کد خبر: 896092
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
امريكايي‌ها قرار است فيلمي درباره ماجراي حمله سايبري به تأسيسات هسته‌اي ايران بسازند و رسوايي «ايران كنترا» نيز از آن دسته موضوعاتي است كه سوژه هاليوود شده است.
فرزين ماندگار

«ايران كنترا» دومين رسوايي بزرگ سياسي تاريخ امريكا پس از «واتر گيت» است. اين اتفاق اما در سال‌هاي اخير به يكي از سوژه‌هاي رسانه‌هاي امريكايي تبديل شده تا ظرفيت نمايشي آن را با خوانش خودشان اشباع كنند. تابستان گذشته فيلم «ساخت امريكا» با اين موضوع و بازي تام كروز روي پرده سينماها رفت و شنيده شد يورگوس لانتيموس كارگردان سرشناس يوناني هم قصد دارد بر مبناي اين اتفاق سريالي را براي شبكه آمازون توليد كند كه كالين فارل ایفاگر نقش اصلي آن خواهد بود. اما اين همه برنامه هاليوود براي «ايران- كنترا» نيست. به زودي قرار است سريال جديدي با محوريت همين موضوع هم ساخته شود. اين سريال اقتباسي از كتاب زندگينامه خودنوشت ريك راس با نام 
«Freeway Rick Ross» است. اين كتاب داستان ناگفته‌اي از ساخت امپراطوري كرك و كوكائين ريك راس در كاليفرنيا را روايت مي‌كند. راس در آن مقطع نفر اول ليست تحت تعقيبان در امريكا بود و تبديل به يكي از چهره‌هاي تأثيرگذار در رسوايي «ايران كنترا» شد. از سويي ديگر شبكه تلويزيوني مشهور HBO كه سابقه توليد سريال‌هاي مطرحي چون «بازي تاج و تخت» و «وست ورلد» را در كارنامه‌اش دارد، مي‌خواهد با همكاري كارناوال فيلمز بريتانيا، توليد‌كننده سريال تحسين شده «داونتون ابي» و شاخه تلويزيوني كمپاني وارنر يك سريال جاسوسي- سايبري بسازد. براي اين كار آنها سراغ الكس گيبني، مستندساز برنده اسكار رفته‌اند تا بر اساس ساخته سال 2016 او «Zero Days» سريالي با موضوع استاكس نت بسازند. استيون شيف نویسنده سريال جاسوسي مشهور «امريكايي ها» قرار است نوشتن اين سريال جديد را كه فعلاً «استاكس نت» نام دارد بر عهده داشته باشد. ويروس استاكس نت ويروسي است كه توسط امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها توليد شد تا تجهيزات هسته‌اي ايران را از كار بيندازد. در نتيجه وقايع كشور ما به طور قطع حضور پررنگي در اين مجموعه تلويزيوني خواهد داشت و احتمالاً با موج ديگري از آثار ضد ايراني هاليوود رو به رو خواهيم بود؛ آثاري كه براي مقابله با آنها سال‌هاست هيچ اقدامي در داخل كشور نشده است. هنوز مشخص نيست سريال «استاكس نت» چه زماني پخش مي‌شود اما مشخصاً در دوره‌اي كه سينما و تلويزيون ايران سراغ حوادث اجتماعي- سياسي اين دوران نمي‌روند، امريكايي‌ها با يك سريال جديد روايت خودشان رابه جهانيان ارائه مي‌دهند؛ روايتي كه سابقه هاليوود نشان داده قطعاً با واقعيت بسيار متفاوت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار