کد خبر: 896518
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
فاصله زيادي است ميان حرف زدن و شعار دادن تا عمل كردن، بين رؤياپردازي و واقعيت‌هاي عيني نيز فاصله‌اي نجومي وجود دارد.
فريدون حسن
صحبت‌هاي وزير ورزش در نشست رؤساي فدراسيون‌هاي ورزشي آن هم در اهواز نمونه بارز و عيني ضرب‌المثل «بزك نمير بهار مي‌ياد، ...» بود. اينكه سلطاني‌فر با افتخار اعلام ‌كند كه50 رئيس فدراسيون را با خودش به اهواز برده، نه مشكلي از كوه مشكلات مردم ديار خوزستان را حل مي‌كند و نه ثمري براي ورزش آن دارد. حالا سؤال اينجاست كه 50 رئيس با خود بردي كه چه شود؟ همين 50 رئيس حتماً به اندازه 5 هزار نفر هزينه و خرج روي دوش بيت‌المال براي اين سفر پرافتخار گذاشته‌اند!
جناب سلطاني‌فر نيازي به بازگو كردن شما نبود. همه خوب مي‌دانيم كه خوزستان معدن استعداد ورزش ايران است و تاكنون به آنچه كه حقش در ورزش بوده، نرسيده، اما شما و اسلافتان براي اين معدن گوهربار چه كرده‌ايد؟ نكند 50 نفر را به دنبال خود راه انداخته‌ايد كه تنها اين را بگوييد؟ واقعاً زحمت كشيده‌ايد. خسته نباشيد!
جناب وزير اينكه بيان مي‌كنيد مي‌خواهيد ورزش خوزستان را به روزهاي طلايي‌اش بازگردانيد بسيار جذاب و مردم‌پسند است، حتماً بعد از بيان اين جمله، همراهان 50 نفريتان هم برايتان كف زده‌اند، اما حقيقت اين است كه مردم ديار خوزستان طي سال‌هاي بعد از جنگ تاكنون زياد از اين وعده و وعيدها شنيده‌‌اند، اينقدر زياد كه ديگر حتي به آنها اعتنا هم نمي‌كنند، اصلاً نمي‌شنوند اين حرف‌ها را چون خوب مي‌دانند كه پشت آن چيزي نيست كه بتوان رويش حساب باز كرد.
جناب وزير چرا از غيرممكن حرف مي‌زنيد و وعده مي‌دهيد؟ ميزباني جام ملت‌هاي آسيا! با كدام امكانات و با كدام شرايط؟ مثل اينكه رؤياپردازي‌هاي زيادي داريد و بقيه را هم در رؤهايتان شريك مي‌كنيد. فوتبال ايران با كدام زيرساخت قرار است جام ملت‌ها را برگزار كند كه شما وعده برپايي بازي‌هاي يك گروه آن را هم به اهوازي‌ها مي‌دهيد؟ مثل اينكه يادتان رفته براي برگزاري يك ديدار ملي با چه معضلاتي روبه‌رو مي‌شويم. فدراسيون زير نظر شما كه حتماً رئيس آن يكي از 50 نفر همراهتان در اهواز بود، حتي قادر به كسب ميزباني براي باشگاه‌هاي ايراني نيست، آن وقت شما دم از برگزاري جام ملت‌هاي آسيا مي‌زنيد!
جناب سلطاني‌فر باور كنيد تحمل گرد و غبار و ريزگردهاي نفسگير اهواز براي مردم خوزستان خيلي راحت‌تر از اين وعده و وعيدهاي پرطمطراقي است كه از سوي شما و ديگر مسئولان ريز و درشت كشور به آنها داده مي‌شود. ورزشكار خوزستاني در تمام اين سال‌ها كار خود را انجام داده است. شما اگر خيلي دلتان براي ورزش خوزستان مي‌سوزد همين حالا آستين‌ها را بالا بزنيد و به وضعيت استقلال خوزستان، قهرمان دو فصل پيش رقابت‌هاي ليگ برتر رسيدگي كنيد. همين حالا به ورزشكاران مدال‌آور خوزستاني رسيدگي كنيد كه از سر اجبار و جبر روزگار مي‌خواهند عطاي ورزش قهرماني را به لقايش ببخشند و خداحافظي كنند، برگزاري جام ملت‌ها پيشكش‌تان. شما امروز ورزش خوزستان و ورزشكاران مدال‌آور و پرافتخار آن را دريابيد، بقيه قضايا درست مي‌شود. حضور 50 رئيس فدراسيون در اهواز يك سفر پرسروصدا و حتماً پرخاطره براي آقايان محسوب مي‌شود، سفري كه خروجي آن حرف‌هاي تكراري وزير ورزش و رؤياپردازي‌هايي است كه تا به حال زياد شنيده‌ايم، حرف‌هاي اميدواركننده‌اي كه ديگر حتي رنگ اميد هم به خود ندارد و بايد آنها را از يك گوش شنيد و از گوش ديگر به در كرد.
راستي جناب وزير اگر امكان دارد، فاكتور مخارج اين سفر 50  و چند نفري را منتشر كنيد تا حداقل همه بدانند خوزستاني‌ها براي رؤياهايي كه شما برايشان داريد، چقدر هزينه كرده‌اند، حتماً مبالغ جالبي دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار