کد خبر: 896217
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
تراکتور با اشتباهات مدافع کروات ويران شد
هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا با يک برد و يک باخت براي تيم‌هاي ايراني حاضر در اين مسابقات آغاز شد. در حالي که ذوبي‌هاي اصفهان در ديداري خانگي به يک برد شيرين دست يافتند، اما...
دنيا حيدري

هفته دوم ليگ قهرمانان آسيا با يک برد و يک باخت براي تيم‌هاي ايراني حاضر در اين مسابقات آغاز شد. در حالي که ذوبي‌هاي اصفهان در ديداري خانگي به يک برد شيرين دست يافتند، اما تراکتورسازان تبريزي در قطر دومين باخت را نيز متحمل شدند تا کارشان در ادامه سخت شود!
  
بازگشت ذوب‌آهن با دو گل

ذوب‌آهن که رقابت‌هاي اين فصل ليگ قهرمانان را با شکست 3 بر يک مقابل الحديل در قطر آغاز کرده بود، با پيروزي 2 بر صفر مقابل لوکوموتيو تاشکند نتيجه هفته اول را جبران کرد تا به آينده اميدوار باشد، به طوري‌که قلعه‌نويي بعد از اين پيروزي تأکيد کرد، اگرچه تيمش در گروه مرگ قرار دارد، اما با دو برد خانگي مي‌تواند به مرحله بعد صعود کند: «تجربه و پتانسيل بالا دو شاخصه خوب ذوب‌آهن است. در بازي اول اشتباهات فردي داشتيم، هرچند که اگر بازيکنان تعويضي هم درست عمل مي‌کردند، مي‌توانستيم نتيجه بگيريم. با وجود اين به صعود اميدواريم و چون در زمين‌هاي خوب بازي مي‌کنيم، اين باعث مي‌شود بازيکنان باکيفيت ما بهتر بازي کنند. با اين برد به جدول برگشتيم و اگر در دو بازي خانگي بعدي 6 امتياز بگيريم، مي‌توانيم صعود كنيم». حريف ذوب‌آهن اگرچه خيلي هم خطرناک نبود، اما همانطور که قلعه‌نويي نيز اشاره مي‌کند، اين برد مي‌تواند نماينده اصفهاني ايران در اين رقابت‌ها را به صعود و ديدارهاي آتي اميدوار کند. برديف، سرمربي تيم فوتبال لوکوموتيو تاشکند هم با گفتن اينکه ذوب‌آهن شانس صعود است، حرف‌هاي قلعه‌نويي را تأييد مي‌کند: «بازي سختي بود. البته روي دو اشتباه گل خورديم، اما حريف سرسختي داشتيم که بازيکنان باکيفيت و با‌تجربه‌اي در اختيار داشت. اين تيم در دفاع و حمله خوب عمل کرد و اگر در بازي‌هاي خارج از خانه نيز بتواند مانند ديدارهاي خانگي نتيجه بگيرد، اميد زيادي براي صعود از اين گروه خواهد داشت.» مهدي رجب‌زاده نيز با اشاره به اينکه اگر لوکوموتيو را نمي‌برديم احتمال حذفمان زياد بود، تأکيد کرد: «بازيکنان ذوب براي جبران نتيجه ديدار نخست از جان مايه گذاشتند.»
ذوب‌آهن با اين برد، سه امتيازي شد و با توجه به تفاضل گل بهتر به رده دوم جدول صعود کرد. ياران قلعه‌نويي 15 اسفند بايد با الوحده امارات، تيم قعرنشين گروه ديدار کنند. 
  
ادامه روند ناکامي تراکتور در آسيا

قرار بود ساغلام تحولي عظيم در تراکتور ايجاد کند، اما سرمربي ترک‌تبار سرخپوشان تبريزي در آسيا گويا حرفي براي گفتن ندارد. اين را نتيجه دو ديدار تراکتورسازان در ليگ قهرمانان مي‌گويد. بعد از شکست يک بر صفر مقابل الاهلي عربستان، تراکتور مقابل الغرافه قطر هم مغلوب شد، آن‌هم با نتيجه پرگل 3 بر صفر و روي دو اشتباه محرز گريکوف سيمه، مدافع کروات تيم که نسخه نماينده ايراني گروه A را در بازي دوم پيچيد! سرمربي تراکتور هم با اشاره به اين مسئله تأکيد مي‌کند که تيمش بابت اشتباهات خود باعث برتري حريف شد: «با تمام وجود براي برد و گرفتن نتيجه مناسب به اين بازي آمده بوديم، اما دو اشتباه بسيار مرگبار و خيلي خطرناک در نيمه اول داشتيم و به حريف اين فرصت را داديم که به گل برسد. بعد از آن تلاش زيادي براي بازگشت به بازي و جبران نتيجه کرديم، اما بي‌نتيجه بود.» 
البته تراکتور در اين بازي بدشانس هم بود. تبريزي‌ها اگرچه با سه گل بازي را به حريف واگذار کردند، اما بازي خوبي ارائه دادند، با اين حال نتوانستند از موقعيت‌هاي خود استفاده کنند. از سوي ديگر، از دست رفتن يک پنالتي و مردود اعلام شدن گلي که ساغلام روي سالم بودن آن تأکيد دارد در حالي كه داور آن را آفسايد اعلام کرد، مانع از آن شد که اين تيم نتيجه را به سود خود تغيير دهد. در آن سوي ميدان، اما الغرافه پيروزي خود را مديون مهدي طارمي بود. بازيکن سابق پرسپوليس که دو مرتبه دروازه تراکتور را باز کرد. البته آقاي گل دو فصل ليگ برتر ايران مي‌توانست در اين بازي هت‌تريک کند، اما به رسم سابق و عادتي که به از دست دادن موقعيت‌ها دارد، در اين بازي نيز پنالتي‌اي را که خودش گرفته بود، هدر داد. گلر الغرافه نيز سهم بسزايي در اين پيروزي داشت، به طوري‌که بولنت بعد از پيروزي تيمش تأکيد کرد که دروازه‌بان جوان تيمش بهترين بازيکن ميدان بوده است. اين گلر جوان که براي نخستين بار در ليگ قهرمانان آسيا به ميدان مي‌رفت، عنوان بهترين بازيکن ميدان را در اين ديدار از آن خود کرد. تبريزي‌ها که با کسب دومين باخت، حالا بدون امتياز در قعر جدول گروه A قرار دارند، 14 اسفند بايد مقابل الجزيره در امارات بازي کنند، ديداري که مي‌تواند تكليف اين تيم را در ادامه راه تا حد زيادي روشن کند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار