کد خبر: 896060
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
در مراسم تأسيس مجمع تقريب وحدت اسلامي عراق
مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري در مراسم تأسيس مجمع تقريب وحدت اسلامي عراق، ضمن تأكيد بر ضرورت احياي ارزش‌هاي اصيل اسلامي، درباره هدف امريكايي‌ها مبني بر تجزيه جامعه اسلامي هشدار داد.
به گزارش فارس، «علي اكبر ولايتي» مشاور امور بين‌الملل مقام معظم رهبري كه به دعوت رئيس مجمع تقريب وحدت اسلامي عراق به اين كشور سفر كرده در مراسم تأسيس اين مجمع سخنراني كرد.  ولايتي در سخناني به ضرورت احياي ارزش‌هاي اصيل اسلامي اشاره كرد و گفت كه اين امر به نجات و آزادي جامعه منتهي مي‌شود. 
وي افزود: امريكا و غرب تلاش مي‌كنند تا خاورميانه جديد را محقق سازند و واقعيت اين خاورميانه، تجزيه جوامع اسلامي است. امريكايي‌ها امروز تلاش دارند تا با حضور در شرق فرات، سوريه را تقسيم كنند. «تيلرسون» وزيرخارجه امريكا با هدف بسط تفرقه ميان امت اسلام و كشورهاي اسلامي، در حال جولان در منطقه است. امريكا‌يي‌ها درصدد ايجاد پايگاهي براي ناتو با كمك كشورهاي اسلامي هستند تا از تحقق وحدت در اين كشورها جلوگيري كنند. ولايتي كه از روز پنج‌شنبه در عراق حضور دارد، تأكيد كرد: امريكايي‌ها و صهيونيست‌ها بايد بدانند همان‌گونه كه در لبنان، سوريه و عراق شكست خوردند، توهم آنها محقق نخواهد شد. جبهه مقاومت در عراق، سوريه و لبنان آنها را از شرق فرات نيز خواهد راند. 
در مراسم تأسيس مجمع تقريب وحدت اسلامي در عراق، شيخ «محمود العيساوي» نماينده رئيس‌جمهور عراق نيز طي سخناني اظهار داشت: ما براي اجراي اهدافمان در كاهش فاصله ميان پيروان مذاهب اسلامي تلاش مي‌كنيم و از جامعه بين‌الملل مي‌خواهيم از تمام توان خود براي حمايت از ثبات و امنيت استفاده كند. وي افزود: عراقي‌ها براي پيروزي بر داعش با تمامی تشكيلات و گروه‌هاي مسلح خود، فداكاري‌هاي زيادي از خود نشان دادند و اين پيروزي از آن مسلمانان است. هيچ چيز مهم‌تر و با‌ارزش‌تر از همگرايي و نزديكي امت‌ها و جوامع نيست. فداكاری‌هاي ملت ما براي آزادي و سلامت بشريت نيازمند انديشيدن به اصل گفت‌وگو، ايجاد فضا و بستري مناسب، سالم و ملي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار