کد خبر: 896081
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کناره‌گيري خادم از هيئت رئيسه اتحاديه جهاني کشتي در اعتراض به محروميت کريمي
واکنش‌ها به رأي اتحاديه جهاني کشتي درباره محروميت شش ماهه عليرضا کريمي، کشتي‌گير کشورمان و...
سعید احمدیان

واکنش‌ها به رأي اتحاديه جهاني کشتي درباره محروميت شش ماهه عليرضا کريمي، کشتي‌گير کشورمان و دو ساله مربي‌اش به دليل شکست مقابل حريف روس براي عدم مبارزه با ورزشکار رژيم اشغالگر قدس ادامه دارد. 
   
اعتراض خادم با اعلام کناره‌گيري

در مهم‌ترين واکنش رسول خادم ديروز در اعتراض به رأي سياسي کميته بين‌المللي المپيک و بي‌تفاوتي مسئولان ورزش کشورمان از حضور در هيئت رئيسه اتحاديه جهاني کشتي انصراف داد. در بخشي از نامه انصراف رئيس فدراسيون کشتي آمده است: «اينکه با زجر و زحمات فراوان در طي چند سال در مناسبات بين‌المللي، قطره‌قطره ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي مديريتي براي کشتي ايران ايجاد شود و بعد به يک‌باره مجبور شوي همه را هزينه کني، کار ساده‌اي نيست. به لطف خدا تعليق انجام نشد و محروميت‌ها کاهش يافت، ولي بايد باور کنيم در صورت تعليق، هزينه‌هاي اجتماعي آن در داخل کشور فراتر از آن است که به نظر مسئولان محترم مي‌رسد. علاج واقعه را قبل از وقوع بايد کرد. به هر حال و به دلايل مختلف ديگري چون سياست‌زدگي حاکم بر مراجع بين‌المللي ورزش، تنش‌هاي همیشگی ناشي از تفاوت افکار و ديدگاه‌هاي اينجانب با آنچه در اين مراجع بين‌المللي به نام ورزش دنبال مي‌شود، بهتر است فرد واجد شرايط ديگري ادامه راه را دنبال کند.»
  
مربي عليرضا کريمي: محروميتم ناراحتي ندارد

حميدرضا جمشيدي، مربي عليرضا کريمي که با حکم محروميت دو ساله مواجه شده، در اين باره به خبرگزاري ميزان گفته است: «فکر نمي‌کردم دو سال محروم شوم، اما همين که کشتي ايران محروم نشد و کريمي هم تنها شش ماه محروم شد، خوشحال هستم. محروميت من ناراحتي ندارد. در اين دو سال هم به مربيگري ادامه خواهم داد. زماني که به کريمي گفتم بباز؛ سخت‌ترين لحظه زندگي من بود، اما با اقدامات مردم و به خصوص رهبر معظم انقلاب جبران شد. ما رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيم و لزومي ندارد مقابل کشتي‌گيران اين رژيم مسابقه دهيم.»
جمشيدي همچنين در گفت‌وگويي ديگر در پاسخ به اين سؤال که چرا از ميان اعضاي کادر فني تيم اميد تنها او با محروميت مواجه شده است به خبرگزاري ايسنا اينطور توضيح داده است: «چون من به عنوان کوچ در زمان مبارزه کريمي مقابل حريف روس، کنار تشک نشسته بودم. کشتي کريمي مقابل حريف روس يک فينال زودرس در مسابقات اميدهاي جهان بود و کريمي با تجربه بالا خيلي خوب در حال اداره کشتي بود تا برتري خود را تا پايان حفظ کند، اما در شرايطي كه بيش از يک دقيقه به پايان مبارزه مانده بود، فهميديم کشتي‌گير اسرائيل برخلاف انتظارها مقابل حريف امريکايي به برتري رسيده است. در آن لحظه تنها چيزي که به ذهن من مي‌رسيد، اين بود که اگر کريمي حريف روس را ببرد و آن وقت مقابل کشتي‌گير اسرائيل مبارزه نکند، کشتي‌گير روس حذف مي‌شود، در آن صورت روس‌ها شديداً پيگير ماجرا مي‌شدند و قطعاً کشتي ايران را با محروميت مواجه مي‌كردند.»
مربي تيم اميد در ادامه عنوان كرده است: «بنابراين هرچه فرياد زديم عليرضا بباز، او اصلاً نمي‌شنيد تا اينکه مجبور شدم، چلنج کنم. وقتي داور علت چلنج را از من پرسيد گفتم صورت کشتي‌گيرم خوني شده است، اما وقتي او فهميد دروغ مي‌گويم به من کارت زرد داد که چرا بيهوده چلنج کرده‌ام. به هر حال از آن فرصت استفاده کردم و به کريمي گفتم كه بايد ببازي تا به کشتي‌گير اسرائيل نخوري!»
  
همه کنار جمشيدي و کريمي هستند

سرمربي تيم ملي کشتي آزاد اميد هم به دفاع از مربي محروم تيم اميد پرداخت. عليرضا رضايي در اين باره ديروز به پايگاه خبري ورزش سه گفت: «شايد آن ‌حرف‌ها از زبان جمشيدي به عليرضا کريمي گفته شد، اما تصميم شخصي او نبود. اين تصميم به صورت جمعي گرفته شد و فقط جمشيدي به ‌عنوان مربي کنار تشک آن را اعلام کرد. مسئولان اتحاديه جهاني هم از روي صدايي که در فيلم ضبط ‌شده، تصميم به محروميت اين مربي گرفتند.»
وي همچنين افزود: «وقتي وارد عرصه مربيگري در کشتي شديم، چنين خطرهايي را هم به جان خريديم. مربيان قشر مظلومي هستند و در اين موارد تمام مسئوليت‌هاي تيم برعهده آنهاست. با اين حال به نظرم الان که جمشيدي دچار چنين محروميتي شده، زمان حمايت از اوست. فدراسيون کشتي و وزارت ورزش بايد از اين مربي تقدير و در مدت محروميتش او را حمايت کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار