کد خبر: 896268
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
امام جمعه گناباد با بیان اینکه سران دراویش ساکن تهران ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با نظام مخالفت می‌کنند، گفت: مردم به شدت از این انتساب ناراحت و به اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترض هستند.
فارس: حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب با اشاره به اتفاقاتی که در تهران از سوی دراویش منتسب به گنابادی رخ داده است، اظهار داشت: سران فرقه دراویش قبل از انقلاب اسلامی ساکن گناباد بودند که بعد از پیروزی انقلاب به خاطر جنایت‌ها و ظلم‌هایی که مرتکب شدند از این شهرستان فرار و به تهران رفتند.

وی با بیان اینکه سران دراویش ساکن تهران ژست اپوزیسیون به خود گرفته و با نظام مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: مردم به شدت از این انتساب ناراحت و به اینکه این فرقه خود را به گناباد منتسب می‌کند، معترضند.

امام جمعه گناباد با اشاره به اینکه نام فرقه براساس نام مؤسس آن نامگذاری می‌شود، افزود: مؤسس این فرقه از دراویش ملاسلطان است و مردم گناباد مدعی هستند باید نام این فرقه را ملاسلطانی بنامند.

صادقی‌نسب با بیان اینکه مردم در اعتراض به این انتساب در حال امضای طوماری هستند، مطرح کرد: این فرقه شهرستان انقلابی و مؤمن گناباد را بدنام کرده است.

وی با اشاره به اینکه از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان گناباد، ۲.۵ درصد آن اهل تصوف و در شهر بیدخت به عنوان مرکز دراویش ساکن هستند، یادآور شد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دراویش در این شهر زندگی مسالمت‌آمیز خودشان را انجام می‌دهند و هیچ حرکتی از آن‌ها دیده نشده است.

امام جمعه گناباد با تأکید بر اینکه سران این فرقه یا با بیگانگان ارتباط دارند و یا جاسوسی آن‌ها را می‌کنند که مخالف با نظامند، توضیح داد: هرکسی که جرمی را مرتکب شود باید کیفر آن را ببیند.

صادقی‌نسب در پایان با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر رد پای این فرقه دیده شده است، خاطرنشان کرد: سیدمحمد حسینی مجری سابق صدا و سیما از دراویش ساکن تهران بود که با فرارش از کشور، دستور آتش زدن مساجد، پایگاه‌ها و حسینیه‌ها را داده است و بعداً مشخص شد این حرکت در راستای خواسته و دستورات رؤسای این فرقه بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار