کد خبر: 896120
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
روزنامه شرق در يادداشتي عجيب با عنوان «پيامدهاي فضاي رازآلود» به قلم يكي از استادان دانشگاه تهران آورده است...
روزنامه شرق در يادداشتي عجيب با عنوان «پيامدهاي فضاي رازآلود» به قلم يكي از استادان دانشگاه تهران آورده است: «تا آنجا كه من به خاطر دارم، در تاريخ ۴۰ ساله جمهوري اسلامي تاكنون سابقه نداشته است كه فردي در كسوت استاد دانشگاه جاسوس بوده باشد. اين اتهام، بنيان‌هاي اخلاقي را براي شماري از افراد به لرزه درمي‌آورد و مي‌تواند قبح بزرگ عمل جاسوسي را براي عده‌اي عادي جلوه دهد. هشدار! كه با ذهن و دل جوانان و نوجواناني كه براي نخستين‌بار حكايتي از جاسوسي مي‌شنوند و مي‌بينند، بازي نشود... همواره از كودكي آنچه از جاسوس در نظر نسل ما وجود داشته، اين بوده كه جاسوس فردي زبون، حاشيه‌اي، بي‌خاصيت، بي‌شخصيت، وطن‌فروش و بزدل بوده كه براي مشتي پول جاسوسي كرده و نه يك استاد دانشگاه كه داراي آثار و تأليفات جدي بوده است. هشدار! كه به عواقب كار خود بينديشيم». 
آنچه از اين يادداشت فهميده مي‌شود اين است كه نگوييم كاووس سيد امامي چه شغلي داشته و چه كاره بوده است؛ چون ممكن است اذهان نسبت به افرادي هم شغل با او منفي شود! جالب است كه يادداشت نويس شرق علاقه‌اي ندارد حتي جمله‌اي در مذمت خيانت و جاسوسي سيدامامي بگويد، اما منتشركنندگان خبر را سرزنش مي‌كند. جاسوس همان طور كه در يادداشت شرق آمده، زبون، بي شخصيت، وطن فروش و ... است؛ اما منافاتي ندارد كه در پوشش يك استاد دانشگاه به وطن فروشي مشغول باشد. بنابراين مولف كتاب يا استاد دانشگاه بودن منافاتي با جاسوس بودن يا آنچنان كه حسام الدين آشنا پيش از اين گفته بود كه جامعه شناس خودكشي نمي‌كند، منافاتي با خودكشي كردن هم ندارند. به هر روي جاسوس‌ها يك شغلي دارند ديگر؛ روي پيشاني‌شان كه ننوشته جاسوس هستند!
روزنامه بهار هم عبارت جالب توجهي در يكي از مطالب خود دارد: «با عمومي شـدن پرونده مرحوم سيد امامي، مشخص شد كه فعالان محيط زيست، هم مي‌توانند جاسوس باشند. » گويي پيش از اين براي همه مسجل بوده يا قانوني وجود داشته كه فعالان محيط زيست در برابر جاسوس بودن و خيانت به كشور مصونيت دارند و معصوم هستند!

چه خبر از مؤسسه امام؟!
احمد منتظري فرزند آيت‌الله منتظري در مصاحبه با راديو فردا گفته «احمد خميني با اطلاعاتي كه به آيت‌الله خميني مي‌داد به دنبال حذف آيت‌الله منتظري بود تا بتواند در آينده رهبر شود. اما فوت نابهنگام آيت‌الله خميني باعث شد تا برنامه‌ريزي او نيز به هم خورد. » براي رد اين ادعاها گزاره زياد است و شايد مواضع مرحوم حاج احمد آقا پس از رحلت امام (ره) در مورد آيت‌الله خامنه‌اي و رهبري ايشان و لزوم تبعيت از ايشان كفايت كند؛ مردم هم با روحيات احمد خميني بيگانه نيستند، اما سوالي كه ذهن را مشغول مي‌كند، اين است كه مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام در قبال چنين تهمت‌ها و تصويرسازي‌هاي نادرست در مورد يكي از نزديكان امام چه اقدامي انجام مي‌دهد؟ كساني كه خود را بيت امام و مدافع ايشان و متولي رسمي امور ايشان مي‌دانند، چرا سكوت كرده‌اند؟ کاش سایت جماران به جای نشر مواضع و مقالات تجدید‌نظر‌طلبان به این شبهات پاسخ می‌داد. 

دولت بايد گذشته را يادآوري كند!
از انتقادات هميشه به دولت روحاني كه بعضاً صداي حاميان دولت را هم درآورد، اشاره پرتعداد و هميشگي دولت روحاني به دولت قبل از خود براي توجيه كم كاري‌ها و مشكلات است. با اين همه، روزنامه اعتماد باز هم به دولت توصيه كرده كه از گذشته‌ها بگويد: «بايد توجه كنيم كه اين دولت در چه وضعيتي كشور را تحويل گرفت. اكنون پنج سال از آن موقع مي‌گذرد و دولت هنوز مي‌تواند گذشته را يادآوري كند و بگويد صادرات نفت كمتر از ۸۰۰ هزار بشكه بود، پول كمي در دسترس بود، تجارت كم شد و در طول هشت سال گذشته حدوداً سالي چند هزار شغل نيز ايجاد شد. سياستگذاران مي‌توانند به اين اشاره كنند كه شرايط كشور در گذشته اصلاً مناسب نبود و همين كه وضعيت گذشته تغيير كرد، به هر حال جزو كارنامه من است». 
با عمل به همين توصيه هاست كه روز به روز بر تعداد ناراضيان از عملكرد دولت و عدم پاسخگويي دولت به انتقادات افزوده مي‌شود. 
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
روزنامه شرق " شما با متن های خلاف واقعه " فضای راز الود ایجاد
می کنید " برعکس انچه که به قلم استاد دانشگاه یادداشت گذاشتید " تمامی بدبختی این کشور از زمان قاجار وعاشقان فرنگ
رفته " وتحصیلکرده های انجا " که بخاطر ثروت ومقام " خودرا به
ایادی انگلیس فروختند " مملکت را بیچاره کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار