کد خبر: 896215
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تأكيد خادم بر حفظ آرمان‌های نظام و بزرگي كشتي ايران
كشتي ايران از يك خطر بزرگ جست، خطر تعليق كه ظاهراً برخي زياد آن را جدي نگرفته‌اند و...
فريدون حسن

كشتي ايران از يك خطر بزرگ جست، خطر تعليق كه ظاهراً برخي زياد آن را جدي نگرفته‌اند و اينجا در داخل هم آنچنان كه بايد و شايد از سوي مسئولان بلندپايه ورزش حمايتي صورت نگرفت تا حالا و بعد از پايان موقتي داستان، رسول خادم لب به اعتراض بگشايد و از حقايق و وضعيت سخت آينده كشتي ايران سخن بگويد.
رئيس فدراسيون كشتي با اشاره به سياست به رسميت نشناختن رژيم اشغالگر قدس و عدم رويارويي ورزشكاران كشورمان در رقابت‌هاي ورزشي با نمايندگان اين رژيم مي‌گويد: «اين سياست كشور ماست، پس چه معنايي دارد كه براي به اجرا درآوردن آن و پايبندي به اهدافمان به حريفان قبلي ببازيم و براي تهيه گواهي پزشكي به درمانگاه‌ها و پزشكان خارج از كشور رو بزنيم؟! به رسميت  نشناختن اين رژيم يك اصل است، پس چرا بايد زمين و آسمان را به هم دوخت و هر آنچه را كه داشت، هزينه كرد تا عدم رويارويي با نمايندگان رژيم كودك‌كش توجيه شود، آن هم در حالي كه به لطف ارسال فوري تمامي اخبار از داخل كشور، نهادهاي بين‌المللي مستنداتي بيشتر از ما در اختيار دارند.»
خادم با اشاره به لزوم در پيش گرفتن رفتاري صادقانه در اين خصوص عنوان مي‌كند: «با اتفاقي كه افتاد ديگر نمي‌توانيم گواهي پزشكي تهيه كنيم يا به حريف قبلي ببازيم. بايد رفتاري صادقانه در مواجهه با حريفان رژيم اشغالگر براساس سياست‌ها و اهداف نظام داشته باشيم و رسماً از رويارويي با آنها خودداري كنيم و در نهايت هم تبعات آن را بپذيريم. كشتي ايران هشت مسابقه جهاني در رده‌هاي مختلف پيش‌رو دارد كه در تمامي آنها نمايندگان اين رژيم حضور دارند. ما نمي‌توانيم معجزه كنيم و پيشگو هم نيستيم، بنابراين ممكن است در قرعه‌كشي با اين حريفان روبه‌رو شويم. روي صحبتم با آقاياني است كه پشت ورزشكار و فدراسيون را خالي كردند، اگر توان مردانه ايستادن پاي اعتقادات و سياست‌هاي نظام را نداريد، حداقل آزادگي كنيد و پاي كشتي‌گير و مربي بايستيد و بگذاريد كشتي بدون منت از ديگران با حفظ عزت، صادقانه تعليق شود يا اگر معتقد به اينها نيستيد حداقل حرف جديدي بزنيد.»
سرمربي تيم ملي ادامه مي‌دهد: «همه كساني كه مسئولان اصلي اين تصميم‌گيري هستند در قضيه عليرضا كريمي نه تنها كمكي نكردند، بلكه آنقدر عقب ايستادند كه اصلاً ديده نشدند، ولي در عوض در شبكه‌هاي اجتماعي به كريمي ناسزا گفتند، مربي‌اش را تحقير كردند و فدراسيون را بي‌عرضه خواندند. جالب‌تر اينكه در حالي كه ما تمام تلاش‌مان را مي‌‌كرديم تا خطر تعليق را برطرف كنيم و تمام اندوخته‌‌ حاصل مناسبات بين‌المللي‌مان را در اين راه خرج كرديم، اما همين آقايان موج رسانه‌اي به راه انداختند كه تمام اين مسائل بزرگنمايي است و اصلاً حرفي از تعليق در ميان نيست. ناراحت‌كننده‌تر اينكه با كمك همين رسانه‌ها فدراسيون و كشتي‌گير را چوب مي‌زنند كه چرا مشكل را قبل از قرعه‌كشي حل نكرديد يا اينكه اصلاً چرا در مسابقاتي شركت كرديد كه رژيم اشغالگر هم در آنها حضور داشت، گويا مسابقاتي در دنيا برگزار مي‌شود كه اين رژيم در آنها حضور ندارد و ما بی‌خبریم. فدراسيون و كشتي‌گير اينگونه چوب مي‌خورند تا كم‌كاري‌هاي اين آقايان كه بايد براي دفاع از ایران سينه سپر كنند و پاسخگو باشند، ديده نشوند.»
وي با اشاره به كناره‌گيري از پست عضويت در هيئت رئيسه اتحاديه جهاني مي‌افزايد: «سه سال شبانه‌روز زحمت كشيديم تا توانستيم براي كشتي ايران با نهايت عزت در انتخابات اتحاديه جهاني كشتي كرسي كسب كنيم، جايگاهي كه قرار بود كرسي دفاع از حقوق كشتي ايران باشد، به توسعه كشتي دنيا كمك و براي حفظ اين رشته در المپيك تلاش كند، اما به كرسي خواهش و تمنا براي جلوگيري از تعليق ايران تبديل شد. من توانايي نشستن بر چنين جايگاهي را ندارم. من مي‌نويسم از كرسي عدم تفاهم يا تفاوت افكار كناره‌گيري كردم، شما بخوانيد كرسي خواهشي و كرسي انفعالي.»
    
با تلاش خادم محروميتم كم شد

عليرضا كريمي، كشتي‌گير جوانمرد و پهلوان كشورمان كه به سبب پافشاري روي اهداف و آرمان‌‌هاي نظام در عدم رويارويي با ورزشكار رژيم صهيونيستي مجبور به پذيرش شكست مصلحتي مقابل حريف روس شده بود، حالا با محروميتي شش ماهه روبه‌رو شده است. كريمي با اشاره به تلاش‌هاي شبانه‌روزي خادم براي برطرف كردن خطر تعليق كشتي مي‌گويد: «محروميتم خيلي سنگين‌تر بود، اما خادم و مسئولان فدراسيون تلاش كردند و اين محروميت كمتر شد. البته خطر تعليق همچنان وجود دارد، چراكه باز هم احتمال دارد در تورنمنت‌ها و مسابقات مختلف با چنين قرعه‌هايي مواجه شويم. فكر مي‌كنم مسئولان بلندپايه ورزش و مسئولان سياست خارجي كشور بايد به دنبال چاره‌اي اساسي براي اين موضوع باشند.
مصطفي حسين‌‌خاني ديگر كشتي‌گير ملي‌پوش كشورمان است كه در اين خصوص مي‌گويد: «بايد تدابيري داشته باشيم كه به مشكل برنخوريم. بايد توجه داشته باشيم كه بيشتر كشتي‌گيران رژيم صهيونيستي روس هستند! ما قبلاً مطمئن بوديم كشتي‌گيران اين رژيم در مراحل اول مسابقات حذف مي‌شوند،‌ اما الان آنها تا مراحل بعد بالا مي‌آيند و اين كار ما را دشوار مي‌كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار