کد خبر: 896071
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
سرپرست اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري گفت: اپليكيشن itaxi توسط سازمان تاكسيراني طراحي شده و علاوه بر اينكه در شهرهاي قزوين، سنندج، همدان و شيراز در حال اجراست، در سازمان تاكسيراني ديگر شهرهاي كشور نيز فعال مي‌شود. 
مرتضي ضامني، با بيان اينكه استفاده از نرم‌افزارهاي نوين و برخط در هر حرفه و كسب‌وكار نياز است، اظهار كرد: فعالان هر عرصه بايد خود را به نرم‌افزارهاي برخط و نوين تجهيز كنند تا بتوانند نيازهاي جامعه را پاسخ ‌دهند اما بايد بپذيريم در كشور قوانيني وجود دارد كه طبق آن وظايفي به دستگاه‌ها واگذار شده است. 
وي افزود: هر نوع ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل شهري اعم از استارت‌آپ‌ها، خدمات نوين و سنتي بايد در چارچوبي زير نظر شهرداري شهر مربوطه ساماندهي شود. اگر اين ساماندهي وجود نداشته باشد شايد بتوان گفت اين استارت‌آپ‌ها با مسافربري‌هاي شخصي غيرمجاز تفاوتي نخواهند داشت و فقط نوع فراخوان آنها براي سوار كردن مسافر تغيير كرده است. 
سرپرست اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري اضافه كرد: از نابساماني در حوزه مسافربري‌هاي شهري آسيب ديده‌ايم و در گذشته نيز شاهد حوادث بسياري در اين حوزه بوديم. بنابراين اين استارت‌آپ‌ها بايد تحت نظارت شهرداري‌ها ارائه خدمات كنند و شهرداري‌ها و سازمان‌هاي ايراني هم بايد به عنوان متولي اين امر خود را مجهز به اين نرم‌افزارهاي برخط و نوين كنند. 
وي در خصوص سامانه itaxi گفت: به همين منظور قصد داريم اين سامانه را در سازمان تاكسيراني فعال كنيم. اپليكيشن itaxi توسط سازمان تاكسيراني طراحي شده و بناست در سازمان تاكسيراني شهرهاي كشور فعال شود. 
ضامني تشريح كرد:itaxi اپليكیشن درخواست ماشين توسط مسافر است و مسافر و راننده را بدون استفاده از ابزارهاي سنتي به‌هم مي‌رساند. بنابراين زيرساخت‌هاي آن را در تمام سازمان‌هاي تاكسيراني و شهرداري‌هايي كه تحت پوشش اتحاديه تاكسيراني شهري كشور هستند به صورت رايگان فراهم كرديم. همچنين اين سامانه هم‌اكنون در شهرهاي قزوين، سنندج، همدان و شيراز فعاليت خود را آغاز كرده و اميدواريم در شهرهاي ديگر نيز بتوانيم اين خدمات را به شهروندان ارائه دهيم. 
وي افزود: اين نرم‌افزار حدود 20 روز است كه فعاليت خود را آغاز كرده وكليه قوانين و مقررات حمل و نقل شهري در آن لحاظ شده است. همچنين رانندگاني مجاز به فعاليت در اين سامانه هستند كه مورد تأييد سازمان تاكسيراني و شهرداري شهر مربوطه باشند زيرا اسنپ و باقي استارت‌آپ‌هاي موجود فارغ از تمام دستگاه‌هايي كه متولي امر مربوطه هستند، خودشان اقدام به جذب راننده ‌مي‌كنند و هر راننده را نيز در مجموعه خودشان مي‌پذيرند اما در اين سامانه احتمال دارد در شهري هم راننده‌هاي ماشين‌هاي شهري به اين جمع بپيوندند اما حتما بايد استعلام‌هاي مربوطه را اين راننده داشته باشد و داراي تأييد صلاحيت جهت فعاليت در حوزه تاكسيراني باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار