کد خبر: 896284
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تایید بر عدم پرداخت یارانه مراکز توانبخشی طی ۳ ماه گذشته، گفت: در تلاش هستیم تا پایان هفته جاری یارانه ۲ ماه از ۳ ماه عقب را به مراکز پرداخت کنیم.
تسنیم: رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تایید بر عدم پرداخت یارانه مراکز توانبخشی طی ۳ ماه گذشته، گفت: در تلاش هستیم تا پایان هفته جاری یارانه ۲ ماه از ۳ ماه عقب را به مراکز پرداخت کنیم.

پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه "بهزیستی چهارماه است یارانه مراکز توانبخشی معلولین ذهنی و جسمی پرداخت نکرده است" توسط برخی از خانواده‌های معلولان در مراکز توانبخشی، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه روز گذشته بازدیدی را از مرکز نگهداری پسران ذهنی تهران داشت.

وی در حاشیه بازدید از این مرکز درباره وقفه صورت گرفته در خصوص واریز یارانه مراکز توانبخشی اظهار کرد: از آغاز سال ۹۶ بیش از ۴ هزار میلیارد تومان نسبت به ماه قبلش (اسفند ۹۵) اعتبارات سازمان بهزیستی و کمیته امداد برای پرداخت یارانه‌ها افزایش پیدا کرد و در حال حاضر هر ماه حدود ۳ هزار ۸۰۰ میلیارد تومان یارانه به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: با همه این اوصاف سازمان برنامه و بودجه، ۲۶ هر ماه نسبت به پرداخت یارانه خانواده‌های مشمول اقدام می‌کند که با خبر شدیم چند ماهی یارانه‌ای که برای این نوعی مراکز و انجمن‌ها که خدمات بهزیستی را به شهروندان ارائه می‌کنند واریز نشده است و به همین دلیل بازدیدی را به همراه رئیس سازمان بهزیستی از یکی از مراکز توانبخشی داشتیم.

نوبخت تأکید کرد: بر اساس بازدیدی که صورت گرفت توافق شد که ظرف همین هفته بخش قابل توجهی از یارانه عقب افتاده مراکز پرداخت شود و انشاءالله قبل از اتمام سال جاری این انتظار را از رئیس سازمان بهزیستی دارم که این خبر را اعلام کنند که هیچ مؤسسه‌ای از این دست مؤسسات که کار خیر و بهزیستی برای جامعه می‌کنند نباشد که یارانه خود را دریافت نکرده باشند.

به گزارش تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز با اشاره به بازدید صورت گرفته، اظهار کرد: سازمان بهزیستی امسال به دلیل عدم تامین تخصیص کامل اعتبارات نتوانسته‌است یارانه ۳ ماه اینگونه مراکز را پرداخت کند که در بازدید امروز قول داده شد یارانه ۲ ماه تا اوایل هفته آینده پرداخت شود.

بندپی ادامه داد: هم اکنون سازمان بهزیستی حدود ۶۰ درصد از هزینه مراکز توانبخشی را پرداخت می‌کند و مابقی توسط خیرین و نیکوکاران پرداخت می‌شود و باید سعی شود که در پرداخت همین ۶۰ درصد نیز وقفه‌ای ایجاد نشود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از افزایش ۱۰ درصدی مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمتیه امداد خبر داد و گفت: این موضوع در بودجه ۹۷ دولت تاکید شده است.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بهزیستی یارانه مراکز توانبخشی را طی ماه‌های گذشته واریز کرده است یا خیر، اظهار کرد: متاسفانه ۳ ماه است که این یارانه به حساب مراکز توانبخشی واریز نشده است.

وی در خصوص علت عدم واریز یارانه مراکز توانبخشی گفت: سازمان برنامه و بودجه موظف است این یارانه را در اختیار سازمان قرار دهد که متاسفانه طی ۳ ماه گذشته اعتباری در این زمینه تخصیص نیافته است.

نحوی نژاد بیان کرد:ماهیانه ۷۰ میلیارد تومان بابت یارانه مراکز واریز می‌شود که در پی عدم واریز یارانه مراکز توانبخشی، وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی موضوع را پیگیری کرده‌اند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود: متاسفانه علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز نتواسته‌ایم اعتبار اشاره شده را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنیم و این در حالی است که در این زمینه بسیاری از مسئولان مراکز توانبخشی کمپین‌های را مبنی بر عدم دریافت یارانه راه‌اندازی کرده‌اند که اعتراض آن‌ها به حق است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی به ۲ هزار مرکز توانبخشی یارانه پرداخت می‌کند و می‌طلبد که مسئولان سازمان برنامه و بودجه در این زمینه عنایتی را به سازمان بهزیستی داشته باشند.

نحوی نژاد ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت، سازمان بهزیستی برای تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان نیز در طی ماه‌های اخیر با مشکل روبرو شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار