کد خبر: 896108
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:
دولت هزينه‌هاي حقوق و دستمزد را كنترل و ساختار اداري‌اش را اصلاح كند
هادی غلامحسینی

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه دولت يازدهم و دوازدهم از واگذاري 300شركت خودداري كرد، گفت: جمعيت كارمندي از يك‌ميليون و 100 هزار نفر در اول انقلاب به بيش از 3ميليون نفر رسيده كه همه آنها از پول نفت حقوق مي‌گيرند. 
آقامحمدي گفت: بيش از 1/5 ميليون نفر از شاغلان كشور شغل دوم دارند و با بهره‌برداري از سامانه كدشغلي همين تعداد از نيروهاي آماده به كار شاغل مي‌شوند. 
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بودجه شركت‌هاي دولتي دو برابر بودجه دولت است، افزود: در دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم 300شركت را كه دولت بايد واگذار مي‌كرد، جزو شركت‌هايي شده است كه بايد دولتي اداره شوند. 
وي با بیان اینکه سرمایه‌ کل کشور 3میلیون میلیارد تومان است، تصريح كرد: اجراي اصول اقتصاد مقاومتي بدون اصلاحات اقتصادي و بسيج عمومي براي مردم امكان‌پذير نيست. 
   
سهم بسيار قابل ملاحظه دولت در مديريت كشور

پيش از اين جمشيد انصاري، معاون رئيس‌جمهور گفته بود كه 3ميليون و 500هزار نفر در بخش عمومي اعم از دولتي، نيروهاي مسلح و نهادهاي عمومي غيردولتي فعاليت دارند كه دولت به‌طور مشخص 2ميليون و 400 هزار كارمند مستقيم دولتي دارد و افراد تأثير بسزا و بيشتري در تصميمات اداره كشور دارند. 
انصاري يادآور شد: ارائه مجوزها و اجرا، نظارت، ايجاد تغييرات، وضع قوانين و تصميم‌سازي و كارهايي كه در بنگاه‌هاي بزرگ انجام مي‌شود، متأثر از كارمندان دولت است. 
 
247 هزار مدير براي كنترل 4/2 ميليون كارمند!

رئيس سازمان اداري و استخدامي گفته بود، 97هزار مدير تا سطح رئيس اداره در كشور داريم، اگر واحدهاي عملياتي مانند را هم به آنها اضافه كنيم، 247 هزار مدير اجرايي از سطح عالي تا عملياتي داريم. بنابراين هرگونه اصلاح ساختاري را كه بخواهيم اجرا كنيم و منجر به حذف بخشي از اين مديران و پست‌‌هاي اضافي مديريتي ‌شود، اين مديران دولتي مقاومت مي‌كنند. 
به گفته وي، سال 95 بالغ بر 238هزار ميليارد تومان بودجه محقق‌شده كه 208هزار ميليارد تومانش را بودجه جاري كه عمومش حقوق و دستمزد است، بلعيد. اگر اين روند ادامه پيدا كند، ديگر چيزي براي بودجه عمراني باقي نخواهد ماند. 
   
تفاوت حقوق كارگران با كارمندان دولت

در حالي كه حقوق و دستمزد بسياري از كارگران و مستمري‌بگيران و بازنشستگان در ماه زير يك‌ميليون تومان است، حق‌السعي 2ميليون و 300هزار كارمند دولت هسته مركزي و اصلي هزينه‌هاي جاري 18 هزار و 500 ميليارد توماني كشور را تشكيل مي‌دهد كه هم نشان از فاصله دستمزد كارمندان دولت با كارگران دارد و هم اينكه اهرم اصلي بسياري از مشكلات اقتصاد ايران است. 
  
همه به جاي كارآفريني دنبال استخدام هستند 

محمدجواد آذري جهرمي وزير ارتباطات اظهار داشت: همه به دنبال استخدام هستند، زيرا فرهنگ كارآفريني در كشور جا نيفتاده است. در وزارت ارتباطات 50درصد پرسنل بازنشسته مي‌شوند و اين فرصت را بايد غنيمت بشماريم. وي گفت: به دنبال استخدام در بدنه دولت نباشيد و بنا بر هر تبصره و ماده شغل اضافه نكنيد، هم‌اكنون يك بدنه بزرگ دولتي داريم و هر چه درمي‌آوريم، بايد خرج بدنه دولت كنيم. 
جهرمي با بيان اينكه با ادامه روند اتهام‌زني‌ها، عدم‌آگاهي و چوب لاي چرخ جوان‌ها گذاشتن در فرايند شكل‌گيري اقتصاد ديجيتال و تحول ديجيتالي، اقتصادمان را به شركت‌هاي بين‌المللي در چند سال آينده واگذار خواهيم كرد. 
   
پاسكاري مردم در گرفتن مجوز كسب‌و‌كار

وزير ارتباطات همچنين در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه مردم در گرفتن مجوز كسب‌و‌كار پاس داده مي‌شوند، گفت: موردي وجود داشته كه يك نهاد پنج كارت هوشمند صادر كرده است. اگر بخواهيم يك مجوز را حذف كنيم صداي آن سازمان همه كشور را پر مي‌كند. 
جهرمي گفت: اقتصاد ايران غريب‌پرور است و سرمايه‌گذار خارجي را تشويق مي‌كند و هزار مانع مقابل راه سرمايه‌گذار داخلي مي‌گذارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار