کد خبر: 896070
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
درخواست محيط‌زيست از شهرداري براي برخورد با زباله‌سوزي
زباله‌سوزي در تهران از جمله معضلات زيست محيطي است كه علاوه بر ايجاد بوي نامطبوع در آلودگي هواي شهر نيز مؤثر است.
زباله‌سوزي در تهران از جمله معضلات زيست محيطي است كه علاوه بر ايجاد بوي نامطبوع در آلودگي هواي شهر نيز مؤثر است. به گفته رئيس اداره محيط زيست شهر تهران مناطق زباله‌سوزي در سطح شهر شناسايي شده و براي آنها پرونده قضايي نيز تشكيل شده است اما شهرداري بايد با جديت اين موضوع را پيگيري كند چراكه زباله‌سوزي تهديدي عليه بهداشت عمومي است. 
چندي پيش عيسي كلانتري - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست - ضمن انتقاد از عملكرد شهرداري درباره زباله‌سوزي در شهر تهران اظهار كرده بود: چرا شهرداري با يك متر ساختمان غيرمجاز برخورد مي‌كند اما مشكلات مربوط به زباله‌سوزي را نمي‌بيند؟ همچنين به گفته كلانتري در جنوب تهران ۶۰ منطقه زباله‌سوزي وجود دارد. 
محمدحسين مقيمي - استاندار تهران - نيز به موضوع زباله‌سوزي واكنش نشان داده و اظهار كرده بود: پسماندسوزي در سطح شهر تهران خلاف قانون است و هيچ‌كس حق ندارد در هيچ جاي شهر پسماند را بسوزاند و همه دستگاه‌ها، ادارات و فرمانداري‌ها بايد همه توان خود را به كار گيرند و از اين تخلف جلوگيري كنند. اگر قرار باشد پسماندسوزي در جايي صورت گيرد حتماً بايد اين كار به تأييد محيط زيست برسد. 
وي همچنين با بيان اينكه حقي براي پسماندسوزي در داخل حريم شهر تهران وجود ندارد، تصريح كرده بود: اين موضوع به فرمانداران بخشنامه شده است و بايد با جديت آن را دنبال كنند. پسماندسوزي حتماً بايد خارج از حريم شهر باشد. 
عيسي فرهادي - فرماندار تهران- نيز درباره زباله‌سوزي در شهر تهران گفته بود: اگر اطراف تهران و در شهرستان‌هاي ديگر چنين اتفاقي بيفتد و گزارش آن به ما برسد با فرمانداري‌هاي مربوطه مكاتبه خواهيم كرد تا برابر قانون با اين امر برخورد قاطع صورت بگيرد. 
با توجه به تأكيدهاي مسئولان دولتي خبر رسيده ‌است كه در دو منطقه جنوب تهران زباله‌سوزي صورت مي‌گيرد. محمدحسين بازگير - رئيس اداره محيط زيست شهر تهران- نيز به ايسنا گفت: با اشاره به اينكه پسماندسوزي جرم است و علاوه بر آلودگي هوا سبب بروز مشكلاتي براي مردم مي‌شود، اداره محيط زيست شهر تهران و ساير دستگاه‌هاي متولي در تلاش هستند تا عاملان زباله‌سوزي را شناسايي و با آنها برخورد كنند. 
رئيس اداره محيط زيست شهر تهران ادامه داد: متأسفانه زباله‌سوزي به گونه‌اي است كه برخي اوقات عاملان زباله‌سوزي مشخص نيستند. به اين معنا كه عده‌اي در نقطه‌اي از شهر پسماندها را آتش مي‌زنند، بلافاصله محل را ترك مي‌كنند و نشاني از خود بر جا نمي‌گذارند. 
وي با بيان اينكه در شهر تهران مناطقي از جنوب شهر درگير آلودگي‌هاي ناشي از زباله‌سوزي هستند، اظهار كرد: در منطقه ۱۹ خلازير و در منطقه ۱۸ تقي‌آباد زمين‌هاي اوقافي وجود دارد كه عده‌اي به صورت غيرمجاز در اين مكان‌ها كار تفكيك ضايعات، بازيافت و آتش‌زدن باقيمانده‌ آنها را انجام مي‌دهند. 
به گفته بازگير در حال حاضر دو پرونده در مراجع قضايي براي اين موضوع تشكيل شده است و منتظر هستيم تا عاملان زباله‌سوزي در اين مناطق به سزاي عمل خود برسند. 
رئيس اداره محيط زيست شهر تهران با تأكيد بر اينكه يكي از اولويت‌هاي ما در برنامه گشت و پايش، پيدا كردن مكان‌هايي است كه در آنجا زباله‌سوزي مي‌شود، اظهار كرد: زباله‌سوزي و ضايعات‌سوزي تهديد عليه بهداشت عمومي و سلامت جامعه است. اداره محيط زيست مسئول شناسايي اين افراد و معرفي آنان به مراجع قضايي است. 
بازگير در پايان اظهار كرد: شهرداري تهران در حوزه مديريت پسماند، مسئوليت مستقيم و اجرايي دارد و ما نيز از اين نهاد مي‌خواهيم كه موضوع زباله‌سوزي را با جديت پيگيري كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار