کد خبر: 896513
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
مصاف سرخابي‌هاي پايتخت با خوزستاني‌ها
هفته بيست و چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر که جمعه با برگزاري چهار ديدار استارت خورده بود، امروز در حالي با چهار بازي باقيمانده به پايان مي‌رسد که سرخابي‌هاي تهران در دو ديدار حساس به مصاف نماينده‌هاي خوزستان مي‌روند.
دنيا حيدري

هفته بيست و چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر که جمعه با برگزاري چهار ديدار استارت خورده بود، امروز در حالي با چهار بازي باقيمانده به پايان مي‌رسد که سرخابي‌هاي تهران در دو ديدار حساس به مصاف نماينده‌هاي خوزستان مي‌روند. 
پرسپوليس براي قطعي کردن قهرماني خود در اين فصل از استقلال خوزستان پذيرايي مي‌کند و استقلالي‌هاي تهران نيز به مصاف فولاد در خوزستان مي‌روند. در ديگر بازي‌ها نيز که به طور همزمان ساعت 15:30 برگزار مي‌شود، ذوب‌آهن با پديده و پارس جنوبي با تراکتور ديدار مي‌کنند.
  
سد فولادين برابر استقلال شفر

استقلال موفق شد روند موفقيت‌هاي خود را در آسيا هم ادامه دهد و بعد از تساوي برابر الريان به بردي شيرين مقابل الهلال عربستان دست يافت. اين تيم حالا به عنوان صدرنشين گروه  D رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به بازي‌هاي ليگ بازگشته است، آن‌هم با روحيه و انگيزه‌اي مضاعف. شاگردان شفر که اين روزها به خوبي درس‌ پس مي‌دهند، ساعت 16 امروز در غدير اهواز مهمان فولاد هستند. تيم سوم جدول که با تفاضل گل جايگاهش را در رده دوم از دست داده، مترصد فرصتي براي بازگشت به سکوي دوم است. نتيجه اين ديدار براي هر دو تيم از اهميت بالايي برخوردار است، به خصوص براي خوزستاني‌ها که با 38 امتياز با سايپا و ذوب‌آهن رقابتي تنگاتنگ دارند و در صورت از دست دادن سه امتياز اين ديدار خانگي ممکن است تا رده ششم جدول نيز پايين بيايند.‌  البته استقلالي‌ها هم به همان اندازه در صورت پيروزي در اين ديدار مي‌توانند خود را بالا بكشند و براي رسيدن به سكوي دوم اميدوار باشند، به شرط اينكه ذوب‌آهن‌ و پارس جنوبي در مصاف با حريفان خود بازنده باشند. با وجود اين، اگر خستگي استقلال را به دليل فشردگي بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا فاکتور بگيريم، شاگردان شفر انگيزه خوبي براي پيروزي در اين ديدار دارند، خصوصاً که سه امتياز اين بازي مي‌تواند آنها را براي دربي نيز آماده‌تر کند، اما کسب پيروزي در غدير اهواز و گرفتن سه امتياز از فولاد براي هيچ تيمي آسان نيست، حتي اگر اين تيم استقلالي باشد که نمايند عربستان را به زانو درآورده است. با اين حال بايد ديد شفر آلماني، مردي که در 130 روز تحولي عظيم در استقلال به وجود آورده و از آزمون سخت و بزرگي چون مصاف با الهلال عربستان هم سربلند بيرون آمده، مي‌تواند از سد فولادين در اهواز هم عبور کند يا شاگردان پورموسوي ترمز اين موفقيت را مي‌كشند و جايگاه خود را حفظ مي‌کنند. 
   
پرسپوليس در پي جبران

يکي ديگر از ديدارهاي حساس امروز، مصاف پرسپوليس با استقلالي‌هاي خوزستان است، ديداري که ساعت 18:30 در آزادي برگزار مي‌شود. پرسپوليس بعد از باخت سنگين به السد، بايد برابر هوادارانش به ميدان برود، هواداراني که بسياري از آنها بعد از شکست سنگين برابر نمايند قطر به شدت عليه تصميمات برانکو موضع‌گيري كردند، برانکويي که تا قبل از بازي با السد از تصميمات خود دفاع کرده بود، اما بعد از اين شکست سنگين شايد ناچار به ايجاد تغييرات شود تا با جبران شکست در ليگ قهرمانان، از يک‌سو دل هوادارانش را به دست آورد و از سوي ديگر بتواند طي يکي، دو بازي قهرماني تيمش را تثبيت کند. احتمالاً اولين تغيير مرد كروات پرسپوليس بازگشت مسلمان به ترکيب اصلي است. مسلمان بعد از بازي با پيکان که دقيقه 75 تعويض شد و جاي خود را به رسن داد، در چهار بازي بعدي پرسپوليس مقابل سپاهان، صنعت نفت، نسف قارشي ازبکستان و السد قطر نيمکت‌نشين بوده، اما شايد برابر استقلال خوزستان فرصتي براي حضور دوباره در ميدان را داشته باشد. از سوي ديگر محروم بودن سيدجلال و مصدوميت شجاع خليل‌زاده و صادق محرمي باعث شده تا با توجه به تمرينات روزهاي گذشته سرخپوشان، اين احتمال به وجود آيد كه زوج مرکز خط دفاعي را ربيع‌خواه و محمد انصاري و دفاع راست و چپ را حسين ماهيني و شايان مصلح تشکيل دهند. آنطور که از تمرينات پرسپوليس براي بازي با استقلالي‌هاي خوزستان برمي‌آيد؛ احمد نوراللهي، سيامک نعمتي و بشار رسن سه بازيکن جديدي هستند که در اين بازي و در کنار فرشاد احمدزاده و كمال کاميابي‌نيا خط هافبک را تشکيل خواهند داد. اگر نعمتي در خط هافبک قرار بگيرد، سيستم پرسپوليس با پنج هافبک خواهد بود که در اين صورت، بشار رسن جلوتر از کاميابي‌نيا و نوراللهي وظيفه بازيسازي را به عهده خواهد داشت و نعمتي و احمدزاده هافبک‌هاي کناري خواهند بود. در غير اين صورت نعمتي به عنوان مهاجم در کنار عليپور، زوج خط حمله پرسپوليس را تشکيل مي‌دهند تا وحيد اميري و منشا روي نيمکت‌ استراحت كنند و براي دربي آماده شوند. 
البته دست‌کم گرفتن حريف خوزستاني کار عاقلانه‌اي نيست. اگرچه استقلال خوزستان بعد از اعتصاب چند روزه بازيکنانش به دليل مشکلات مالي، دو روز قبل از مصاف با پرسپوليس تمريناتش را از سر گرفته است،  اما   از يک‌سو موسي کوليبالي گفته تا مشکلات حل نشود در تمرينات تيمش حاضر نمي‌شود و از سوي ديگر وحيد نامداري و سعيد زارع، دو بازيکن جوان اين تيم هم که درخشش خوبي در هفته‌هاي اخير داشته‌اند و جونيوز ماريني، بهترين بازيکن اين فصل استقلالي‌هاي خوزستان نيز در آخرين تمرين تيم‌شان مصدوم شدند و بازي با پرسپوليس را از دست دادند تا دست ويسي براي اين ديدار سخت و دشوار بيش از پيش در پوست گردو بماند . 
بازي‌هاي هفته بيست و چهارم ليگ برتر در حالي روز گذشته آغاز شد كه سپيدرود رشت 2 بر صفر سايپا را شكست داد تا علي كريمي بعد از روبوسي با علي دايي، نوار پيروزي‌هاي تيم او را پاره كند. پيكان 3 بر صفر گسترش فولاد را برد، سپاهان 5 بر صفر از سد ميزبانش مشكي‌پوشان گذشت و جدال نفت تهران و آبادان هم با تساوي يك- يك به پايان رسيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار