کد خبر: 896175
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
رادیو فلسطین معاونت برونمرزی، نقش مهم و برجسته ای در انعکاس بازتاب های رویدادهای فلسطین اشغالی و روشنگری تجاوزات رژیم اسرائیل و انگیزه ای برای استقامت مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه ایفاء می کند.
صدای فلسطین که رسالت رسانه ای خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آغاز کرد از قضیه محوری امت اسلام در مقابله با اتحاد نیروهای هژمونیک وابسته به رژیم صهیونیستی و برخی از رژیم های عربی همسو با واشنگتن پاسداری می کند.
در واقع پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بستر نوینی را در عرصه معادله تنش با دشمن صهیونیستی فراهم کرد و جمهوری اسلامی به عنوان پشتوانه ای قدرتمند در حمایت از گروههای اسلامی در عرصه فلسطین، روند تاریخی تنش با رژیم اشغالگر قدس را متحول و بازنگری کرد.
آقای صلاح الدین القری مدیر صدای فلسطین درباره فعالیت این رادیو می گوید : رادیو صوت فلسطین در سال 1359 آغاز بکار کرد تا رسانه ای موازی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دفاع از نیروهای اسلامی و ملی در عرصه فلسطین برای رویارویی با اشغالگران و عرصه های مقابله با قدرت های استکباری و استعماری شکل گیرد.
صلاح الدین القری، فعالیت رسانه ای در صوت فلسطین را حاصل پیگیری دقیق رویدادهای فلسطین می داند که از طریق پخش زنده رویدادهای فلسطین و شماری برنامه های تولیدی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و دینی از داخل سرزمین های اشغالی و مصاحبه های خبرنگاران با کارشناسان و متخصصان انجام می شود.
مدیر صوت فلسطین شبکه عربی آفریقایی خاطرنشان کرد: انتفاضه های فلسطینی در سال 2000 به خوبی توسط رادیو صوت فلسطین پوشش داده شد تا جایی که بسیاری از شخصیت های فلسطینی در آن برهه از زمان از جمله شیخ الشهید، احمد یاسین، شهید عبدالعزیز رنتیسی یکی از رهبران و بنیان گزاران جنبش حماس، شهید زیاد ابوعین یکی از رهبران جنبش فتح به اضافه بسیاری از شخصیت های فلسطینی از همه جریان ها و گروههای سیاسی میهمان این رادیو شدند.
 ترور "یاسر التعامره" خبرنگار رادیو"صوت فلسطین" در کرانه باختری را می توان نمونه هایی از نقش سازنده این رادیو در برملا کردن جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین دانست.
صلاح الدین القری ادامه داد: این رادیو تمام جنگ های رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه نوار غزه را بطور زنده از داخل این منطقه پوشش داده و خبرنگاران آن با دعوت از مسئولان نظامی و سیاسی وابسته به گروههای مقاومت فلسطین نقش مهمی را در انعکاس و پوشش اخبار این تجاوز ایفا، می کنند.
همچنین "صوت فلسطین" نقش برجسته ای را در انعکاس بازتاب های این جنگ ها در کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشورها و انتقال مواضع آنها برعهده داشته است که این مهم، انگیزه ای برای استقامت مردم در نوار غزه بود.
به گفته مدیر صوت فلسطین، این رادیو همواره در خصوص اقدام برخی مقامات رسمی عرب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و زدن انگ تروریست به مقاومت در چارچوب آماده سازی برای تحمیل هیمنه آمریکا در میدان جنگ ها و درگیری های جانبی که بسیاری از کشورهای منطقه با آن درگیر هستند، هشدار داده است.
مدیر صوت فلسطین شبکه عربی آفریقایی خاطرنشان کرد : پوشش انتفاضه های قدس و صحن های الاقصی از افتخارات عوامل رسانه ای در رادیو "صوت فلسطین" محسوب می شود و امروز در پرتو بازتاب های اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا "در اعلام قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی" در عرصه فلسطین و آغاز انتفاضه (آزادی قدس)، رادیو "صوت فلسطین" از تهران به پخش زنده و ویژه خود ادامه می دهد تا همچنان در انجام رسالت خود پرچمدار باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار