کد خبر: 896255
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی خبر داد:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری 584 طرح پاکسازی مناطق آلوده اجرا شده، همچنین 93 مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی، 356 مورد کنترل محورهای مواصلاتی، توقیف 197 دستگاه خودرو و 90 دستگاه موتورسیکلت انجام و 25 باند نیزدر همین حوزه متلاشی شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری 584 طرح پاکسازی مناطق آلوده اجرا شده، همچنین 93 مورد طرح ارتقا امنیت اجتماعی، 356 مورد کنترل محورهای مواصلاتی، توقیف 197 دستگاه خودرو و 90 دستگاه موتورسیکلت انجام و 25 باند نیزدر همین حوزه متلاشی شده است.

احمد‌رضا چگینی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در نشستی با اصحاب رسانه، عنوان کرد: دیدگاه و نظرات رسانه‌ها در حوزه مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است، رسانه‌ها برای اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک عامل تحریک‌کننده، موج‌آفرین و انگیزشی قلمداد می‌شوند، همچنین رسانه وظیفه دارد که در این رابطه اطلاع‌رسانی درستی به مردم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه مواد مخدر مشکلات زیادی وجودی دارد و به عنوان تهدید قرن از آن یاد می‌شود، عنوان کرد: اعتیاد یکی از معضلات و آسیب‌های مهم اجتماعی است که در این حوزه در وهله اول پیشگیری، سپس درمان حائز اهمیت است، تاکنون فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری در این حوزه انجام شده و نتیجه آن داده‌های مطلوب در این راستاست، اما دیگر وقت آن رسیده که این داده‌ها را عملیاتی کنیم و این مهم با کمک رسانه‌ها و مردم حاصل می‌شود.

چگینی اظهار کرد: جرم و کج‌روی سیمای جامعه را مخدوش کرده و به نوعی زیبایی را از جامعه می‌گیرد، جرم حتی در کمترین اندازه خود قادر است به امنیت و سرمایه اجتماعی آسیب وارد کند، بدون امنیت قادر نخواهیم بود، حتی فعالیت‌‌های مربوط به معاش خود را انجام دهیم، در نتیجه نگاه ویژه به آسیب‌های اجتماعی و امنیت از این حیث اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: امنیت اجتماعی از هنجارهای اجتماعی نشات می‌گیرد و این ارزش‌ها باید براساس قضاوت و نظارت مردم شکل گیرد، در این راستا استفاده از روش‌های اقناعی در این بخش کارساز‌تر از اقدامات سلبی است.

چگینی عنوان کرد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و در آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی مردم نقش‌ جدی ایفا می‌کنند، رسانه‌ها قادرند بسیاری از معضلات اجتماعی را نقد و پیگیری کنند و در جهت رفاه مردم گام مثبتی بردارند، از طرفی دستیابی به این مهم نیازمند اقدامات بین بخشی، هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌هاست، هر دستگاهی با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد می‌تواند در جهت رفع معضلات اجتماعی حرکت کند.

وی در حوزه پیشگیری و آموزش‌های همگانی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: تاکنون تحقیقات زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده، بر همین اساس تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه علمی‌کاربردی، پیام‌نور و کمیته امداد منعقد شده تا ما را در این راستا حمایت کنند، همچنین کلاس‌های آموزشی در سطح استان، مساجد، مدارس و ارگان‌های دولتی و غیر‌دولتی در حال برگزاری است، بیشترین تمرکز ما بر جامعه هدف در معرض آسیب است که به نوعی زمینه انحراف برای آنها مهیاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر