کد خبر: 896212
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
گفت‌وگوي «جوان» با تهيه كننده و كارگردان انيميشني درباره شهادت حضرت فاطمه(س)
تهيه كننده انيميشن كوتاه بانوي بهشتي كه به مناسبت شهادت صديقه كبري(س) توليد و در حال پخش است، مي‌گويد: بانوي بهشتي، تجربه اندوزي در حيطه‌اي دشوار است.
جواد محرمي

تهيه كننده انيميشن كوتاه بانوي بهشتي كه به مناسبت شهادت صديقه كبري(س) توليد و در حال پخش است، مي‌گويد: بانوي بهشتي، تجربه اندوزي در حيطه‌اي دشوار است.
انيميشن بانوي بهشتي به مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س) از روز دوشنبه از شبكه اميد سيما در حال پخش بوده و در ايام فاطميه از سوي قرارگاه فضاي مجازي سازمان بسيج در شبكه‌هاي اجتماعي نيز منتشر مي‌شود. 
اسدالله ديانتي مديرعامل استوديو رضوان و تهيه كننده اين اثر در گفت و گو با «جوان» با بيان اينكه اين مركز بر اساس مأموريت‌هاي كاري تا به حال نزديك به 40 اثر درباره شهادت حضرت فاطمه(س) توليد كرده است، مي‌گويد: ما يك گروه حرفه‌اي جلوه‌هاي ويژه داريم و به دليل حساسيت هايي كه درباره موضوع شهادت حضرت فاطمه(س) وجود دارد روي محتواي اين اثر خيلي فكر كرديم تا خدايي نكرده در وحدت ميان مذاهب اسلام خدشه‌اي ايجاد نشود، براي همين با قصه خيلي كلنجار رفتيم و علت نمادين بودن آن هم همين مسئله است. ما در واقع در حال تجربه و آزمون در حيطه‌اي دشوار هستيم. وي گفت: ما براي اقشار ديگر از جمله رده سني خردسال هم آثاري در دست ساخت داريم، همزمان در روزي كه اين انيميشن را پخش كرديم آن را در خيابان براي مردم به نمايش گذاشتيم و بازخوردهاي مردم را ضبط كرديم كه خود اين ماجرا تبديل به اثر ديگري شده كه جذابيت‌هاي خاص خود را دارد چون بازخوردهاي جالبي دريافت كرديم. 
رسول گوركاني كارگردان اين انيميشن نيز در گفت و گو با «جوان» عنوان كرد: جلوه‌هاي ويژه بصري انيميشن بانوي بهشتي به سبك سه‌بعدی ساخته شده و تلاش كرديم كاري مفهومي خلق كنيم كه نمادين يا سمبليك از كار دربيايد و بتواند انتقال دهنده مفاهيمي درباره شهادت صديقه كبري(س) باشد. 
به گفته وي در اين انيميشن از روايت‌هاي تاريخي مبتني بر واقعيت استفاده و سعي شده فضاي تيره و تاري را كه به تبع شهادت بانوي دو عالم بر محيط پيراموني حادث مي‌شود با استفاده از نماد كلاغ ترسيم كنيم. كلاغ‌ها در اين اثر نماد شر هستند. وي مي‌افزايد: به نظرم در فضاسازي شهر مدينه و نخل‌هاي اين شهر تا حدود زيادي با آنچه از موقعيت جغرافيايي و شكلي اين شهر در آن زمان در ذهن وجود دارد توانستيم تطابق ذهني مناسبي ايجاد كنيم. نماد گل ياس هم در اين انيميشن به كار رفته است، ضمن اينكه بخش اختتاميه اين اثر نيز به فضايي از بهشت ختم مي‌شود. 
انيميشن سه بعدي «بانوي بهشتي» در مركز توليد و نشر ديجيتال انقلاب اسلامي (متنا) توليد شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار