کد خبر: 896486
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گزارش «جوان» از طرح مادران آسماني
طرح مادران آسماني از سال 89 به همت تعدادي از جوانان در شرق تهران آغاز شد كه پس از جمع‌آوري مشخصات 50 مادر شهيد در منطقه تهرانپارس، هدايايي تهيه كرديم و به ديدار مادران شهدا رفتيم.
  صغري خيل فرهنگ
طرح مادران آسماني (پاسداشت مادران شهدا) طرحي ارزشمند و معنوي است كه امروز بعد بين‌المللي به خود گرفته و شاهد اجرايي شدن آن در عراق و لبنان هستيم. علي خاكي مسئول روابط عمومي ستاد مردمي طرح مادران آسماني در گفت‌و‌گو با «جوان» از زيبايي‌هاي معنوي اين طرح با شعار «در روز مادر، مادران شهدا را فراموش نكنيم» مي‌گويد.

آقاي خاكي از شكل‌گيري و انگيزه‌هايتان براي اجرايي كردن طرح مادران آسماني برايمان بگوييد؟
طرح مادران آسماني از سال 89 به همت تعدادي از جوانان در شرق تهران آغاز شد كه پس از جمع‌آوري مشخصات 50 مادر شهيد در منطقه تهرانپارس، هدايايي تهيه كرديم و به ديدار مادران شهدا رفتيم. اين ديدارهاي صميمي و استقبال فوق‌العاده مادران شهدا همه دوستان را شگفت‌زده كرد. وقتي به منازل اين بزرگواران مي‌رسيديم و مادر شهيد به استقبالمان مي‌آمد و در را برايمان باز مي‌كرد، مي‌گفتيم: «روز مادر را از طرف پسرتان به شما تبريك مي‌گوييم» و «اين هديه از طرف فرزند شهيدتان براي شما است»؛ همين دو جمله مادر شهيد را به وجد مي‌آورد. مادري كه 20 سال منتظر شنيدن اين عبارات و شايد هديه‌اي از طرف فرزند شهيدش بود. همين اتفاق‌ها و ديدن لبخند و اشك‌هاي شادي مادران، دوستان را به ادامه اين حركت معنوي سوق داد. تصميم بر اين شد كه طرح را تداوم دهيم و به شكل گسترده‌تر اجرايي كنيم تا اينكه امروز بتوانيم به همه مادران شهداي سرزمينمان تبريك بگوييم.
شكل اجراي طرح به چه صورت است؟
در روند اجراي طرح مادران آسماني، مجموعه‌هاي مختلفي از مردم در اقصي نقاط كشور براي اجراي طرح اعلام آمادگي مي‌كنند: از جمله كانون‌هاي فرهنگي، مساجد، تشكل‌هاي دانشجويي، انجمن اسلامي دانش‌آموزي، هيئات مذهبي، گروه‌هاي جهادي، دارالقرآن‌ها، حوزه‌هاي علميه و ساير مجموعه‌هاي فرهنگي مردم‌نهاد كه با ساماندهي و ارسال هديه به اين گروه‌ها در روز مادر به ديدار مادران شهدا مي‌روند.
اگر قرار باشد كسي در اين طرح شما سهيم باشد بايد چه مراحلي را طي كند؟
خوشبختانه سامانه جديدي براي مردم ايجاد كرديم كه هر نفر در هر نقطه از كشور مي‌تواند با مراجعه به آن به آدرس Arsh. ir مشخصات خودش را براي شركت در طرح ثبت كند سپس هديه آماده شده از طرف ستاد براي اهدا به مادر شهيد براي وي ارسال مي‌گردد. نكته ديگر اينكه ممكن است در فاميل يا در جمع دوستان يا در محل زندگي‌مان شهيدي را بشناسيد كه مي‌توانيد با ارسال عكس و وارد كردن مشخصات شهيد به سامانه تنديس منقش به عكس آن شهيد بزرگوار را براي تقديم به مادر ايشان دريافت كرده و روز مادر به ديدارشان ببريد. خادمين شهدا و علاقه‌مندان به اجراي اين طرح مي‌توانند تا 5 اسفند ماه در اين سايت ثبت‌نام نمايند كه بعد از اتمام ثبت‌نام اين طرح در روزهاي آتي يعني در 15 لغايت 18 اسفند ماه اجرايي خواهد شد.
ان‌شاء‌الله اين طرح امسال هم اجرايي مي‌شود؟
 برنامه مادران آسماني در هشت سال، طي 9 دوره هر سال در ايام ولادت حضرت زهرا(س)، روز مادر برگزار شد. به غير از سال 95 كه در آن دو روز مادر داشتيم و طرح براي هر دو مرتبه اجرا شد. برنامه ستاد مركزي براي ادامه طرح طي ساليان آينده اين است كه با گسترش شبكه مردمي و خادمين شهدا بتوان در حوزه‌هاي مختلف به مادران عزيز شهدا در همه ايام سال خدمت‌رساني داشته باشيم. امسال به لطف دعاي خير مادران شهدا، برنامه‌ريزي شده كه به استقبال 30 هزار مادر شهيد در كل كشور برويم و همچنين خادمين شهدا دركشورهاي لبنان و عراق هم در اين طرح ثبت‌نام كرده‌اند.
منابع مالي اين طرح از كجا تأمين مي‌شود؟
در مورد مسائل مالي بايد بگويم از آنجايي كه طرح مردمي بوده و وابسته به هيچ نهاد يا سازماني نيست، همواره كوشيده‌ايم هزينه‌هاي اجراي طرح را از خيرين مردمي كه دغدغه خدمت‌رساني به خانواده معظم شهدا را دارند پيگيري و تأمين كنيم. اما از آنجايي كه طرح اساساً مردم‌نهاد است، اجراكنندگان در سراسر كشور در بسياري از موارد خود با تهيه گل و شيريني به ديدار مادران آسماني مي‌روند و ما نيز به هر ميزان كه بتوانيم در تأمين هدايا كمك مي‌كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حدیثه صبوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
کارتون عالیه...اجرتون با سید الشهدا
میخوام به مادر شهید عیسی صبوری از استان مازندران ..شهرستان تنکابن..‌روستای میرشمس الدین هدیه بدم


دستان مادران شهدا را میبوسم....امنیتم را مدیون شهدا هستم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار