کد خبر: 896460
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در دولت دوازدهم به SME‌ها توجه ویژه داریم چراکه برای توسعه متوازن نیازمند رشد واحد‌های صنعتی کوچک هستیم.
باشگاه خبرنگاران: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:در دولت دوازدهم به SME‌ها توجه ویژه داریم چراکه برای توسعه متوازن نیازمند رشد واحد‌های صنعتی کوچک هستیم.

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش تقدیر از صادرکنندگان برتر صنایع کوچک اظهار کرد: از ۸۵ هزار واحد صنعتی کشور بخش اعظمی صنایع کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از آن‌ها در شهرک‌های صنعتی استقرار دارند.

شریعتمداری افزود: امکان توجه بیشتر به واحد‌های کوچک و متوسط به خاطر استقرار آن‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به خوبی فراهم است، این مهم باید مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: موضوع صنایع کوچک بعد از ادغام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به محاق رفته است، بیشتر وقت و توان صرف موضوع شهرک‌ها می‌شود.

شریعتمداری تاکید کرد: واحد‌های کوچک و متوسط (sme)‌ها با سرمایه گذاری کمتر نسبت به واحد‌های بزرگتر تلاش برای اشتغالزایی بیشتر می‌کنند، در بسیاری از کشور‌های دنیا بار سنگین توسعه بر دوش واحد‌های کوچک اقتصادی است.

شریعتمداری گفت: با ورود استارت آپ‌ها صنایع کوچک جایگاه ویژه‌ای پیدا کردند، کمترین معوقات بانکی مربوط به صنایع کوچک است، مخاطرات بانک‌ها برای پرداخت به SME‌ها کمتر است.

وی افزود: تلاش می‌شود به موضوع صادرات گرا بودن واحد‌های کوچک و متوسط در دولت دوازدهم توجه جدی‌تر شود، جایزه صادراتی که از گردونه عملکرد اقتصادی خارج شده بود در سال ۹۷ احیا خواهد شد، ۱۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای جوایز صادراتی به تصویب مجلس رسیده است.

وزیر صنعت با بیان اینکه ایجاد تنوع در محصولات صادراتی از اهداف ما است، ابراز کرد: در سال‌های گذشته به واحد‌هایی که برای اولین بار کالا صادر می‌کردند مشوق‌هایی می‌دادیم.

به گفته شریعتمداری، علاوه بر تنوع تولید، تنوع جغرافیای صادراتی نیز باید مورد اهمیت واقع شود، در سال‌های قبل این مهم در کشور‌های آفریقایی انجام می‌شد که باید دوباره از سر گرفته شود.

وزیر صنایع با اشاره به این موضوع که ۷۰ هزار میلیارد تومان منابع حاصل از فروش اموال و دارایی‌های ایدرو وایمیدرو در دوره‌های پیشین بود، تصریح کرد: سال آینده،۹ هزار میلیارد تومان از این منابع به این سازمان‌های توسعه‌ای برای مشارکت با واحد‌های دیگر داده می‌شود، اولویت این منابع واحد‌های تولیدی صادرات گرای دانش بنیان است.

شریعتمداری گفت: نوسازی صنعتی در سال ۹۷ در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، یکی از مهمترین کار‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی توجه به نوسازی صنعتی در کشور است.

وی افزود: از کمک‌های فنی و اعتباری برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحد‌هایی که می‌خواهند نوسازی کنند استفاده می‌شود، امیدوارم سال آینده، سال رونق تولید برای همه واحد‌های صنعتی و تولیدی باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار