كوله‌پشتي به پايين قله منتقل و به پزشكي قانوني منتقل كنند. براساس گزار‌ش‌هاي منتشر شده از محل حادثه، تيم‌هاي امداد به دليل شرايط دشوار حاكم بر منطقه با خطر جاني مواجه ‌شده‌اند، از همين رو عمليات امداد متوقف‌ و از نيروهاي بومي هم درخواست شده‌است از حضور در محل خودداري كنند. همچنين تيم‌هايي از امدادگران تا مساعد‌شدن هوا براي ادامه عمليات در مناطق امن محل مستقر هستند. شاهين كريمي، فرمانده ميداني هلال احمر در محل حادثه گفت: شرايط نامناسب هوا مانع از ادامه عمليات انتقال اجساد شده و پيش‌بيني مي‌شود اين روند تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد. در دو روز گذشته به علت نا‌مساعد بودن هوا و بارش برف در ارتفاعات دنا، همه امدادگران از منطقه خارج شده‌اند و عمليات متوقف شده‌است. وي ادامه داد: شواهد منطقه‌اي و پيش‌بيني‌هاي هواشناسي‌ با ادامه بارش برف، كاهش دما و مه‌گرفتگي، تا روز دوشنبه امكان ادامه عمليات انتقال اجساد وجود ندارد و در صورت بهبود شرايط، عمليات آغاز مي‌شود. وي ادامه داد: در حال حاضر شرايط بد جوي پايدار است و امكان تردد در منطقه نوقل وجود ندارد بنابراين به منظور حفظ جان امدادگران دستور آغاز عمليات امدادي به شرط بهبود هوا موكول شده است. 

ضرورت حفظ جان نجاتگران

رئيس تيم كوهستان سازمان امداد و نجات هلال احمر هم گفت: با توجه به اينكه در مسير صعود دو يخچال خطرناك وجود دارد و خطر ريزش بهمن جان نجاتگران را تهديد مي‌كرد، ‌امدادگران به كمپ پايين كوه برگشتند و آماده‌ايم تا با مساعد شدن هوا بتوانيم دوباره به ارتفاعات برويم. محمدحسين كبادي گفت: روز پنج‌شنبه هشت تيم عملياتي به ارتفاعات رفتند و تيم نجات يك و دو به ارتفاعات بالاي ۳هزار متر رسيدند. وي افزود: به دليل برودت هوا هر دو تيم در ارتفاعات كمپ زدند و پس از ۱۲ ساعت به اين محل رسيده بودند. صبح ديروز كه با آنها تماس گرفتيم،‌گفتند چادر آنها پوشيده از برف است. وي گفت: با توجه به اينكه در مسير صعود دو يخچال خطرناك وجود دارد و خطر ريزش بهمن جان نجاتگران را تهديد مي‌كرد، ‌امدادگران به كمپ پايين كوه برگشتند و آماده‌ايم تا با مساعد شدن هوا بتوانيم دوباره به ارتفاعات برويم. 

عذرخواهي كنيد و استعفا بدهيد

رئيس كميسيون عمران مجلس با اشاره به اينكه مسئولان حمل‌ونقل هوايي كشور در انجام وظايف خود كوتاهي كرده‌اند،‌ گفت كه آنها بايد هرچه زودتر استعفا دهند. وي ادامه داد: در صورتي كه مسئولان اين كار را نكنند، مجلس اقدامات لازم را درخصوص سانحه سقوط ATR آسمان انجام مي‌دهد. محمدرضا رضايي با انتقاد از رويه درپيش گرفته‌شده مسئولان حمل‌ونقل هوايي كشور به‌خصوص در سانحه سقوط هواپيماي ATR آسمان به «تسنيم» گفت:‌مديران و مسئولان ذي‌ربط حمل‌ونقل هوايي حتماً بايد بلافاصله پس از سقوط هواپيماي آسمان عذرخواهي مي‌‌كردند و پس از آن استعفا مي‌دادند. وي ادامه داد:‌هر كسي كه مسئول است و احساس مسئوليت مي‌كند بايد از سمت خود استعفا دهد. 
وي با انتقاد از اينكه مسئولان مربوطه يك عذرخواهي خشك و خالي بابت جان باختن 66 مسافر و خدمه هواپيماي ATR نكردند، افزود:‌متأسفانه مسئولان هيچ احساس مسئوليتي در قبال اين سانحه نمي‌كنند، وقتي هواپيما ايرادي نداشته، خلبان تجربه 400 ساعت پرواز داشته و وضعيت جوي نيز خوب بوده چه اتفاقي افتاده كه منجر به سقوط هواپيما شده است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار