کد خبر: 896244
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
اعضاي يكي از خانواده قربانيان:
محمد صادق نوري، مهندس برق، 33‌ساله كه چند روز بعد از جشن تولد دو سالگي يكي از دخترانش براي انجام مأموريت كاري، جز 66‌مسافر هواپيماي تهران‌–‌ياسوج بود كه...
محمد صادق نوري، مهندس برق، 33‌ساله كه چند روز بعد از جشن تولد دو سالگي يكي از دخترانش براي انجام مأموريت كاري، جز  66‌مسافر هواپيماي تهران‌–‌ياسوج بود كه چند روز پيش دچار سانحه شد. با گذشت چند روز از حادثه سقوط هواپيما، خانواده او و دو فرزند دختر 4 و 2‌ساله‌اش همچنان چشم انتظارند تا شايد با تلاش مسئولان و افراد بومي آن منطقه، مسافرشان زنده به آغوششان برگردد. 
رزقي، يكي از بستگان وي بعد از شنيدن خبر سقوط هواپيما همراه چند عضو ديگر خانواده خود را به محل رساند تا شايد خبري از برادر همسرش به دست بياورد. او تا آخرین لحظه امیدوار بود و می‌گفت که نمی‌خواهیم مرگ عزیزانمان را باور کنیم. 

آقاي رزقي چه زمان و چگونه از حادثه مطلع شديد؟
همان ساعت اوليه حادثه از طريق اخبار در رسانه مطلع شديم. 

از وضعيت خانواده در اين چند روز بگوييد؟
بعد از حادثه من و همسرم به همراه همسر محمد به محل حادثه آمديم و سعي كرديم با گرفتن اخبار خانواده‌ها را در تهران اميدوار كنيم.
اما حكايت بعضي اخبار در رسانه و فضاي مجازي آنها را نااميد مي‌كند ولي ما سعي مي‌كنيم آنها را آرام كنيم. 

به عنوان يك شاهد عيني وضعيت امدادرساني را چگونه ديديد؟
مسئولان در محل حاضرند اما هر‌كس حرف خودش را مي‌زند. افراد بومي منطقه كه به خاطر شرايط زندگي، محل و مسير را خوب مي‌شناسند در حال حاضر شرايط جوي را براي رفتن به آنجا و پيدا كرد هواپيما و مسافران مناسب مي‌دانند، اما مسئولان قبول نمي‌كنند و احتمال مي‌دهند جست‌وجو به هفته ديگر موكول شود آن هم روزي يك ساعت در ساعات اوليه صبح! الآن شرايط جوي خوب و ممكن است شرايط از فردا نامساعدتر شود و كار به تأخير بيفتد. 

توقع شما و ديگر خانواده‌ها از مسئولان مربوطه چيست؟
افراد براي امداد و كمك‌رساني در گروه‌‌هاي مختلفي بنا به توان و تخصص گروه‌بندي شده‌اند. توقع داريم آنها با اتحاد و هماهنگي بيشتري كار را جلو ببرند و از اختلاف و خودرأي بودن پرهيز كنند. چشم اميد 66‌خانواده به آنهاست. مديريت در امدادرساني اين جا فاجعه است. 

آيا نيروهاي امداد مستقر، از امدادگران داخلي هستند يا خارجي؟
شنيد شده از نيروهاي امدادي و فوق تخصصي كشورهايي همچون فرانسه و روسيه و... دعوت به همكاري شود اما تاكنون فرد يا افراد خارجي را نديديم و همه از نيروهاي داخلي هستند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار