کد خبر: 896205
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
از بازداشت سارق هنگام سرقت تا کشف محموله قاچاق در ترمينال
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، از دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در شرق تهران خبر داد و گفت: این متهم در حال باز کردن رینگ و لاستیک یک خودروی مسروقه بود که شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "رضا بستو"، گفت: عصر روز گذشته ماموران گشت انتظامی کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس در حال گشتزنی در بزرگراه زين الدين به شرق بودند که در ورودي خيابان دماوند، متوجه می شوند که فردی در حال باز کردن رینگ و لاستیک یک خودروی سفید و انتقال آن به یک خودروی مشکی رنگ می باشد.

وی افزود: این اقدام توجه ماموران جلب کرده و با توجه به موقعیت محل و ظن سارق بودن این فرد، ماموران را مجبور به تغییر مسیر داده و برای بررسی به سمت این فرد حرکت کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: فرد مذکور به محض مشاهده خودروی پلیس سوار بر خودروی مشکی رنگ شده و سعی کرد از محل فرار کند که سرعت عمل پلیس به او اجازه نداد و در نهایت دقایق بعد متوقف و دستگیر شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، اظهار داشت: متهم به همراه هر دو خودرو به کلانتری منتقل شد و در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که با همدستی یکی از دوستانش که پیش از رسیدن پلیس از محل دور شده است، این خودروی سفید رنگ را سرقت کرده و پس از انتقال به این محل، قطعات و لوازم آن را به سرقت می برند.

سرهنگ بستو، تصریح کرد: در بازرسي از خودروی متهم، اموال مسروقه ای از قبیل، 2 دستگاه ضبط خودرو، 2 باند خربزه اي، سه دستگاه گوشي تلفن همراه، سه حلقه رينگ و لاستيک، کشف و متهم پس از تکمیل پرونده برای تحقیقات بیشتر به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان، خاطرنشان کرد: مالک خودروی مسروقه شناسایی و برای سیر مراحل اداری به کلانتری دعوت و تحقیقات برای دستگیری همدست این متهم از سوی ماموران کلانتری آغاز شد.

***

دستگیری سارق زورگیر در لحظه ارتکاب جرم

رئیس کلانتری 114 غیاثی، با اشاره به دستگیری یک سارق زورگیر در حین ارتکاب جرم، گفت: این متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت در محدوده های شرق تهران اعتراف کرد.

سرهنگ "مهدی اسدی"، گفت: ماموران گشت انتظامی این کلانتری شب گذشته در حال گشتزنی در خیابان عارف بودند که متوجه درگیری میان دو مرد شده و برای بررسی موضوع به سمت آنها تغییر مسیر دادند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که یکی از طرفین با سلاح سرد در حال زورگیری از یک شهروند است که بلافاصله در همان محل این متهم دستگیر و به همراه موتورسيكلت و شاکی به کلانتری منتقل شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی در کلانتری اعلام داشت که در حال تردد در خیابان مذکور بوده است که از سوی این موتورسوار زورگیر مورد حمله قرار گرفته و متهم ضمن تهدید وی با سلاح سرد تلفن همراه و کیف پولش را به سرقت برده است اما پیش از فرار ماموران پلیس رسیده و دستگیرش کرده اند.

رئیس کلانتری 114 غیاثی، اظهار داشت: متهم نیز تحت بازجویی های انجام شده به جرم خود مبنی بر سرقت و زورگیری همراه با تهدید سلاح سرد از شاکی اعتراف و در بازرسی بدنی از وی یک قبضه سلاح سرد، دو دستگاه گوشی تلفن همراه کشف شد.

سرهنگ اسدی، تصریح کرد: در بررسی سوابق این متهم ده ها فقره زورگیری و سرقت موتورسیکلت نیز وجود دارد و همچنین متهم در اعترافات خود به سرقت و زورگیری همراه با ضرب و جرح در محدوده های نبرد، شهدا، سلمانیه و غیاثی اشاره کرد.

گفتنی است، متهم پس از تکمیل پرونده برای انجام تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

***

انهدام باند 2 نفره سرقت با 6 فقره زورگیری تلفن همراه

رئیس کلانتری 113 بازار، با اشاره به دستگیری دو سارق زورگیر در محدوده بازار تهران، گفت: این متهمان هنگام سرقت از یک شهروند دستگیر و در بازجویی ها به 6 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ "امیر هوشنگ امیری" ضمن تشریح این خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت تلفن همراه در محدوده خيابان "مصطفي خميني" و شکایت شهروندان، تیمی از ماموران این یگان مسئول رسیدگی به موضوع شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: تحقيقات اوليه از مالباختگان مشخص کرد که سرقت ها از سوی دو موتوسوار با یکدستگاه موتورسيكلت صورت می گیرد که با توجه به به دست آمدن مشخصات چهره و ظاهر متهمان و وسیله نقلیه شان، دستور دستگیری متهمان در صدر لیست فعالیت انتظامی ماموران این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: اقدامات و تعقیب و مراقبت های ماموران در محدوده های وقوع سرقت آغاز شد تا این که در نهایت این اقدام نتیجه داد و زماني كه سارقين در حال پرسه زني با موتورسیکلت پلاك مخدوش، در محدوده مذکور بوده و قصد سرقت سرقت تلفن همراه یک شهروند را داشتند، مشاهده و دستگیر شدند.

رئیس کلانتری 113 بازار، بیان داشت: متهمان به کلانتری منتقل و تحت بازجویی های انجام شده به جرایم خود مبنی بر سرقت با سلاح سرد اعتراف کرده و همچنین به 6 فقره سرقت نیز اقرار کردند و در بازرسی از آنها 2 قبضه سلاح سرد و تعدادی تلفن همراه مسروقه کشف شد.

سرهنگ امیری، تصریح کرد: با حضور سه تن از شاکیان در کلانتری و شناسایی چهره متهمان، پرونده تکمیل و برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

***

دوربین مداربسته، چهره سارق خودرو را لو داد

- رئیس کلانتری 144 جواديه تهرانپارس، ضمن اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو، اظهار داشت: این متهم پس از سرقت خودرو قطعات آن را باز کرده و به مالخران می فروخت.

سرهنگ "محمد قربان منصوری"، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: نیمه شب گذشته طي اعلام خبری از سوی مرکز پيام این کلانتری به ماموران گشت انتظامی مبني بر سرقت خودرو در خيابان 135 ، ماموران به محل اعزام شدند که فردي به آنها مراجعه و اظهار داشت خودروي سواری اش، را کنار منزل پارک کرده بوده که متوجه سرقت آن شده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در بررسي ماموران مشخص شد که ساختمان های اطراف محل سرقت به دوربین مداربسته مجهز است که بر این اساس با هماهنگی از سوی مقام قضایی فیلم های ضبط شده دوربین ها مورد بازبینی قرار گرفت که طی آن چهره سارق به دست آمده و در بررسی های بعدب مشخص شد که این سارق سابقه دار است.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی پاتوق این متهم در خيابان "درختي" شناسایی شد و طي يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير و برای بررسي به کلانتري منتقل شد.

رئیس کلانتری 144 بیان داشت: متهم در بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف و اذعان داشت که پس از سرقت خودرو، قطعاتش را ربوده و خودرو را در خيابان 196 رها کرده است که با حضور ماموران در محل مذکور خودرو، کشف و به مالکش بازپس داده شد و متهم نیز با شکایت مالباخته به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

سرهنگ منصوری، تصریح کرد: در ادامه با راهنمایی های متهم، یک مالخر اموال مسروقه نیز که همدست وی بود، شناسایی و دستگیر شد و در بازرسي از خودرو و مخفیگاه وی، اموال مسروقه، از جمله يک دستگاه ضبط خودرو، 2 پنل ضبط، يک دستگاه آمپيلي، پنج دسته کليد خودروهاي مختلف، چهار دستگاه گوشي تلفن همراه، تعدادي لباس و تعداد زيادي آچار کشف شد.

***

کشف محموله قاچاق در پایانه مسافربری جنوب

رئیس کلانتری 208 پایانه مسافربری جنوب، با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی کالا در این محدوده، گفت: از اتوبوس این متهم چندین کالای قاچاق از جمله یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

سرگرد "ايوب صالحي" در تشريح اين خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجراي طرح گشتزني هدفمند در محدوده پایانه مسافربری جنوب، عصر روز گذشته ماموران این کلانتری موفق به کشف محموله قاچاق در يکدستگاه اتوبوس شدند.

اين مقام انتظامي افزود: با کشف این محموله، خودروی اتوبوس برای بررسي بيشتر به کلانتری 208 منتقل شده و در بازرسی از داخل اتوبوس یک دستگاه موتورسيکلت فاقد پلاک و مدارک، 170 ثوب پوشاک قاچاق خارجي، چهار حلقه لاستيک خارجي، داخل جعبه هاي اتوبوس جاسازي شده بود کشف شد.

سرگرد صالحی تصریح کرد: متهم پرونده در کلانتری مورد بازجویی قرار گرفت که ضمن اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قضایی بیشتر به دادسراي ناحيه 16 بعثت منتقل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار