کد خبر: 896072
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
مشاور عالي وزير كشور:
مشاور عالي وزير كشور در امور توسعه مناطق با بيان اينكه در حال حاضر يك مديريت يك‌سويه شهري در حال وقوع است، گفت: شهرداري‌ها و مردم رابطه معني‌داري باهم ندارند و شهرداري مشاركت مردم را تنها در پول آوردن مي‌داند. 
علي ‌عبدالعلي‌زاده در همايش شوراي مشورتي سياست‌گذاري «شمس» قزوين ۱۴۰۴ با حضور مسئولان كشوري و استاني در سالن اجتماعات استانداري قزوين اظهار كرد: در شهرهاي بزرگ كشور، گاه شاهد چالش‌هايي هستيم كه از جمله آن مي‌توان به افزايش سطح شهر، بانك‌پذير نبودن شهرها، مديريت يك‌سويه شهري، نداشتن راهبرد توسعه و نداشتن مديريت انساني در برنامه‌ريزي شهري اشاره كرد. 
وي افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در كشور تراكم جمعيت در واحد سطح درست انجام ‌نشده و واگذاري زمين شهري كالبد شهرها را درهم‌ ريخته است. 
عبدالعلي‌زاده بيان كرد: اين امر موجب گسترش افقي شهرها و افزايش هزينه شهرسازي و شهرداري شد و از سوي ديگر فاصله از شمال تا جنوب را زياد كرد. 
وي با بيان اينكه بافت فرسوده چالش جدي در راه زندگي شهري است، ابراز كرد: اگر مجتمع‌هاي مسكوني ساخته مي‌شد بي‌شك در هزينه‌ها صرفه‌جويي بسيار مي‌شد. 
وي افزود: شهرداري‌ها به مردم گزارش نمي‌دهند و شفاف‌سازي لازم را ندارند و همين امر موجب عدم اطمينان و اعتماد به شهرداري خواهد شد. 
مشاور عالي وزير كشور بيان كرد: اين در حالي است كه امام راحل و مقام معظم رهبري بر خدمت‌رساني شفاف به مردم تأكيد داشته‌اند كه شرط آن دادن گزارش به مردم است. 
وي با بيان اينكه يكي از آفات مديريت يك‌سويه شهري به وجود آمدن واسطه‌گري و كاسبكاري است، عنوان كرد: اين امر موجب مي‌شود مردم براي حل مشكلات خود به واسطه‌ها رو ‌آورند. 
اين مسئول تأكيد كرد: شهر امانتي است كه براي مردم بوده و به‌صورت امانت به دست مديريت شهري داده‌ شده است از اين‌ رو نخستين كار مديريت، داشتن تعريف روشن از راهبرد توسعه شهري است. 
عبدالعلي‌زاده عنوان كرد: راهبرد توسعه شهري به دنبال بيان اين است كه چگونه شهر امروز به شهر فردا خواهد رسيد و از سوي ديگر نقش شهروندان در رسيدن به آينده شهر را نشان مي‌دهد. 
وي خاطرنشان كرد: راهبرد توسعه پاسدار هويت شهري است لذا اگر شهروندان را در ساختن شهري قدم‌ به ‌قدم همراه كنيم بي‌شك آنان را در نگهداري و حفاظت از آن كوشا و فعال خواهيم كرد. 
مشاور عالي وزير كشور در امور توسعه مناطق با تأكيد بر اينكه هر چه براي به صحنه آوردن مردم تلاش شود موفقيت‌ها هم بيشتر خواهد شد، گفت: هرگاه اين اتفاق نيفتد و فاصله با مردم ايجاد شود موانع هم بيشتر خواهد شد و بين مردم و مديريت شهري فاصله خواهد افتاد. 
وي تأكيد كرد: متأسفانه در حال حاضر شهرها با در نظر گرفتن انسان برنامه‌ريزي و مديريت نمي‌شود چراكه انسان اسير شهر نيست و بايد به انسان اهميت داد و احترام گذاشت.
عبدالعلي‌زاده عنوان كرد: هيچ سرمايه‌گذاري پرسودتر از آموزش نيست لذا بايد همه مردم و مسئولان خرد و كلان نسبت به آن اهتمام جدي داشته باشند. 
مشاور عالي وزير كشور در پايان خاطرنشان كرد: جامعه مدني انسان‌محور است و براي آن ارزش قائل مي‌شود لذا بايد تلاش شود شهري انساني ساخت و نمادهاي آن را در فضاي شهري ديد تا در سايه آن آرامش حاكم شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار