کد خبر: 896354
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
اژه‌ای در واکنش به حوادث خیابان پاسداران:
سخنگوی قوه قضائیه گفت: باید به طور جدی در مقابل قانون شکنان و افرادی که مخل نظم و امنیت مردم می‌شوند، ایستاد.

جوان آنلاین:‌ حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در تماس تلفنی با سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا از اقدامات شایسته و توأم با هوشمندی و اقتدار پلیس در ناآرامی‌های خیابان پاسداران تقدیر کرد.

اژه‌ای همچنین در اظهاراتی درخصوص حوادث خیابان پاسداران بر شدت مجازات قاتلان و خاطیان این حادثه تأکید کرد و گفت: اگر افرادی از طریق قانون‌شکنی مخل نظم، امنیت و آرامش مردم شوند و بخواهند با فشارهای داخلی و خارجی برای مردم اضطراب و مشکل ایجاد کنند باید به طور جدی با آنها برخورد کرد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اتفاقی که در چند شب پیش در خیابان پاسداران رخ داد موضوعی است که دستگاه‌های مسئول و مردم نمی‌توانند از آن بگذرند.

اژه‌ای ادامه داد: یک فردی به اتهام سرقت یا احیاناً داشتن خودروی سرقتی مورد بازخواست قرار گرفته و می‌خواهند از او تحقیق کنند، آن وقت عده‌ای به صورت قلدر مآبانه و برخلاف قانون می‌خواهند حرف خود را به کرسی نشانده و در برابر پلیس ایستادگی می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: این افراد با الهام گرفتن از برخی جریان‌های بیرون و تحریکات شبکه‌های و ماهواره‌های معاند و همجنین برخی افراد در داخل کشور اقداماتی انجام داده‌اند که مردم ما شاهد آن بودند.

وی افزود: برخی از متهمان بخشی از اموال و اتومبیل مردم را به آتش کشیدند اخلال در رفت و آمد ایجاد کردند و خیلی از کاسبان را از کسب و کار بازداشتند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: دادستان تهران با تمام توان و امکانات وارد شده و تا به امروز هم موضوع را دنبال کرده است.

اژه‌ای افزود: به دادسرای تهران تآکید شده که با سرعت، جدیت با کمک سیستم انتظامی و اطلاعاتی در مورد همه عوامل مخل آرامش و امنیت مردم و کسانی که تخریب داشته و برای به شهادت رساندن عزیزان ما اقداماتی مشابه جریانات تکفیری و داعشی داشتند با تمام توان وارد شده و هرچه سریعتر پرونده آنها را تکمیل کند.

وی تصریح کرد: کسانی که در این راستا مجرم هستند هرچه زودتر باید به مجازات متناسب قانونی برسند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: پلیس از لحظه‌ای که افراد قانون شکن وارد خیابان شدند تا ساعتهایی که از شب گذشت نهایت خویشتن داری را کرد و خواست به مردم آسیب نرسد.

اژه‌ای افزود: خیابان پاسداران پر رفت و آمد است و شاید اگر پلیس در ساعت‌های آخر روز یا اولیه شب وارد میشد و می‌خواست همه این افراد قانون شکن را تعقیب کند چه بسا خسارتهای بیشتری وارد می‌شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار