کد خبر: 896213
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مراسم تجليل خانواده شهدا از كارگردان «به وقت شام»
مراسم تجليل خانواده شهدا از ابراهيم حاتمي‌كيا با عنوان «حنجره سرخ» به پاس ساخت فيلم سينمايي «به وقت شام» با حضور جمعي از خانواده‌هاي شهدا و شهداي مدافع حرم در پرديس سينمايي ملت برگزار شد.
ايزد مهرآفرين

مراسم تجليل خانواده شهدا از ابراهيم حاتمي‌كيا با عنوان «حنجره سرخ» به پاس ساخت فيلم سينمايي «به وقت شام» با حضور جمعي از خانواده‌هاي شهدا و شهداي مدافع حرم در پرديس سينمايي ملت برگزار شد. 
در اين مراسم ابراهيم حاتمي‌كيا گفت: وقتي جلوي شما خانواده‌هاي شهدا هستم زبانم بند مي‌آيد، در مشهد هم اين اتفاق افتاد و نتوانستم خودم را كنترل كنم. اين فيلم (به وقت شام) به اعتقاد شخصي‌ام ذره‌اي است از آنچه در منطقه شام گذشته. به عقيده خودم فيلم عجيب و غريبي نيست و من همچنان مشق مي‌كنم. 
  
جنگ ما در مقابل جنگ شام رنگ مي‌بازد

وي در ادامه گفت: اصرار دارم بخش‌هايي از صحنه‌هاي فيلم براي كودكان زير 13 سال خوب نيست. تصور نمي‌كردم بخواهم چنين تصاويري را به نمايش بگذارم. جنگ ايران و عراق را مي‌شناسم و به جزئيات آن واقفم اما جنگ سوريه و شام حرف‌هاي گفتني بسياری دارد و جنگ ما در مقابل جنگ سوريه رنگ مي‌بازد، جنگي بسيار پيچيده، سخت و غريب است.
حاتمي‌كيا با عنوان اينكه گاهي كار دوستان مستندساز را مي‌بيند و با خود مي‌گويد نمي‌شود از اين لحظات گذشت، گفت: در رسانه‌ها مي‌بينم سر و صداها درباره حرف‌هاي من شدت گرفته است در حالي كه من كلاً سه دقيقه حرف زدم و طوفاني به پا شد. 
يكي مي‌خواهد من را به چپ و راست وصل كند، يكي مي‌خواهد افشاگري كند، نمي‌دانم نان چه كسي را از سفره‌اش بر داشته‌ام كه غضب مي‌كنند. 
معتقدم جشنواره فيلم فجر، جشنواره انقلاب است و بايد به اين مسئله بپردازد؛ اينكه التزام نسبت به آرمان‌هاي انقلاب در اين جشنواره وجود داشته باشد، مانند شركت در انتخابات كه التزام به نظام و ولايت فقيه در آن سؤال مي‌شود. 
  
متعهد و سرسپرده شهدا هستيم

كارگردان «به وقت شام» با اشاره به اينكه در فيلم به فاطميون و... پرداخته نمي‌شود اما حرف هايشان گفته مي‌شود، توضيح داد: در خدمت خانواده‌هاي شهدا هستم و بايد بگويم انرژي‌ام را از شما مي‌گيرم، خجالت مي‌كشم قدرت ندارم سالي يك فيلم بسازم و به شما نزديك‌تر شوم. (به وقت شام) از مدافعان لشكر حيدريون، فاطميون و زينبيون صحبتي به ميان نمي‌آيد اما حرف‌هاي گفتني بسيار است.
بحث پيچيده منطقه كار را دشوار مي‌كند، من بي‌دليل سراغ اين سوژه نرفتم، بسيار فكر كرده‌ام كه چه بايد بكنم تا گزك به دست غريبه ندهم، اين غربت ماست كه بعضي وقت‌ها نمي‌توانيم آنچه اتفاق مي‌افتد را بيان كنيم. 
وي ادامه داد: براي شخص خودم نمي‌گويم، صحبت‌هايم براي بچه‌هايي است كه پشت‌سرم حركت مي‌كنند و ما را مي‌بينند وحشت مي‌كنند، مي‌ترسند از اينكه التزام به انقلاب را اعلام كنند.
ما متعهد و سرسپرده شهدا هستيم والله 20 ثانيه قبل از صحبت‌هايم هيچ تصوري از آن نداشتم اما روي سن احساس كردم بايد بگويم. 
وي در ادامه گفت: با دعاي خير شما عزيزان نفس مي‌كشم، اميدوارم لحظه‌اي از اين مسير پا پس نكشم، خسته مي‌شوم عالم مجازي، عالم وهم است، جدي و واقعي نيست. موسي نبي هم شك مي‌كند و از خداوند مي‌خواهد به او نشان دهد. ما كه در پيشگاه ايشان عددي نيستيم. بعضي وقت‌ها مي‌ترسم، آتشي كه پيش مي‌آيد دامن افرادي را بگيرد اما وقتي برخورد خانواده شهدا و مؤمنان به اين مسير را مي‌بينم، دلم قرص مي‌شود كه همچنان بايد فيلم ساخت و كار كرد. 
ابراهيم حاتمي‌كيا در خاتمه تأكيد كرد: من با همكاران خودم در حوزه سينما بحث و حرفي ندارم، اصرار دارم كه فارغ از نگاه صنفي بايد به مسائل منطقه توجه كرد. سينما وسيله و گذراست؛ يك شهرت مي‌آيد، كف و دست و هورا، بعد فراموش مي‌شوم، خدا كند دست‌مان آن طرف پر باشد و سرمان را بالا نگه داريم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار